• rotterusslan

Rökavvänjning, mår nu dåligt.

Jag har inte rökt en ciggj*vel på jag vet inte hur många timmar nu. Inte tagit en snus heller för den delen. Måste jag må skit för att jag vill göra mitt liv till det bättre? Jag skakar och har jättesvårt med kordinationen, jag spyr som värsta fyllekajan, och om jag försöker att resa mig upp så snurrar hela världen under mina fötter. Jag vill ha en cigg nu!!! Inte en endaste butik finns inom gång eller cykelavstånd, med andra ord så får jag klara mig utan mina älsklingar. Jag vill inte gå över åkern bort till LG och KR och be om skjuts vid den här tiden. Sambon ligger borta och det är ju den där grejen med körkortet. Tanken har tom slagit mig flera gånger, att jag ska ta hundbilen med vintersulorna och bege mig av in till centrum. Hur stor är chansen att just jag skulle bli stoppad av poppo? Men jag gör det inte, jag är så nära nu och jag vill inte riskera att bli av med möjligheterna till ett nytt körkort.
    Jag känner mig som en knarkare med AT just nu. Varför ska det vara så svårt?
    Jag kan ju tillägga att humöret inte är på topp. Hundarna känner också på sig att det är något vajsning me matte som sluddrar och vinglar när hon pratar, och Nej(!) jag är inte full. Dom vägrar ju komma in i huset.

Någon mer som har haft en riktigt jobbig abstinens efter nikotinet?

• Svar på tråden Rökavvänjning, mår nu dåligt.
  • Pochahontas

Oj! Shit! Du måste ha rökt så in i bombens många cigg innan! Jag har också slutat , men inte katten mådde jag sådär... Du borde kanske använda nikotinplåster i början. Det har ju funkat för många...
    Lider med dej...

Men du är ju skitduktig som slutar, det är en sak som är säker!

Då var man fru Byrlén...
  • rotterusslan

Jag rökte inte så fasansfullt mycket. Har hållt mig till ca 30-35 st om dagen och det är väl inte så väldans mycket? Gick det lätt för dig att sluta? Jag är så rädd att om jag lyckas så faller jag efter ett tag tillbka i gamla vanor. Min karaktär är nämligen inte vad den borde vara. Jag har testat de där plåstren, men jag tyckte bara att det kliade på huden och sedan fick jag en röd och narig fläck där plåstret har suttit. Tuggummi har jag också provat, det funkar sådär men det känns ju inte alls som att sitta med en cigg mellan fingrarna. Jag har köpt en sådan där låtsascigg också, men den var ju värdelös.

Pochahontas skrev 2007-11-08 00:04:08 följande:
    Oj! Shit! Du måste ha rökt så in i bombens många cigg innan! Jag har också slutat , men inte katten mådde jag sådär... Du borde kanske använda nikotinplåster i början. Det har ju funkat för många...Lider med dej...Men du är ju skitduktig som slutar, det är en sak som är säker!
  • wiis0001

hej du!!
    starkt av dig att du slutat röka vilket du faktiskt redan gjort. gör det inte till ett försök till rökstopp genom att tända en cigg. stå på dig. distrahera dig själv. gör något som inte påminner dig om nikotine behovet. ta ett bad riktigt varmt o länge. sätt gärna på lite lugn mucik under tiden. detta kommer att göra att du kommer till ro och blir trött, när du badat färdigt kryp ner i badhanduk i sängen och somna direkt.

lycka till!!

• Em00

Hm.. 30-35 är ju 1 och ett halv paket- nästan 2..
    Kan du inte köpa ett paket som du kan ta en cigg från
    vid riktigt, riktigt akuta tillfällen?

En halv cigg, och sen släng andra halvan..
    Men bara när du absolut behöver!

• Em00

Om inte annat så kan det räcka med tryggheten att man har ett paket liggande.. Bara det att dom finns där liksom!

• Pochahontas

Fast det där är lite olika. Jag kan inte låta bli att ta om det finns. Min enda räddning är att inte ha några....

Men 30-35??? SHIT!!! Det var mycket! Inte konstigt att du mår dåligt... Väldigt smart av dej att sluta, för det där var ju fruktansvärt många om dan... Tror inte jag känner nån som röker så mycket, faktiskt. En jätte-eloge till dej!

Då var man fru Byrlén...
  • Me o Mike

Men gå o tigg en EN cigg av nån ute!? Jag vet hur det är.. Jag spyr dock inte.. Jag blir vbara SÅÅ irriterad, yr, skakig och frånvarande.. Försöker också sluta röka.. Men jag kör på nertrappning ist..

• Me o Mike

Hur går det med din rökning???

• rotterusslan

Fortfarande inte ett bloss!
    Bra sugen är jag, det ska jag inte sticka under stol med. Svärmor var hit idag, och tänder en cigg INNE. Hon vet att oavsett om jag röker eller ej så är rökning förbjuden inomhus. Men oj vad det doftade härligt av den där ciggen... Då var det inte långt ifrån att jag bad om en.
    Känner fortfarande starkt abstinens, dock inte lika hemskt som i går. Nu är det bara lite kräkningar och yrsel.

MulleNuh; Hur går det för dig?

Lycka till ni andra som har slutat eller försöker!

Tackar så mycket för lyckönskningarna jag fått.

Svar på tråden Rökavvänjning, mår nu dåligt.