• FruSascha

Vad hade er bebis för apgar poäng?

Min son hade 10-10-10, men nu har jag hört att man inte kan ha det, men det står ju klart och tydligt i min journal, så det borde man ju kunna ha. Någon mer som hade 10-10-10, och vad betyder det i så fall?

• Svar på tråden Vad hade er bebis för apgar poäng?
  • yiyah
    FruSascha skrev 2007-11-29 12:48:25 följande:
    Min son hade 10-10-10, men nu har jag hört att man inte kan ha det, men det står ju klart och tydligt i min journal, så det borde man ju kunna ha. Någon mer som hade 10-10-10, och vad betyder det i så fall?

Mina pojkar hade också 10-10-10.  Läkaren sade att de var riktiga A-barn

Klart att dom kan ha det!

• noconwood
    FruSascha skrev 2007-11-29 12:48:25 följande:
    man kan ha 10-10-10, men det är visst ovanligt...sen är det nog från bm till bm, om hur de tycker.
  • Madja82

min son hade 10 10 10och efter förlossningen (de timmar innan man åker ner tillbb) kom flera bm, sjuksköterskor in och skulle/ville "titta på den FINA bebisen"

Kan ju säga att jag både var medtagen o jävligt förbannad på min BM (from  by the way)

SEn när jag kolla i journalen fattade jag att "den fina bebisen" = 10poängaren

• Madja82

Han fick även en bra kommentar i journalen av barnläkaren.
    "Jättefin pojke! Bra temp, lugn andning. Rosig och go! Har ammat flera gånger"

Har även förstått det i efterhand att det oftast INTE skrivs något i den rutan i journalen. Ingnén av mina vänner har nåt skrivet där

Så 10 10 10verkar vara väldigt ovanligt

• Änglatrumpeten

Min lilla älskling hade jätte lågt pga det blev kattastrof snitt och höll på att förlora min ägodel.

Svar på tråden Vad hade er bebis för apgar poäng?