Använda flexikoppel/vanligt koppel till hund?
Vad tycker du? Är flexikoppel ettt latmanskoppel? Eller rätt hanterat ett bra alternativ?
Vad tycker du? Är flexikoppel ettt latmanskoppel? Eller rätt hanterat ett bra alternativ?
Jag hatar flexikoppel men det är kanonbra för min pappa och plastmammas basset artesien som måste gå kopplad större delen av året. Med flexit så får han större rörelsefrihet när de går i skogen men ska de iväg där det är lite mer bebygt brukar de föredra vanligt koppel.
För oss är det inget alternativ med flexi.eftersom att våra hundar uppnår en väldigt hög hastighet väldigt snabbt, kan bli mycket otrevligt. Mina hundar går i korta koppel, för när de går i koppel så skall de vara nära mig. Men jag har dem lösa så mycket som möjligt.
Tycker själv att flexi är obehagligt och blir nästan nervös när jag möter hundägare med detta. Synd att så många inte kan hantera det då det egentligen är en väldans bra grej.
Och vad vet du om hur jag är som hundägare?
Vet inte hur många ggr jag ska behöva skriva samma sak för att det ska gå in, men...vi använder bara flexi när de får gå som de vill och ströva fritt. Alltså behöver de inte gå fint bredvid oss när de har flexi. Men de kan det oxå naturligtvis om vi låser det kort så går de ju som vanligt. Men ska våra hundar gå fint bredvid oss så har vi aldrig flexi.