Napp till nyfödd?
Vad ska jag köpa för napp åt min bebis som föddes 4 veckor för tidigt? Tycker alla nappar är så stora!
Vad ska jag köpa för napp åt min bebis som föddes 4 veckor för tidigt? Tycker alla nappar är så stora!
Personalen på mitt BB sa i princip att "ju större napp ju bättre". Vår pojk har en napp som egentligen är från 4 månader, och den älskar han, ingen annan duger. Den har han haft sedan han var tre dagar gammal. Jag tror inte du behöver oroa dig för om nappen ser stor ut, prova dig istället fram vilken din bebis gillar.
Det står ju på förpackningen till nappen typ 0-6 månader elr nått sånt beroende på vad detär för napp osv ,det måste ju gälla även om bebben är för tidigt född det är ju oxå lixom 0 månader elr vad man säger..
Den jag köpte först var alldeles för stor och hon kväldes när hon hade den i munnen, bad om råd på barnens hus och hittade en napp som var lagom stor och den suger hon på!
personalen på prematuravd där jag låg sa också att nappstorleken inte har ngn som helst betydelse. bara att välja fritt på de nappar som finns
.
men kan juh också vara så att hon kanske behöver en mindre, det märker du snart
.
är juh inte heller säkert h*n tar emot nappen, beror på var er lille bebis bestämt sig för
men det är juh väl värt ett försök för att bebben ska få träna upp sugreflexer mm.
Vår lill´tjej tog inte emot nappen förrän hon var ca.2½ v. Men vi försökte rätt ofta ge henne den, just pga vad de sagt på avd där vi låg.
Pigeon gör små nappar. Finns på bla Babyland.
Kattflickan: Ja, likaså gör fri amning, vilket är svårt att upprätthålla om man ger napp... (vilket inte kan appliceras på TS fall eftersom hon senare har förklarat att hon inte ammar, men det finns alltid två sidor av samma mynt).
Kicka84: Ja, prematurer kan få fördelar av att använda napp, men det gäller inte för fullgångna bebisar.
Varför Ju större ju bättre? Är bara nyfiken .
![]()
Det finns forskningsrön som visar att napp minskar risken för PSD, och det gäller även fullgångna bebisar.
Personligen förstår jag inte denna napp-fobi som verkar råda?
jag önskar verkligen att min son kunde ta napp men han blir bara förbannad!