• underbara jag

Hjälp mig välja glasögon

Nu var det min tur att rådfråga om vilka bågar ni tycker jag skulle passa bäst i.

Jag är absolut inte rädd för att ha färg på bågarna, bara de passar mig.

Kom med synpunkter

1
    Svarta
    1.jpg

2
    Vinröda
    2.jpg

3
    Brunmelerade
    3.jpg

4.
    Gröna
    4.jpg
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-21 14:54:37:
    bild rakt framifrån finns i inlägg 19
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp mig välja glasögon
  • underbara jag
    Lilja84 skrev 2007-11-21 18:54:57 följande:
    Men varför inte en starkare färg och kraftigare på sidorna ? tex som den här bilden www.synsam.se/images_uploads/oft_arden_0510.j...Men som sagt är du sugen på någon av dom i omröstningen så tycker jag nr 2 passade dig bäst
    en stor del till varför jag valt plastbågar är för att min näsa helt enkelt är i vägen

justeringsplupparna åger in i ögonen samtidigt som lilla bågen mellan glaset åker in i pannan. det e sååå obehagligt.
  • Linda1976
    Lilja84 skrev 2007-11-21 18:54:57 följande:
    Men varför inte en starkare färg och kraftigare på sidorna ? tex som den här bilden www.synsam.se/images_uploads/oft_arden_0510.j...Men som sagt är du sugen på någon av dom i omröstningen så tycker jag nr 2 passade dig bäst
    Det är SÅ ute med trådbågar. Dessutom passar den ju på en piffig 50åring
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • NoMatter
    Linda1976 skrev 2007-11-21 18:42:47 följande:
    Nej, det är den bästa antireflexen tillsammans med en bra härdning, som gör att de blir nästintill lika reptåliga som mineralglas. Nu vet jag inte dina styrkor, men har du högre styrkor, så ska du såklart ha ett glas med högre brytningsindex. Själv har jag ca -4 och brukar använda 1,67 eller 1,71 beroende på båge.
    Ja, det kanske du har, själv har jag ju bara haft glasögon i 46 år.
    Jag tänker, alltså är jag.........kvinna.
  • underbara jag
    Lilja84 skrev 2007-11-21 19:05:00 följande:
    men usch vad obehagligt .
    japp, inte e det skönt
    alternativt är att justera så de sitter bra men då får jag gå med näsan ner i backen o titta i ögonvrån
  • ellam71

jag tycker att alla ser lite för stora ut... men annars var nog nr eller nr4 snyggast!

Svar på tråden Hjälp mig välja glasögon