Hej igen!!
Läste lite vad ni skrivit om (Sverige Vs Deutschland) väldigt roligt att se. Jag tycker precis tvätom angående service tycker ofta den är extremt dålig i tyskland, jag tycker det även det är störigt att man betalar trinkgeld direkt!! Man hinner ju inte tänka efter hur mycket man vill ge.
Att säga Sie är inga problem längre tycker jag. Kom på mig själv när jag var i Sverige att jag tyckte det lät mkt otrevligt när folk sa du när de handlade mat. Ännu konstigare när mina prof på Universitetet skriver hälsningar Lotta eller så; Herregud det är väl inte dagis =).
Då jag bor i Muenchen. Är fördelarna naturligtvis:
Bergen, Ölen, Biergarten, finns en mkt större arbetsmarknad om man är utbildad, i bayern finns det jobb och pengar att tjäna! Klimatet, fotbollen. Det finns lägenheter att hyra, dock schweine teuer. Vården och säkerheten är grymt bra. Vi svenksar är ju lyx ausländer också. De älskar ju sverige och bla bla bla.
Nackdelar:
Så jäkla mkt trafik och stau jämt. Inget hav, för en göteborgska hårt=). Stängt på Söndagar. Inte så optimalt för kvinnor..Det tyska skolsystemet inte för att det svenska är bättre. Men jag gillar inte att det sker en utslagning när de är så små.
Är i Sverige men måste säga att jag längtar hem..