• kajsa kavat

Lämplig kattras för innekatt?

Hej!

Jag vet att många har synpunkter på att ha innekatt överhuvudtaget, men nu är det inte det jag undrar över utan om någon har något tips på en lämplig katt att ha som innekatt, som inte mår dåligt av att vara inne??

Tack!

• Svar på tråden Lämplig kattras för innekatt?
  • saranara

Om du vill ha en ras där du slipper all pälsvård så kanske ett Brittiskt korthår passa. Du kan gå in på www.Sverak.se Där står det information om dom flesta katt raserna i sverige som är registrerade..kram sara

• Ansapansa

jag tycker inte att det spelar någon roll vad man har för ras, alla katter kan vara innekatter bara man stimulerar den..
    själv har jag en Norsk Skogkatt, det går jättebra med honom, han talar om när han vill att man ska busa med honom.
    och så har vi ett klösträd från golv till tak som han far upp och ner i.
    och en hel korg med leksaker som vi plockar fram och leker med honom.
    vi leker kurragömma mm mm är ute på balkongen och tittar på alla fåglar och alt som rör sig. är det fint väder går vi ut i sele och tittar.
    han följer även med oss om vi ska till sambon föräldrar på landet , han älskar det. finns kort på honom i galleriet
    oj blev lite lång detta, men som sagt det spelar ingen roll, jag tror att dom flesta som skaffar sig en raskatt vill inte släppa ut den.

• bubbelgum

Jag har själv en Russian blue och har hört att det är en av de raser som har lättast för att vara inne. Det ska tydligen bero på att rasen har varit innekatt så länge. Om det verkligen stämmer vet jag inte, men det var ett av skälen till att vi skaffade just denna ras. Och visst trivs vår lilla - en underbart social katt! Dessutom ska de också trivas bra på en ganska liten yta.

• Majsan70

ming

Lite gammal sida skulle jag tro med mycket gamla priser.

Annars intressant. Finns det nån nyare uppdatering på dito?

• Belana

Sonja som du ser här är en vanlig huskatt (alltså ingen ras). Hon trivs jättebra inne, är nu tre år. Kastrerad (men smålöper nog lite ändå ibland... fast helt uthärdligt). Favoritleksak är vita möss som rasslar lite. Och så behöver hon kattgräs med jämna mellanrum, annars tuggar hon på blommorna.

• ming

Majsan-> Oj, det visste jag inte!
    Jag vet bara att ragdollpriset stämmer ungefär, men jag skulle snarare säga mellan 5000-7000 kr istället för 5000-6000 kr.

• Majsan70

ming

Priset på Birma var ganska mycket fel...*S* Kollade på sidan att den var från 99-00, så det var ju ett tag sedan. Birmor i dag ligger på 5000 kronor för sällis katt o 5500 ca för utställning och avel..men det är lite beroende på om de är chippade eller inte vid leverans.

Men himla intressant att se vad alla katter kostar ändå. Inte är de billiga...

• ming

*S* Såg det nu, att sidan var gammal!

Svar på tråden Lämplig kattras för innekatt?