• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • Ayishaaa
    Corp skrev 2007-11-08 23:23:08 följande:
    Åsikter är inte WRONG, åsikter är inte heller rätt. De bara är och förhoppningsvis kan dom även diskuteras !
    Att skriva : "Dessutom finns det inget medicinsk syfte med det hela." är knappast en åsikt utan fel fakta, alltså kan det vara fel eftersom det är ett fakta. SUCK ska man behöva förklarar allt idag eller. Nej, jag går och gör något vettigt nu.
  • Corp

Ayishaaa skrev 2007-11-08 23:25:30 följande:

Att skriva : "Dessutom finns det inget medicinsk syfte med det hela." är knappast en åsikt utan fel fakta, alltså kan det vara fel eftersom det är ett fakta. SUCK ska man behöva förklarar allt idag eller. Nej, jag går och gör något vettigt nu.
    Det är vad den personen anser, och du har väl inte så mycket alternativ än att acceptera detta om du inte kan komma med relevanta källhänvisningar till det motsatta.

Om du vill ha en saklig diskussion får du faktist ta och förklara varför du inte kan respektera andras åsikter och även tolerera FAKTAFEL om det nu är så. Slutligen har du som sagt möjligheten att upplysa personen med källor där den som har fel kan se tydligt att det inte är som denne påstår.
  • Corp

Hitills tycker 71 stycken "Hemskt! Är helt emot! Låt barnen få ta beslut när de är vuxna om sin egen kropp!"

Är även denna faktum fel enligt dig ?

15 är för och 8 är neutrala.

• Lillan7704

Hemskt! Är helt emot, OM DET INTE GÖRS I MEDICINSKT SYFTE SÅ KLART!!
    Låt barnen få ta beslut när de är vuxna om sin egen kropp!

• Pixa

Är lika emot det som med könsstympning på flickor, fullkomligt oförsvarligt att älska sitt barn men bestämma att vissa delar av hans kropp passar ej in i vår livsstil, eller vad man nu väljer att skylla på.

• Ayishaaa
    Corp skrev 2007-11-08 23:32:33 följande:
    Ayishaaa skrev 2007-11-08 23:25:30 följande:
    Det är vad den personen anser, och du har väl inte så mycket alternativ än att acceptera detta om du inte kan komma med relevanta källhänvisningar till det motsatta.Om du vill ha en saklig diskussion får du faktist ta och förklara varför du inte kan respektera andras åsikter och även tolerera FAKTAFEL om det nu är så. Slutligen har du som sagt möjligheten att upplysa personen med källor där den som har fel kan se tydligt att det inte är som denne påstår.
    Men lilla vän, det finns miljoner med källhänvisningar till medicinsk omskärelse. Är så trött på dina påhopp och ditt sätt att märka varje litet ord.
  • Ayishaaa
    Corp skrev 2007-11-08 23:42:00 följande:
    Hitills tycker 71 stycken "Hemskt! Är helt emot! Låt barnen få ta beslut när de är vuxna om sin egen kropp!"Är även denna faktum fel enligt dig ?15 är för och 8 är neutrala.
    enligt mig? Ja, jag tycker inte man kan lita på statistiken här på fl eftersom vi är underrepresenterade samt att det inte flaggats för omröstningen under andra än främslingfientliga trådar.
  • Eisa

Jag är neutral. Tycker inte det är hemskt.

• Behemot

För vinklade alternativ för att rösta på.

Svar på tråden Omskärelse/könsstympning