dellelgarin skrev 2007-12-18 10:26:44 följande:
Varför kan hunden inte gå själv?
Okej, nu förstår jag. Det som är uppenbart för en, är dolt för en annan...
Det handlade om en valp på ca. 9 veckor. Vi hade just fått honom. En så liten valp ska för det första inte alls vara utanför det nya hemma och det nya hemmets trädgård utan bara lära känna sin nya miljö och flock.
En valp blir också lätt trött och ska inte rastas för mycket (detta gäller generellt det första året). Människovalpar åker vagn även om de kan gå eftersom de inte orkar gå för långt, för mig är det självklart att i det fallet behandla hundvalpen på samma sätt.
Nu var vi dessutom inne i affären och jag tycker inte att hundar ska vara i affärer av flera olika anledningar (allergi, hundräsla, respekt för andra helt enkelt). Det är en av anledningarna till att han var i väskan och inte i famnen (han störde minst så). Det skulle dessutom vara svårt att handla utan att ha händerna fria. Jag hade också barnvagn med, men det tycker jag är av ganska lite värde.
Hur kan man som hundägare tycka att det är märkligt att en valp blir trött och behöver bäras på ett eller annat sätt? Oavsett ifall man är i en affär eller ej, för att ta oss lite från sakfrågan?
Hundar skrämmer mig sällan, däremot kan hundägare skrämma skiten ur mig.