• rotterusslan

Rökavvänjning, mår nu dåligt.

Jag har inte rökt en ciggj*vel på jag vet inte hur många timmar nu. Inte tagit en snus heller för den delen. Måste jag må skit för att jag vill göra mitt liv till det bättre? Jag skakar och har jättesvårt med kordinationen, jag spyr som värsta fyllekajan, och om jag försöker att resa mig upp så snurrar hela världen under mina fötter. Jag vill ha en cigg nu!!! Inte en endaste butik finns inom gång eller cykelavstånd, med andra ord så får jag klara mig utan mina älsklingar. Jag vill inte gå över åkern bort till LG och KR och be om skjuts vid den här tiden. Sambon ligger borta och det är ju den där grejen med körkortet. Tanken har tom slagit mig flera gånger, att jag ska ta hundbilen med vintersulorna och bege mig av in till centrum. Hur stor är chansen att just jag skulle bli stoppad av poppo? Men jag gör det inte, jag är så nära nu och jag vill inte riskera att bli av med möjligheterna till ett nytt körkort.
    Jag känner mig som en knarkare med AT just nu. Varför ska det vara så svårt?
    Jag kan ju tillägga att humöret inte är på topp. Hundarna känner också på sig att det är något vajsning me matte som sluddrar och vinglar när hon pratar, och Nej(!) jag är inte full. Dom vägrar ju komma in i huset.

Någon mer som har haft en riktigt jobbig abstinens efter nikotinet?

• Svar på tråden Rökavvänjning, mår nu dåligt.
  • Me o Mike

Ja det ska bli skitkul att läsa!!
    NU tänker jag så här: jag har rökt sen jag var 9 år.. Alltså i nästan 20 år! Hur SJUTTON ska jag kunna vara rökfri?!? Det låter helt absurt i mína öron!!! Men kanske det går?!? Ska som sagt bli kul att läsa den!

imsel skrev 2007-11-09 13:34:19 följande:
    Tänkte precis säga åt "er" att läsam helst ts!Måste ju bara vara elak aå säga att allt är inbillnig.. allt vad abstinens heter.. tyvärr.Tänk att du BEHÖVER INTE RÖKA!istället för att tänka att du FÅR INTE röka..Så läs Antligen ickerökare, så fattar ni vad jag menar.
  • imsel
    MulleNuh skrev 2007-11-09 13:36:01 följande:
    Ja det ska bli skitkul att läsa!!NU tänker jag så här: jag har rökt sen jag var 9 år.. Alltså i nästan 20 år! Hur SJUTTON ska jag kunna vara rökfri?!? Det låter helt absurt i mína öron!!! Men kanske det går?!? Ska som sagt bli kul att läsa den!
    9 år!!??
    då lekte man ju med barbie för fanken!
  • Me o Mike

Jo jag vet! Jag lekte med barbie också, sen tog man en "rökpause" :-S

imsel skrev 2007-11-09 13:47:02 följande:
    9 år!!??då lekte man ju med barbie för fanken!
  • imsel
    MulleNuh skrev 2007-11-09 13:49:40 följande:
    Jo jag vet! Jag lekte med barbie också, sen tog man en "rökpause" :-S
    måste bara fråga lixom HUR du började??..
    hade du äldre kompisar?
    jag började själv när jag var typ 14.. tyckte det var tidigt.
  • Me o Mike

Jaaa du.. Bra fråga! Jo man ungicks kanske med lite äldre.. Jag va ändå sist med att testa! Helt galet! Ser man en 9-åring idag så tänker man GUUUD vilken liten!

imsel skrev 2007-11-09 14:16:05 följande:
    måste bara fråga lixom HUR du började??..hade du äldre kompisar?jag började själv när jag var typ 14.. tyckte det var tidigt.
  • dellelgarin

Jag känner för dig. Jag slutade i Augusti, dock har jag feströkt ett par gånger. Jag kan ännu inte se att jag vunnit något på det och saknar ciggaretterna något helt otroligt.

men men det går väl över.

• Me o Mike

Fy det måste va GRYMT jobbigt att lyckas sluta röka och ändå känna att man inte vunnit nåt på det?!?!

dellelgarin skrev 2007-11-09 14:24:04 följande:
    Jag känner för dig. Jag slutade i Augusti, dock har jag feströkt ett par gånger. Jag kan ännu inte se att jag vunnit något på det och saknar ciggaretterna något helt otroligt. men men det går väl över.
  • imsel
    dellelgarin skrev 2007-11-09 14:24:04 följande:
    Jag känner för dig. Jag slutade i Augusti, dock har jag feströkt ett par gånger. Jag kan ännu inte se att jag vunnit något på det och saknar ciggaretterna något helt otroligt. men men det går väl över.
    Jag saknar dem inte alls.
    Ibland kan jag tänka att nu skulle det vara lite gott elelr kul med en cig, men sen kommer jag på mig själv att jag faktikst slutade.
    Inte slutade jag för att det var gott och kul inte.
    det finns nog miljoner mer nackdelar än fördelar att röka..

Läs boken allihp så ska ni ser att ni mår som prinsessor och vet att livet är mycket mer värt att leva! haha
  • starchick

Jag slutade också i augusti och har feströkat 2-3 ggr sedan dess, har inget sug alls annars, bara när det blir fest.
    Vad säger ni, kan man feströka? Eller blir det då att man börjar igen sedan?

Har också den bokaen äntligen ickerökare men har ännu inte känns att jag behövct läsa den, deyt har gått bra änåd

• imsel
    starchick skrev 2007-11-09 14:28:06 följande:
    Jag slutade också i augusti och har feströkat 2-3 ggr sedan dess, har inget sug alls annars, bara när det blir fest.Vad säger ni, kan man feströka? Eller blir det då att man börjar igen sedan?Har också den bokaen äntligen ickerökare men har ännu inte känns att jag behövct läsa den, deyt har gått bra änåd
    Funderar oxå ibland på att feströka, min syster gör det efter att ha slutat.
    men jag vet inte..
    känns så himla onödigt..
    och tänk om man sitter där sen igen, och är beroende..
  • Me o Mike

Har man tillräckligt med självkänsla och karraktär så kan man feströka! JAG skulle ALDRIG greja det!

starchick skrev 2007-11-09 14:28:06 följande:
    Jag slutade också i augusti och har feströkat 2-3 ggr sedan dess, har inget sug alls annars, bara när det blir fest.Vad säger ni, kan man feströka? Eller blir det då att man börjar igen sedan?Har också den bokaen äntligen ickerökare men har ännu inte känns att jag behövct läsa den, deyt har gått bra änåd
  • Micki

Måste säga-Ni är otroligt duktiga som ska/har sluata röka!!!

Själv har jag inte rökt sen den 24 september,känner mig MYCKET stolt!

kan också rekomendera Allen Carrs bok!

• starchick

Man mår så otrolgt mycket bättre tycker jag och min blivande tycker att jag luktar fantastiskt nu

• Me o Mike

Ja det där med lukten!! haha.. Det känner man bara man har hållt upp i 1 dygn typ.. FAN man luktar inte gammal pung i käften!

starchick skrev 2007-11-09 14:40:43 följande:
    Man mår så otrolgt mycket bättre tycker jag och min blivande tycker att jag luktar fantastiskt nu
  • lillymore

jag är förvånad att flera skriver "jag slutade i somras och har feströkt 2 gånger efter det"

Då har man ju inte slutat....

hmm....

eller?....

antingen så röker man inte och har då aldrig börjat eller så har man slutat.

Annars sså får man ju lov att skriva: "jag slutade i somras och sedan fick jag ett återfall och rökte på en fest men så slutade jag igen".

För man kan ju inte sluta och sen ändå fortsätta som att belöna sig för att man varit duktig och låtit bli. Sluta ska innebära aldrig mer en cigg i mungipan. Aldrig mera ett bloss. Sluta ska innebära aldrig mera....

eller?

kanske kan man sluta light liksom.... hmmm....

• Me o Mike

Men att ta nån cigg på en fest är inget återfall! Återfall är när man fastnar i det igen! Eller så ser jag det iaf..

lillymore skrev 2007-11-13 15:49:54 följande:
    jag är förvånad att flera skriver "jag slutade i somras och har feströkt 2 gånger efter det"Då har man ju inte slutat.... hmm....eller?....antingen så röker man inte och har då aldrig börjat eller så har man slutat.Annars sså får man ju lov att skriva: "jag slutade i somras och sedan fick jag ett återfall och rökte på en fest men så slutade jag igen".För man kan ju inte sluta och sen ändå fortsätta som att belöna sig för att man varit duktig och låtit bli. Sluta ska innebära aldrig mer en cigg i mungipan. Aldrig mera ett bloss. Sluta ska innebära aldrig mera....eller?kanske kan man sluta light liksom.... hmmm....
  • lillymore

en annan sak som jag tycker alla ska ta till sig.

Om du räknade dagarna du rökte - så räkna dagaran du inte rökt.

Men om du inte räknade och höll koll på hur många dagar du rökt, typ, nu har jag rökt sedan den 24 september. Gud vad bra jag är!!! SÅ låt bli att räkna hur länge du låtit bli att röka.

Du blir inte mer rökfri bara för att du vet att det är en timme, en dag eller en vecka.

Var helt enkelt jädrigt nöjd med att du slipper röka och lev i stället. Ju mindre folkus du har på cigg desto bättre kommer det gå. Och ska du räkan och hålla koll på huur länge du låtit bli så kommer du fortsätta att tänke på cigg mest varje dag.

=)

• lillymore

nej jag menar att antingen så slutar man med något och då gör man det aldrig igen annars så har man inte slutat...

Svar på tråden Rökavvänjning, mår nu dåligt.