Prematurbarn tråd 3.
Ja då har jag öppnat våran tråd för 3:e gången.
Kul att vi har kunnat hålla ihop så här länge & längre ska det bli.
Ja då har jag öppnat våran tråd för 3:e gången.
Kul att vi har kunnat hålla ihop så här länge & längre ska det bli.
hej, jag är oxå här och läser en del, men jobbet och sjuka barn tar alldeles för mycket tid ibland...
Linn har blivit så stor, hon säger flera nya ord varje dag nu. Hon har lärt sig att säga puss och kram och pussas och kramas massor med oss alla
hon är väldigt envis och kan bli väldigt arg
hon är helt tokig i Pippi för tillfället och ska använda sina pippikläder både dag och natt och tittar gärna på pippi-filmer så fort hon får tillfälle - vi är liiiiite trötta på det nu...
annars händer inte så mycket hos oss, i helgen ska sambon ut och festa imorgon så jag ska mysa med barnen och bara ta det lugnt!
Bussig: va duktig Felix är som går så mycket nu jobbigt att sömnen strular, det är nog som du säger en reaktion på att mamma börjat jobba nu men går säkert över när han vant sig vid att ha pappa hemma
Ameena: va kul med en busig Ameena förstår att det händer massor i utvecklingen, visst går det lite för fort ibland?!
2006 2009: kul att börja jobba igen, visst är det underbart att vara hemma men ibland kan det vara kul att få göra nånting för sig själv ibland
ha en bra dag!!!
ja visst är det roligt att det händer så mycket och att utvecklingen går fort. men som sagt det går lite för fort.
men vi njuter för varje minut som går.
Som idag när vi skulle gå till dagis.
Då hade jag tagit på ameena en tunika och strumpbyxor. Sen skulle jag bara gå på toaltetten så när jag kommer ut så har ameena varit och hämtat en kjol som hon ville ha på sig. så det var ju bara att ta på henne den annars blir hon jättearg. Så ja hon har väl redan börjat tänka på vad hon ska ha på sig hehe
*busunge*
ville också passa på att säga lycka till pamela på UL idag.Du får meddela hur det går vi är otroligt nyfikna här. *i alla fall jag* men tror att jag pratar för alla.
ameena: haha, busunge Linn är oxå helt inne på att ha kjol på sig (hon härmar Emma som vägrar använda något annat är kjol och klänning
) Linn hämtar oxå kläder själv och tar på sig det hon vill ha, ofta blir det Emmas kjolar då de är lättare att nå
säger oxå Lycka till Pamela, jag är oxå nyfiken
jo vars hon är ett stort bus.
men det är samtidigt lite kul och gulligt framför allt.
Sen har hon en stor egen vilja=) som är rolig att se. det har dom sagt på dagis också att hon har. Men att hon är så snäll för hon är lättast att ha inne med dom nya barnen som kommer=) *stolt* så det är mycket roligt som händer nu både hemma och på dagis. Nä nu har jag snart lunch. ska gå in till huddinge och handla lite. vällningen är slut tex.
Men ni får ha en trevlig helg.
Kram
Hej hej alla! Allt gick jättebra på UL idag!! Jag har ju vart orolig ett tag för jag har knappt fått någon mage för att vara i v 19 snart men idag fick jag svar på varför! Jag va bara i v 12+4 ungefär (de sa att "grodan" va för liten för att se;men någonstans mellan v 12-14 iaf) så min lilla mage är helt normal Våran lilla "groda" sprattlade och vände sig och vi såg ett litet hjärta picka!
När Liam fick se ultraljudsbilden så sa han -Beeiiis mamma mane! (Bebis i mammas mage betyder det) Vi har pratat om bebisen mycket här hemma med honom!
åhh va roligt att få se lilla grodan
skönt att allt gick bra på UL, jobbigt att vara så orolig och inte veta hur långt gången man egentligen är... Då fick du ju svaret på magstorleken iaf, snart kommer den börja växa massor
Kul att ni hade Liam med, var det på HS?
Vi hade med oss Liam , fast min mamma följde med och väntade i cafet med honom då man inte får ta med sig barn in! Japp det va på HS!
Känns som en stooor lättnad att jag inte va så långt gången som jag trodde om man räknar från min senaste mens (Förstår inte hur jag kunnat bli gravid senare utan mens??) vert liite orolig över att jag inte skulle få nån mage alls och då skulle det ju kännas som att jag vart snuvad på denna graviditet oxå Nu ska jag se till att bli riktigt stoooor och gå 40 hela v och allt!
va skönt att det känns ok ändå att du inte hade gått så långt, nu kanske du hinner med i graviditeten istället
det är klart att du ska bli stooor och få gå mycket längre den här gången, men du kommer säkert känna som att du går på övertid i v.32
jag gick ju över med Emma i hela 10 dgr, det kändes som minst en månad
men ändå helt annat då man iaf är lite mer förberedd än när man får för tidigt...
Kul att allt gick bra issen!!! Tänkt massor på er idag. nu ska jag förhoppningsvis sova :)
God natt på er
Jag finns också här och läser titt som tätt!
Jag arbetar ju 50% och är sjukskriven resten. Min man är föräldraledig med Edvin och de njuter båda två så otroligt mycket av att vara med varandra! Det är "pappa" hit och "pappa" dit vad det än är som gäller och de bygger snögubbar och snökojor och åker bob och går på öppna förskolan och lagar mat och diskar och bajsar kompiskorvar på toan/pottan (ursäkta min uppriktighet ) och... puhhh, jag blir helt matt ibland av allt de hinner med!