• Ex ungue leonem

Använda flexikoppel/vanligt koppel till hund?

Vad tycker du? Är flexikoppel ettt latmanskoppel? Eller rätt hanterat ett bra alternativ?

Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • Svar på tråden Använda flexikoppel/vanligt koppel till hund?
  • Ex ungue leonem
    Linam370 skrev 2007-11-27 15:05:36 följande:
    Och vad vet du om hur jag är som hundägare? Vet inte hur många ggr jag ska behöva skriva samma sak för att det ska gå in, men...vi använder bara flexi när de får gå som de vill och ströva fritt. Alltså behöver de inte gå fint bredvid oss när de har flexi. Men de kan det oxå naturligtvis om vi låser det kort så går de ju som vanligt. Men ska våra hundar gå fint bredvid oss så har vi aldrig flexi.
    ja då har du sagt det
  • Ex ungue leonem
    dellelgarin skrev 2007-11-27 14:54:11 följande:
    Är inte riktigt säker på vad du menar men jag tror :::: om jag tycker det är ok att ha hunden i flexi när man rastar om den uppför sig?Ja visst men jag blir ändå nervös när jag möter någon eftersson de som kan hantera det med "hjärna" är få.  Själv skulle aldrig ha det för jag rastar inte på det viset så jag ser inte det "fiffiga" med flexi".Men skönt att höra att det finns folk som har vett att använda det korrekt... 
    Ja du får tolka det som skryt om du vill.Men jag anser att jag hör till de som kan hantera flexi
  • Linam370

Skryt eller inte, dina inlägg är ändå av den sorten att du verkar anse att du är den enda som kan hantera flexi...

PoodleMy skrev 2007-11-27 15:07:32 följande:
    Ja du får tolka det som skryt om du vill.Men jag anser att jag hör till de som kan hantera flexi
  • dellelgarin
    PoodleMy skrev 2007-11-27 15:07:32 följande:
    Varför skulle jag tolka det som skryt?
  • Ex ungue leonem
    Linam370 skrev 2007-11-27 15:10:28 följande:
    Skryt eller inte, dina inlägg är ändå av den sorten att du verkar anse att du är den enda som kan hantera flexi...
    Du tolkar det som du vill.Ditt tolkningssätt kan jag ej styra
  • Linam370

Helt rätt! =)

PoodleMy skrev 2007-11-27 15:11:25 följande:
    Du tolkar det som du vill.Ditt tolkningssätt kan jag ej styra
  • Vindfall

Jag använder bara flexi, jag tycker att det är jätteskönt att kunna styra längden på kopplet med bara en hand och så slipper jag kliva på slaskiga gräsmattor när hunden vill in i en buske och nosa.

Däremot drar han inte och rusar inte iväg som en blådåre som en hund jag passade gjorde, till den hunden hade det varit lättare med ett vanligt koppel.

• Ex ungue leonem
    Vindfall skrev 2007-11-27 15:30:22 följande:
    Jag använder bara flexi, jag tycker att det är jätteskönt att kunna styra längden på kopplet med bara en hand och så slipper jag kliva på slaskiga gräsmattor när hunden vill in i en buske och nosa. Däremot drar han inte och rusar inte iväg som en blådåre som en hund jag passade gjorde, till den hunden hade det varit lättare med ett vanligt koppel.
    Bra skrivet
  • dellelgarin
    Jag använder bara flexi, jag tycker att det är jätteskönt att kunna styra längden på kopplet med bara en hand och så slipper jag kliva på slaskiga gräsmattor när hunden vill in i en buske och nosa. Däremot drar han inte och rusar inte iväg som en blådåre som en hund jag passade gjorde, till den hunden hade det varit lättare med ett vanligt koppel.
    Mina hundar går där jag går, skulle aldrig gå dit de vill att jag skall gå.
  • dellelgarin
    dellelgarin skrev 2007-11-27 15:34:09 följande:
    Mina hundar går där jag går, skulle aldrig gå dit de vill att jag skall gå.
    så därmed slipper jag oxå skitiga gräsmattor Glad
  • Vindfall

dellelgarin

Förstår inte vad det har med mitt inlägg att göra men ok, då vet jag det.

• Vindfall

Dellegarin

Alla är vi olika.

• dellelgarin
    Vindfall skrev 2007-11-27 15:37:51 följande:
    dellelgarinFörstår inte vad det har med mitt inlägg att göra men ok, då vet jag det.
    Jag använder bara flexi, jag tycker att det är jätteskönt att kunna styra längden på kopplet med bara en hand och så slipper jag kliva på slaskiga gräsmattor när hunden vill in i en buske och nosa.
  • Lindet

flexi = pensionärsjojo!

finns självklart de som kan hantera dem! men det finns även många som inte kan!

• Ex ungue leonem
    Lindet skrev 2007-12-13 15:58:37 följande:
    flexi = pensionärsjojo!finns självklart de som kan hantera dem! men det finns även många som inte kan!
    Ja jag kan hantera dem.Men kaanske inte du kan eftersom du gav kopplet det namnet du gjorde?
    På klon känner man lejonet
Svar på tråden Använda flexikoppel/vanligt koppel till hund?