• FruSascha

Vad hade er bebis för apgar poäng?

Min son hade 10-10-10, men nu har jag hört att man inte kan ha det, men det står ju klart och tydligt i min journal, så det borde man ju kunna ha. Någon mer som hade 10-10-10, och vad betyder det i så fall?

• Svar på tråden Vad hade er bebis för apgar poäng?
  • m3ssy

Apgar står ju för Aktivitet, Puls, Grimaser, Hudfärg och Andning.. man kan få 2 p för varje del, dvs max 10 p totalt. Kollar efter 1, 5 och 10 minuter.

Mina tjejer hade 9-10-10 och 8-10-10.. båda hade avdrag efter 1 minut alltså för färg och muskeltonus

• FruSascha
    m3ssy skrev 2007-11-30 09:50:16 följande:
    Apgar står ju för Aktivitet, Puls, Grimaser, Hudfärg och Andning.. man kan få 2 p för varje del, dvs max 10 p totalt. Kollar efter 1, 5 och 10 minuter. Mina tjejer hade 9-10-10 och 8-10-10.. båda hade avdrag efter 1 minut alltså för färg och muskeltonus
    Tack m3ssy och WLR för förklarigen. Då fattar jag.
  • Sonoma

9-10-8 Sen blev det två veckor på Neo. Han kom 5 veckor för tidigt så det var inget konstigt.

• Axels och Annies mamma

9-10-10

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • miniGrynet
    FruSascha skrev 2007-11-30 09:44:40 följande:
    Det verkar som att siffrorna i alla fall ska gå uppåt, dvs 2-8-9 är bra, men 9-8-2 är mindre bra. Om det är tidsmässig poängsättning.
    Ja, de ska ju öka i takt med att bebisen mår bättre och bättre.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Miiiaaa

9-10-10 hade vår plutt.
    Hon hade blå händer och fötter, lite dålig cirkulation.

• Lychee

10-10-10 här med.

en riktig tiopoängare med andra ord (dåligt jag vet.. men jag var tvungen )

Aa? menealle nauva calen ar? malta - may your ways be green and golden
  • MalinI

Äldsta sonen  7-9-10 Låndragen och navelsträng runt halsen. Han fastnade på vägen ut.
    Dotter 9-10-10.
    Yngsta sonen 9-10-10 

Mamma till Lucas, Nelly & Cim
Svar på tråden Vad hade er bebis för apgar poäng?