• Mamma igen 07

Napp till nyfödd?

Vad ska jag köpa för napp åt min bebis som föddes 4 veckor för tidigt? Tycker alla nappar är så stora!

• Svar på tråden Napp till nyfödd?
  • kixan

Varför köpa napp öht? Det är inget absolut måste, det finns massor med bebisar (och föräldrar) som klarar sig minst lika bra utan...

• Kattflickan

kixan: Därför att napp sägs kunna minska risken för plötslig spädbarnsdöd.

• Mamma igen 07

Jo jag ammar inte och ger flaskan nämligen och hon vill som suga på nått hela tiden, det är därför jag frågar!

• SoFo89

MAM säljer ju nappar för barn mellan 0-6mån. Visst dom ser kanske stora ut men dom är ju trots allt inte särskilt stora..

ღSigne 071027ღ fiosan.blogg.se
  • Jenny26

Vår dotter föddes inte för tidigt men den enda nappen hon tog/tar är NUK nappar nr1.

Tyckte också att dom såg stora ut men den fungerade för henne iaf. Hon fick nappen när hon var 4 dagar gammal eftersom hon hade ett sådant stort sugbehov.

Vår underbara lilla flicka Ebba
  • Duckan74

Vi köpte prematuranappar på Babyland.

• viseversa

min dotter valde tummen när hon var en månad.Vi valde att inte ge henne nappen alls.så hon hittade sin tumme väldigt fort och den behöver man inte gå upp mitt i natten och stoppa in igen om ungen har tappat den och vaknar av det.Hon stoppar själv in sin tumme och somnar om.Och vi får sova gott på nätterna!.Om napp minskar risken för plötslig spädbarnsdöd så borde väl tummen funka lika bra!.Någon som vet?

• Britha

såg att det fanns på barnens hus

Theodor (31 maj 2007)
Svar på tråden Napp till nyfödd?