Inlägg från: Micke |Visa alla inlägg
  • Micke

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Alexiaa skrev 2007-12-19 14:36:46 följande:
    el skåpet skrev 2007-12-19 11:27:10 följande:Till en viss del är just statsministerns roll viktig, för det är en pr- person och en som måste se ut som en statsman som utrstrålar styrka, pondus och beslutsamhet.Det gör inte Reinfeldt, som sagt för mig påverkas jag inte hur landet styrs rent privat...hur skulle jag göra det?Just den ekonomiska biten iaf påverkar mig inte alls och sänka skatter och sånt bryr mig inte heller...
    Nej vägar, sjukvård, skolor, förskolor, yttrandefrihet, demokrati, allmänna val, rätten att äga saker, pressfrihet är ju något som du står över och inte påverkas av, eller?
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-19 16:51:12 följande:
    Absolut, men demokrati, yttrandefrihet, allmänna val, rätten att äga saker är ju något alla partier är överens om.De är inget parti som inte vill ha dessa saker...så det är svårt att välja om man menar just de saker du nämner!!!
    sjukvård, skola, vägar, skatt på ägande etc är saker som de inte är överens om. Saker som helt klart påverkar dig och alla andra.

Så att sitta och hävda att politiken inte påverkar bara för att man har en förmögenhet är tämligen naivt.
  • Micke
    fozzie skrev 2007-12-19 16:53:40 följande:
    Du vet liksom alla andra att aliansens politiker inte har ett helt rent samvete heller, det verkar snarare som att de är större fifflare än de på vänsterblocket. Jag röstade på aliansen men jag sticker inte huvudet i sanden som vissa tydligen gör och skyller på att de på vänsterkanten är värre.
    Givetvis. Smilla ansåg dock att Reinfeldt varit slapp som inte kollat upp folk ordentligt. Visst, så kan det vara.

Sahlin däremot, där är det ingen hemlighet vad hon pysslat med och samtidigt väljer man henne som partiordförande.

Märkligt att ena sekunden kräva att ministrar avgår för samma sak som ens egen partiordförande har gjort.
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-19 22:04:22 följande:
    Mycket tack vare vår borgliga regering tidigare...Men du, 14 plats! Det är ju helt enormt vad högt vi står och det är väl stabilt. 14 plats...uttav världens alla länder!
    Jämförelsen handlar om OECD-länderna, och dessa är 30 till antalet.

Vi toppar däremot listan över högsta skattetrycket.

Och prata om att det skulle varit tidigare borgerliga regeringars fel är skitsnack. Men visst, vill du hävda det så får du snällt lägga fram fakta. Vad exakt är det du åsyftar?
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-19 22:06:03 följande:
    Det är sant, och just de sakerna berör mig inte lika mycket...skatt på ägande berör mig inte som person.Sjukvården berör mig absolut och Alliansens ideé hur sjukvården ska se ut är skrämmande.Vägar har jag inte satt mig in i måste jag erkänna...Skolan, ja där känns det också som att just Alliansen inte heller stödjer mina åsikter.
    Inte intresserad vad du tycker. Ville bara påpeka att politiska beslut påverkar dig, även fast du verkar ha svårt att förstå det.
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-19 22:41:19 följande:
    Fast jag vet också att BNP per capita är oerhört missvisande...Jag har inte satt mig in i frågan då jag helt enkelt inte brytt mig, men ska läsa om det så återkommer jag med ett svar.Men återigen, varför jag inte vill ha vår nuvarande regering är av helt andra orsaker...de är inte personer jag tycker är kapabla att sköta Sverige.Vår justitieminister har inte ens en juridisk bakgrund!!!
    Du är inte insatt i frågan men du är säker på att det var de borgerliga regeringarnas fel? *suckar*

Att ministrar saknar formell utbildning är inte ovanligt (tyvärr). Ta Persson, han var ju finansminister. En bra bit ifrån läraryrket...
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-19 22:44:41 följande:
    Det vet jag!Men varför ska jag bryr mig om hur skatten påverkar mig?Eller hur, man utgår väl ifrån vad som drabbar en själv när man röstar?Gällande sjukvård tycker jag Alliansen har helt fel...och det är väl det jag ska utgå ifrån.
    skatten har jag inte pratat om. Politik är mer än skatter.

Som sagt bara opponerat mig mot att du anser att du inte påverkas av hur landet styrs. Det gör du.

I sjukvårdsfrågan är min gissning för övrigt att du inte är påläst där heller. Eller kan du kort redogöra för vad du är så emot?
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-19 22:50:17 följande:
    Jo, det är som sagt fel tycker jag men just justitieminister är så välidgt noga tycker jag att man bör ha en juridisk bakgrund.Jag tycker att man borde ha människor som faktiskt är kunniga på sitt områden, inte nödvändigtvis politiker utan yrkesmänniskor som har ministerposter.Nej, jag är inte insatt i frågan...men kan absolut läsa på!!!
    Inte mer viktigt som justiteminister än någon annan ministerpost att man antingen besitter kunskapen eller har duktiga rådgivare runt omkring.

eller anser du att någon ministerpost inte är viktig? finansministerposten kanske vem som helst kan ta hand om? Utrikesminister?
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-19 22:54:14 följande:
    Jag är emot en privatisering...nu vet jag att Moderaterna inte vill sälja ut vården totalt.Men jag är rädd att börjar man rucka på det kan man få ett system som i just USA och det vore förjävligt.Självfallet så påverkar saker mig, aller folk i min närhet och inget parti vill tex avskaffa demokratin, yttrandefrihet osv.De saker som faktiskt påverkar mig stort, för skatten påverkar inte mig och inte heller just skolan! Men de saker som rör mig då tycker jag att den förra regeringen gjorde det bättre.Däremot ligger inte riktigt min röst hos sossarna...
    Du har precis som många andra blandat ihop privatfinansierad och privatdriven vård.

Varför anser du det så farligt att gå till sjukhus som Sophiahemmet eller Sankt Göran?
    De gånger jag har besökt dessa har de hållit utmärkt standard.

Husläkarna är också oftast privata (men skattefinansierade). Det fungerar också utmärkt.

Så vad är du rädd för?
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!