Inlägg från: el skåpet |Visa alla inlägg
  • el skåpet

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Smulan8514 skrev 2007-12-15 21:16:56 följande:

Ja för tillfället får jag ut 3000:- i föräldrapenning eftersom jag tar ut så få dagar (3). Innan när jag jobbade heltid så fick jag ut som mest 12000:- efter skatt inkl OB och sem.ers. ca. 18000 innan skatt så jag tycker 34% är ganska mycket.. det är väl klart man kollar siffrorna? Hur ska jag annars veta om det blivit någon ändring när det inte syns i plånboken?
    Men det stämmer inte, det fanns till och med avdrag innan jobbavdraget kom till som gör att den faktiska lönen du får ut är mindre än vad komunalskatten är. nu när jobbavdraget finns så blir det ännu mindre. du måste antingen ha klantat till det eller så ger du fel siffror
  • el skåpet

el skåpet skrev 2007-12-15 21:19:55 följande:

Smulan8514 skrev 2007-12-15 21:16:56 följande:
    Men det stämmer inte, det fanns till och med avdrag innan jobbavdraget kom till som gör att den faktiska lönen du får ut är mindre än vad komunalskatten är. nu när jobbavdraget finns så blir det ännu mindre. du måste antingen ha klantat till det eller så ger du fel siffror
    menar alltså att den faktiska skatten på totalsumman blir mindre än kommunalskatten.
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-15 21:31:47 följande:

För att ha en positiv befolkningstillväxt
    Varför måste man ha positiv befolkningstillväxt? tycker du inte antalet människor ökat lite väl snabbt de senaste 100 åren?
  • el skåpet

Smulan8514 skrev 2007-12-15 21:45:46 följande:

Hur mycket kommer jag då få ut nu med detta jobbavdrag?
    Kan du räkna? gör det isåfall
    Eller har de glömt av dig tror du?
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-15 21:48:06 följande:

el skåpetEtt förslag är att du läser lite om demografi så fortsätter vi efter det. Deal?
    varför det?

vet du hur många svenskar som flyger till asiatiska länder varje år? tycker du de skall få fortsätta göra det? tycker du lika stor andel kineser skall få lov och flyga till exempelvis europa eller annan avlägsen plats?
    vilken status skall människor få lov och ha?
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-15 21:54:19 följande:

Du blandar äpplen och päron. Att konsumtionsnivån är för hög för miljöns bästa är inte detsamma som att jorden är överbefolkad.

"vilken status skall människor få lov och ha?"Eftersom jag är ett jävla rödskinn så vet du nog mitt svar på den frågan ;-D
    Men då tycker du alltså att det finns förmycket folk nu med om människor lever som de gör just nu. förstår jag dig rätt så tycker du det skall finnas mer människor men att de måste sänka standarden rätt kraftigt?

får man ha bil i din värld?
  • el skåpet

Smulan8514 skrev 2007-12-15 22:09:27 följande:

Men ni som tycker att det här med jobbavdraget är så bra, ser ni inte att andra skatter höjs istället så att det i alla fall blir +-noll? Ex. som innan skatt på trafikförsäkringen? Höjning av fack & a-kassa, man får väl heller inte dra av fack- och akasseavgifter längre?
    Men har du inte märkt hur mycket lättare det är och få jobb nu, det borde ju vara intressant för dig om du skall plugga med. För det var inte länge sedan som man inte alls kunde vara säker på att få jobb även om man pluggat ordentligt.

Staten går med väldigt stora överskott nu, de kan inte använda dessa pengar och dela ut i skattelättnader för ekonomin är överhettad som den är. Skulle staten sänka andra skatter så blir det direkt ränteökningar från riksbanken. När konjunkturen viker vilket den börjar göra nu, då kommer staten använda sig av alla dessa pengar som man just nu får in för att stimulera ekonomin.

Jag gissar att du kommer plugga på ekonomi när du skall läsa igen, då får du kanske lära dig sådant här
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-16 09:29:50 följande:

Att du bara väljer att svara på vissa delar av inlägg, är det ett erkännade på att du de fakto inte kan ett skit om det?
    Kan du något alls?

Du vet att kina snart har slut på vatten att bevattna grödor med och till annat. Dels är det förorenat men man har även dränerat så mycket för att just få vatten till åkrar m.m.

Indien är just nu världens största köpare av flygplan (om jag hörde rätt). De har ju gått från att vara u-länder till i-länder.

Du kan ju räkna med att få betala bra mycket mer för maten i framtiden när efterfrågan stiger.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-17 09:53:47 följande:

el skåpet skrev 2007-12-16 16:47:22 följande:Indien har inte varit ett U- land på extremt många år, folk i Indien har haft det dåligt ställt och de har de även idag. Men som land har det knappast kunna räknats som ett u- land!
    Det var iofs inte det som var poängen, poängen är att det bor över 1 miljard människor som ökar på sin standard mycket snabbt nu. Det innebär att de förbrukar mycket mer från moder natur.

Bara i Indien finns det mycket mer människor än i Europa och USA tillsammans. Kina har nästan dubbelt så mycket människor som Europa och USA tillsammans.

Jag tror inte folk är medvetna om vilka problem vi kommer få uppleva i framtiden, samt att man förstår inte allvaret i situationen
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-17 09:31:44 följande:

el skåpet,du fortsätter att undvika att kommentera sambandet mellan befolknings tillväxt och ekonomisk tillväxt i i-länder.Ska jag uppfatta det som att du går emot vad de allra flesta nationalekonomer är överens om?
    Hur menar du?
    Du vill ha befolkningstillväxt UTAN ekonomisk tillväxt? Förstår jag dig rätt så vill du ha en ekonomisk tillbakagång. Lycka till med det..

Jag tycker det är av vikt att man på något vis inför åtgärder så folk producerar färre människor.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!