Inlägg från: miniGrynet |Visa alla inlägg
  • miniGrynet

ikea tråden 2

Hittade hit jag med!

Ska lägga in bilder på lådorna under diskbänken för de som var intresserade av svärfars lösning.
    Kommer senare ikväll.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet

Bilder kommer ikväll på svärfars kök, har inte hunnit tidigare.

Ang julpynt så svämmar våra Ikea nästan över av dom! Och gjort i ca 4 veckor...

• miniGrynet

Här kommer bilderna på lådan!

Såhär ser den ut på utsidan:
    010.JPG

Stora lådan:
    011.JPG

Och den lilla lådan som sitter ovanför:
    014.JPG

Smart lösning tycker jag! Vi kan nog inte ha det pga våra rör, men vi får se.
    Hoppas det är mer förståligt nu vad jag försökte föklara förut!

• miniGrynet
    Dundermamman skrev 2007-11-19 21:08:26 följande:
    Gud, vad smart ...men det är som du säger...avloppsrören...vart skulle man gjort av dom ??
    Ja, dom har ett äldre kök, vet inte om det är därför dom kan ha så.
    Dom har nämligen inte bytt allt, utan luckorna och i det här skåpet har dom bytt inredningen.

Som sagt, det är rören som är i vägen. Dom måste ha bättre.
  • miniGrynet
    Zenobia skrev 2007-11-19 22:31:48 följande:
    miniGrynetÅhh vad smart, tror ja sätt sån där variant förut i ikea katalogen.Måste undersöka när ja kommer hem om vi kan ha så där =)
    Ja, det var tydligen rätt nytt när dom fixade det, men dom gjorde nog sitt kök för åtminstonde 6-7 månader sen. Tror jag... blev lite osäker nu.

Men visst är det smart!
  • miniGrynet
    Zenobia skrev 2007-11-19 23:28:12 följande:
    minigrynnetDet var juh det så man har nästan lust att ta fram kofoten och riva diskbänken och se om man får plats.Men sambon och ja kom på en smart sak. Är skåpen för djupa kanske man kan såga till dom och göra sin egen variant så man får plats =)För ja måste bara ha en sån *ler* Så simpelt och lätt det kommer vara då att kasta sopor.

Vilka "dom"?
    Det kan ju gå att kapa lådan kanske... eller ja... jag vet inte!
    Vi ska kika nästa gång vi är på Ikea, se om vi kan göra om det skåpet.

Eller hur, det blir ju väldigt smidigt då!
    Vi sorterar lite enkla saker såsom glas, plast, metall o papper, och det vore så skönt att kunna ha det där i olika kärl!
  • miniGrynet
    Zenobia skrev 2007-11-21 11:35:46 följande:
    miniGrynet Ja vart skum beskrivning, dom= med lådorna. Jag måste också kolla ut om man kan fixa till det själv. Skulel udnerlätta i köket isåfall om man kunde ha så.Har en annan fundering på kök, när vi var på Ikea sist vart ja så vart ja så sugen på att ha deras dragskåp till köket.Men frågan är om det kommer passa in i vårat kök. Vi ska ha köket Dublå grå/vit och skåpet är silveraktig.Ser ut så här www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20060559Kanske kommer se skumt ut.
    Luckorna är jättefina, skåpen är säkert praktiska. Men de är väldigt olika stilar, jag hade inte valt att blanda dom två.

Ja, ni får klura ut nån bra lösning på lådan under diskbänken!
    Men sambon sa igår att man ska kunna ha den undre lådan, men det som rören ställer till det för är den lilla övre. Och den är ju lite av det smidiga!
  • miniGrynet

Zenobia

Ja, vi har vitt kök, högglansigt vitt.
    Men jag tycker inte att det syns så mkt smuts på dom faktiskt, och vi är verkligen inte pedantiska städare.

• miniGrynet

Bästa är ju att gå på Ikea och kika på alla luckor, jämföra med varandra och så.
    Ritprogrammet är ju bra på sitt sätt, men man ser ju ändå inte hur det ser ut på riktigt.

Vi var mååååånga ggr på Ikea och kollade kök.

• miniGrynet

blekinge

Jag tycker själv att serien Bestå är ett bra alternativ, där kan man kombinera lite som man vill.
    Vilka stommar man vill, vitrindörrar/stängda dörrar i olika färger/skjutdörrar osv.

Kika på den och se om ni gillar dom!

Annars har vi satt upp vanliga köksskåp på väggen, ca 30 cm ifrån golvet, och har dom som förvaring istället för bokhyllor om man inte vill ha hög förvaring.
    Lagt en fin trä-skiva ovanpå, så blir det fin avställningsyta också.

Svar på tråden ikea tråden 2