ÄD-listan del 4...
Startar en ny tråd IGEN eftersom den 3-e var avstängd...
Ska leta upp en sista lista och kopiera in den,ett ögonblick![]()
Startar en ny tråd IGEN eftersom den 3-e var avstängd...
Ska leta upp en sista lista och kopiera in den,ett ögonblick![]()
Hej Irma, jag har för mig att slemhinnan skall vara minst 7-8mm. Sen är det viktigt att den är mogen också. Treskiktad skall den vara. Kanske är det ide att få göra en testrunda innan det verkligen är dags så att man ser hur man skall lägga upp behandlingen för att få en så bra slemhinna som möjligt. Vid vårt första försök hade jag 10.6mm och nu drygt 15mm så vi har lärt oss att min cykel är lite längre (vilket jag egentligen visste) och att jag bör ta östrogen i 18 dagar i stället för 19 dagar. Kram Maura
Hej Irma, ja slemhinnan bör vara minst 7-8 mm, men ÄD kan fungera även om den inte blir riktgt så tjock. Min slemhinna var 5,5 -6 mm vid mitt senast ÄD försök och jag blev gravid. Läkare jag har talat med säger att det finns beskrivet lyckade ÄD med en slemhinna så tunn som 4 mm. Lycka till. /Sma
Stort GRATTIS till "Jag är sma" och "simonetta".
Hoppas och önskar av hela mitt hjärta att alla vi andra får ställa oss under er i gravidkolumnen =)
Inväntar min menstruation som ska komma vilken dag som helst. Då ska jag ta den långtidsverkande nedregleringssprutan, Procren. Det börjar närma sig =)
/J
Sma: Grattis grattis till graviditeten.. När jag va hos läkaren i veckan så tyckte jag hon sa att min slemhinna va 6mm o att man fick någon sorts medicin för att den skulle bli tjockare kan jag ha fattat rätt då?? Fick min journal hemskickad o där står det så här.. Ser uterus med ett endometrium på 6mm.. Båda ovarier är små o har en maxdiameter på 2cm. Endometrium är det det som är slemhinnan.. Massa grattis kramar igen..
En liten fråga till.. Eftersom jag har satt upp mig på väntelista så kommer det ju ta ca 1 år innan det är våran tur. Tror ni att slemhinnan kan försämras mycket på ett år?? Kram igen..
Hej Irma, jag är långt ifrån någon expert men jag tror inte att slemhinnan försämras. Kanske är det svårare att påverka den ju äldre man blir, jag vet faktiskt inte? I alla fall tror jag inte alls att du behöver oroa dig. Jag mätte min slemhinna i cykeln innan vi började stimulera inför vårt FET. Då hade jag inte tagit någon östrogen alls och den var ca 7mm precis innan mens, när den alltså skulle vara som störst. Nu denna cykel när jag stimulerats med östrogen var den hela 15mm!! Kram M.
Hej!
Grattis till er som plussat! Tyvärr gick det inte lika bra för oss. Har testat negativt på dag 20 så jag plockar bort mig helt på listan då jag inte vet vad som händer efter det här.
Kopiera härifrån:
^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~
Har tagit paus:
Skattsessan
Future
Nellib
Nikolina
~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~
Äter Progynon (eller motsvarande):
~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~
Datum för ägginsättning:
Cinus, planerad insättning jan-feb 2008 (9:onde försöket med ÄD)
syster J: ET v.4 2008 (första ÄD-försöket)
irmelika: Ägginsättning onsdag 12 december! AVA Åbo
Startar behandling 2007:
Glad73a börjar 1:a ÄD-försök under året(förhoppningsvis..
2007, 3 avbrutna IVF försök.
MissC: I kö för 2:ra ÄD (AVA i Riga / Åbo)
Startar behandling 2008:
skugga: i kö för första äd
Sharika: i kö för första äd
Ruvar:
Gravid genom ÄD, GRATTIS!!!:
Pimpom, 1:a ÄD-försöket januari
Catfor, 1:a ÄD-försöket, december 06
Rosett, 6:e ÄD-försöket, mars o7
LitenoGlad: 1:a försöket, April 07
Bobi, 1:a ÄD-försöket, juli 07 (5 egna IVF/ICSI)
Caja, 2:a ÄD försöket
Sma 4:e ÄD försöket dec 07
Simonetta 1:a ÄD 22 nov,3 ivf
Kopiera hela listan om ni vill lägga till er eller ändra något (kopiera även detta)
Lider med dig Cetta, kram Maura
Fy så tråkigt Cetta,tänker på dig massor!!
Ledsen för din skull Cetta...