Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
cDk3r skrev 2007-12-14 08:06:43 följande:
alexxia:"Vi har ju knappast befolkningproblem i vårt land"Faktum är att ser man enbart till naitiviteten i Sverige så är den demografiska utvecklingen en katastrof!Sverige ligger idag på 1.8, vi skulle behöva ligga på 2.1 för att ha en positiv tillväxt. befolkningstillväxt och ekonomisk tillväxt går hand i hand.Nu har vi visserligen invandring som väger upp den låga naitiviteten (som ändock är förhållandevis hög jämnfört med övriga i-länder!) som tur är. Men skulle vi börja skrota barnbidrag och göra drasiska försämringar i föräldraförsäkringen så skulle vi förmodligen hamna på ännu lägre nivåer vilket skulle vara en demografisk katastrof.Man får även ha i åtanke att naitiviteten stiger under högkonjuktur och dippar vid lågkonjuktur.Men i övrigt håller jag med dig om att det är en förbannad skam att försämra för sjuka och arbetslösa. Att folk använder argument som "knipa åt fuskarna" är patetiskt, arbetslöshetsförsäkringar och sjukförsäkringar är inte utformade för att föda fuskare utan de som behöver hjälpen. Det känns ganska logiskt då att man inte försämrar för de behövande för att knipa åt fuskarna. Kollektiv bestraffning? Nej tack.'Övergångsperiod' "OK", även om det vore så att det är en 'övergångsperiod' så känns det ju inte riktigt ok att bara sparka på kattungar en liten stund.Bara för att vissa fuskar kan man inte vara så dum och tro att alla gör det, därför är det skamligt att skära ned på just det tycker jag.
Jag är medveten om att det skulle sända ut fel signaler gällande föräldrarförsäkringen, men ska man hårddra det tycker jag inte det är nödvändigt att vara hemma så länge med barnen och få betalt.
Därför tycker jag man borde ändra i systemet och jag tror faktiskt inte man skulle märka att folk skaffade mindre barn, för vill man ha barn tror jag man skaffar barn ändå.
Har man inte råd att vara hemma på 1 lön, vet jag inte om jag tycker man ska ha barn alls faktiskt för då har man ganska uselt ställt.