• make me screem icecream

Vackraste dialekten

Något jag är svag för är dialekter. Finns de nått mysigare än att höra någon prata en annan dialekt än man är van vid. Själv är jag dala-tös men i dalarna finns de flera olika dialekter. I närmaste staden från staden jag bor i skiljer sig dialekterna mycket trots att de bara är en 10-15 min bil väg mellan. Antar att de är lika för er? Trots de hör man ju inte själv vad som skiljer dialekterna åt om man inte bor i just de länet.

Så villken dialekt är du förälska i?

Jag gillar norrlänska och göteborska sån charm .

• Svar på tråden Vackraste dialekten
  • MyFine

Norrländska (är själv från norrland )
    Och gotländska!

• malinka2

Norrländska o dalmål utan tvekan! Skånska skulle nog lika gärna kunna va grekiska för mej fattar nada!

• Kojbe

Gillar Norrländska (fast för oss i skåne så är ju allt norr om hallandsåsen norrland )

• Fru N07

GÖTEBORSKA är själv från småland men tycker om göteborg.

• Mammafrida

Helt klart norrländska. Helt underbart att lyssna på

• TypeONegative

endel människor som snackar skånska kan få mig att i alla fall halvsmälta

• Wilja

norrländska isåfall, helt klart.... O så måste jag säga västmanländska, eftersom jag själv är härifrån

• Gravid o Lycklig

Jag tycker att dalmål låter himla vänligt. Göterborgska är en käck och härlig dialekt och Norrländska blir jag alldeles myspysig av

• Mamma Anna

Skånska är vackert, riktigt bred sådan. Sen älskar jag min sambos mormors dialekt, hon är infödd stockholmare och låtar som tagen ur en gammal 40-talsfilm när hon pratar

Svar på tråden Vackraste dialekten