gravid älskar citron
Halloj.
Är det någon som jag som äter flera citroner om dagen. Kan helt enkelt inte sluta,har sådant stort behov..... kan det vara skadligt för barnet? Vet ju att barnet inte sväljer fostervatten som e surt
Halloj.
Är det någon som jag som äter flera citroner om dagen. Kan helt enkelt inte sluta,har sådant stort behov..... kan det vara skadligt för barnet? Vet ju att barnet inte sväljer fostervatten som e surt
Samma här! Tuggar i mig citroner varje dag
Apelsiner också för den delen. Vet inte om det kan vara farligt för barnet dock... Hoppas verkligen inte det.
Ingen fara, Här är en till som trycker i sig citroner i mängder så fort jag får chansen
Min mormor var lika när hon väntade min mamma, och mamma var jättebrun när hon kom ut (svensk) så läkarna trodde det kunde bero på att mormor käkat så mycket citron, men det skulle itne vara någon fara iallafall
Jag va galen i citroner med första men jag fick så ont i magen
så jag fick sluta...
Åhhhh.. citroner!
Det bästa jag vet nu när jag är gravid!!
Jag frågade min barnmorska och hon sa bara ät hur mycket du vill, förmodligen skriker våra kroppar efter c-vitamin bara.
Äter praktiskt taget en citron om dagen..! =)
Får inte ni andra problem med sår på insidan av underläppen?
När min mamma väntade mig åt hon minst 1kg apelsiner om dagen.
Ja, jag var gul när jag kom ut. De trodde det var gulsot men det var det inte ;)
jahaaaa..... jag hade åxå citronnoja ett tag... åt flera stycken om dagen i ca 2 veckor... och jag åt dom i klyftor som en spelsin typ... ! men sen avtog det... nu har jag inte sug efter nåt speciellt... än så länge.. vilken vecka är ni i.... kanske suget kommer i en viss tid i grav?.. jag är i v 29 nu.... när jag åt citron va jag nog i v 25... kanske... minns inte riktigt.... kan ha varit tidigare.. =/
åh jag har älskat citroner båda graviditeterna - speciellt doften!! Jag kan stå i affären o lukta på citronerna i evigheter! Luktar så himla gott! Sen gör jag lemonad i mängder också - mums!!!
haha, är också galen i citrus. I början av graviditeten drack jag massa Brämhults citronlemonad - tyvärr har den utgått. Har letat som en galning efter citronjuice eller allra helst citronläsk, någon som vet var man kan få tag på det?
vid min första graviditet, så satt jag och åt citroner som om det vore gott
tyckte de var underbara
men inte e det nåt fel på min unge för det