Hjälp med min nya kamera! långt..
Hej igår köpte jag min första digital kamera. Gick hem och var jätte nöjd med mitt köp och fotograferad som bara den. Men idag när jag sedan skulle föra över bilderna till datorn så blev jag så besviken.
Jag förde över bilderna via programet som följde med (Kodak EasyShare). I början så det väl bra ut men när jag sedan kollade på hela bilden så såg jag att den var lite korning och suddig. Tänkte det är bara jag som inte kan fota, så jag testade att ta en till bild och höll kameran still men det blev samma, och på alla de andra bilderna med. Man kan nästan tro att de tär taget med en mobil-kamera. Min pappa har en kamera med 7.0 mega pixlar precis som min men hans bilder blir mycket bättre.
När jag för över dem till datorn via programet så blir bilderna bara 800-900 kb stora, har kollat inställningar i kamera och programet men hittar inget om att programet komprimera bilder eller nått. Och kameran är inställd på 7.0 pixlar.
Är det fel på kameran eller gör jag nått fel... hoppas ni förstår, kanske någon annan har en kodak kamera och kan förklara hur ni för över era bilder.
Min heter Kodak EasyShare M753