gravid älskar citron
Halloj.
Är det någon som jag som äter flera citroner om dagen. Kan helt enkelt inte sluta,har sådant stort behov..... kan det vara skadligt för barnet? Vet ju att barnet inte sväljer fostervatten som e surt
Halloj.
Är det någon som jag som äter flera citroner om dagen. Kan helt enkelt inte sluta,har sådant stort behov..... kan det vara skadligt för barnet? Vet ju att barnet inte sväljer fostervatten som e surt
Jag är oxå helt galen i citron och apelsin...det var jag inte förra graviditeten. Nu vet jag att jag väntar en pojke men jag trodde ett tag där att det var en tjej med tanke på hur galen jag var i sura saker. Fick även en kille förra grav...att det kan vara så otroligt olika från gång till gång.
ja hade oxå citron noja för ett par veckor sedan, citron, citron saft och citron vatten=)
Jag läste i boken mammapraktika att man väntar en tjej om man är sugen på sura grejer.
Jag fick ett otroligt sug efter citron alldeles i början av graviditeten. Klämde i mig en hel, men sen var det bra. Dricker iofs helst citronvatten...
Äter iofs fortfarande helst citrusfrukter. Inleder varje morgon med en clementin och sen blir det några till under dagen.
Får hoppas att citroner och saftigt illamående är riktiga tecken på att det är en tjej. (Mamma bekräftade att hon mått betydligt mer illa med mig och min syster än med våra bröder). Jag har alltid tänkt att mitt första barn ska vara en tjej så jag har faktiskt svårt att tänka mig nåt annat...
Två graviditeter med överdriven citronnoja = två döttrar ![]()
Jag var helt galen i citron den första tiden när jag väntade dottern, var helt besatt av att äta citronskivor

Räcker upp en hand! Lime, citroner och apelsiner är min stora passion! Jag kan äta lime som godis! Ett tips dock om ni vill äta nåt annat; jag provade köpa kiwi igår och det var också begärligt för kroppen.. mums
rent av hällt i mig apelsinjuice etc under grav - fick en pojke. Mina läkare/BM berättade för mig att det har 0% påverkan på vilket kön det blir utan beror endast på att man har ett större järnbehov under graviditeten och c-vitamin behovet gör att man tar upp järnet bättre...så tyvärr måste jag göra er besvikan som tror att det beror på visst kön i magen...
Jag tror inte heller på det där med sött och surt. Min mamma har ätit lika mycket apelsiner under alla hennes 3 graviditeter. Jag fick 2 bröder.. Sen har jag hört att apelsiner innehåller folsyra..
ha ha....den var bra!
Jag dricker massa citronvatten varje dag. Det håller illamåendet i schack tycker jag. sÅ fort jag känner mig lite illamående så tar jag ett glas.
tROR INTE det ärfarligt, massor med C-vitamin ju.
Dricker citron juice ur flaskan.
Sen skär jag av alla kanter och skivar en lime, lägger dom i vatten. Låter det få stå lite och dra. Dricker sedan vattnet och äter limen=)