Vad hade er bebis för apgar poäng?
Min son hade 10-10-10, men nu har jag hört att man inte kan ha det, men det står ju klart och tydligt i min journal, så det borde man ju kunna ha. Någon mer som hade 10-10-10, och vad betyder det i så fall?
Min son hade 10-10-10, men nu har jag hört att man inte kan ha det, men det står ju klart och tydligt i min journal, så det borde man ju kunna ha. Någon mer som hade 10-10-10, och vad betyder det i så fall?
9-9-9
Ja, men denna person skrev att hennes barn hade 2-4-8 och fick då en fråga om hon var säker, och då undrar jag varför man frågar det, alltså varför man inte "tror" på det.
Hoppas ni förstår vad jag menar, att det inte är en irriterad fråga på något sätt, bara nyfiken på varför man undrar om det stämmer.
Jag vet att det är 1 minut, 5 minuter och sen 10 minuter. ![]()
Men står inte de olika poängen för 3 olika saker? Färg, hjärtverksamhet och andning?
Så fick vi förklarat för oss på förlossningen.
Vår dotter fick 9 - 10 - 10. 9 stog för färgen...
Efter 5 min hade hon 10 - 10 - 10.
Det verkar som att siffrorna i alla fall ska gå uppåt, dvs 2-8-9 är bra, men 9-8-2 är mindre bra. Om det är tidsmässig poängsättning.
3-9-10 Urakut snitt...... Andades inte, krampade och var blå. Kom dockk igång Fort efter lite hjälp!! (tack o lov!)
9-10-10