• MalinÖberg

gravid älskar citron

Halloj.

Är det någon som jag som äter flera citroner om dagen. Kan helt enkelt inte sluta,har sådant stort behov..... kan det vara skadligt för barnet? Vet ju att barnet inte sväljer fostervatten som e surt

• Svar på tråden gravid älskar citron
  • mamma till 2

Jag käkade citroner varje dag när jag väntade dottern. Typ ett kilo om dagen uppskurna i klyftor med salt på gott ju..

• Madeleine2

jag är oxå galen i citron... helst stark stark citronvatten... oj va gott.. sambon kolla konstigt på mig ida vid mddagsbordet... ja den där graviditeten sa han.. när ja tog typ lika mycke citronkoncentrat i glaset (ett litet glas som man tar saft typ...

är gravid i vecka 15...

Förra gången hade jag inte alls så här o då fick ja en pojke!!

• Kaldorei

när jag går på krogen så beställer jag in mängder med vatten bara för att kunna äta citronerna dem slänger i. jag kunde likagärna beställa in en glas med citronskivor =) LOL

• jen bossman

jag är likadan, fast det gäller mandariner, clementiner, satsumas.. ja, allt sånt.. väntar en flicka. idag har jag inte ätit så många, bara 5 st. min sambo börjar tröttna på att gå och handla clementiner, eftersom de tar slut på 2 dagar.

• Kaldorei

hahaha, har samma problem =) Min sambo har också tröttnat på å köpa. haha. å själv köper jag en påse varje gång jag går på affären typ. haha *jaha, en TILL påse?* får man höra då =P

jen bossman skrev 2007-11-24 18:39:19 följande:

jag är likadan, fast det gäller mandariner, clementiner, satsumas.. ja, allt sånt.. väntar en flicka. idag har jag inte ätit så många, bara 5 st. min sambo börjar tröttna på att gå och handla clementiner, eftersom de tar slut på 2 dagar.
  • JosefineB

Har också citroncravings. Väntar en tjej. Så var det även förra graviditeten; citroner, och tjej.

• Cmon baby

Åh, hittade min tråd. Jag gör lemonad av citroner flera ggr i veckan. Jag kan hälla i mig en hel kanna på en kvart. Barnmorskan sa att det självklart beror på vitaminbrist och jag tar järntabletter också. Men ack så gott med citron!!!

*life is like a box of chocolates....*
  • PitraPi

Dricker också citronvatten, är i v15. Har dock inte något behov efter det utan tycker mer att det är skönt med omväxling från att bara dricka vtten vilket jag gör hela dagarna på jobbet.

• EdithLouise

Åh, jag måste tipsa om Kiviks citrus dryck! Skulle kunna drinka hur mycket som helst av den!

• Ansso

jag har också carvings efter mandariner /cementiner, men får blåsor på tungan efter ca 2-3 st

Svar på tråden gravid älskar citron