gravid älskar citron
Halloj.
Är det någon som jag som äter flera citroner om dagen. Kan helt enkelt inte sluta,har sådant stort behov..... kan det vara skadligt för barnet? Vet ju att barnet inte sväljer fostervatten som e surt
Halloj.
Är det någon som jag som äter flera citroner om dagen. Kan helt enkelt inte sluta,har sådant stort behov..... kan det vara skadligt för barnet? Vet ju att barnet inte sväljer fostervatten som e surt
Kan det vara så att du väntar en flicka? Enligt sån där "skrock" så är det vanligt med citrusbegär med flickor i magen. Jag var själv galen i grape med nr 1 som visade sig vara en tjej.
citronläsk och citronjuice finns på Lidl vet jag. Annars är ju hemmagjord lemonad aldrig fel heller!
Mitt första barn är en flicka, den andra vet jag ju inte än
Har inte hört det skrocket förr!
ja åt mycke citroner i början , hade ett starkt sug efter det men nu e det bra är i v 29,
o jag väntar pojke 
Citrusbegär har inget med kön att göra! Beror på att man behöver c vitamin mer pga att man behöver mer järn och järn tas lättare upp i samband med cvitamin - varav begäret. Dricker litervis med juice om dagen (nästan iaf)...likaså i förra graviditeten och fick en pojke.
Som jag skrev så är det Skrock... så klart man inte kan veta vad det blir bara för att man är sugen på citroner!
Gillar också citron, apelsin också, OCH sura godisar!
Sura S!
Är också helt tokig i surt! Sura godisar och citrusfrukter står högt på min önskelista.
Och Theia: Sura S har jag längtat efter som fasen idag!
Jag tror kroppen blir fenomenal på att se efter sig själv under graviditeten. Jag drack mängder med citronvatten med MYCKET citronsaft, just detta är ett bra sätt att förebygga UVI vilket är vanligare att man får när man är gravid än annars.