Inlägg från: denna där |Visa alla inlägg
  • denna där

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

å andra sidan testade jag med ett plagg i storlek 50 och det gick inte.."Promo kod ej registrerad"

Livet är för kort för att levas dammfritt.
  • denna där
    Lokatt skrev 2007-12-17 22:34:39 följande:
    Jag vet ju det och har stört mig så på det länge, men här skiljde det snarare TVÅ stl! Jag menar, hallå! Ett barn som är 92 cm lång är ju det oavsett om det är en tjej eller kille! *suckar*
    Det ÄR helt sjukt! min dotter som är 7½ år och storleken lite större (alltså passar inte så där jättebra i tajta kläder) är OMÖJLIG att klä...allt ska vara tajt och litet och går man upp i storlekar (158/164) så blir dom inte direkt större utan bara längre...
  • denna där

jag har slarvat bort mitt lindex kort så jag beställde ett nytt. Med det kom en värdecheck på 50 kr Kul kul!

• denna där
    Svar på #1401
    zasata skrev 2007-12-23 19:26:41 följande:
    jag brukar vara på lindex i allum. skit dålig plast för vagnen där med. men jätte bra personal! går ALLTID ut på lagret och kollar efter stl också
    Jag tycker lindex i Partille har tråkigt sortiment ja...det är inte ofta jag hittat något när jag varit där...

Jag tycker om lindex på Backaplan, men favoriten är nog Kungälv och så har vi affären här hemma på Ale Torg. Den gillar jag, där är det bra personal!
  • denna där
    Svar på #1551
    Snorky skrev 2007-12-28 15:36:03 följande:
    Undra om jag vågar ge mig in i tvättdiskussionen igen! Folk blir bara arga o tar illa upp! Jag använder ALDRIG vittvättmedel för det sliter massor även på vit tvätt så den blir grådaskig till slut. Jag delar alltid tvätten i 4 högar. Sorterar efter ljusaste färgen så det blir en mörk 60 graders, en ljus 60-graders, en mörk 40-graders och en ljus 40-graders. Fuskar ofta o kör 30-gradersplagg i 40 om det typ inte är ylle eller nåt väldigt speciellt. Har knappt såna plagg, men det förekommer. De enda plaggen jag kör ensamma är tex om min pappa shoppat i asien etc. De litar jag inte alls på. Eller väldigt mörka jeans. Rött tvättas oftast med mörkt. Alla plagg som är 10% ljusa och 90% mörka tvättas i ljus tvätt! Jag tror det aldrig hänt att jag färgat några plagg faktiskt... inte vad jag kan minnas.
    Jag tvättar all min tvätt i 40 grader, använder aldrig 60 grader.
    Tvättar med tvättnötter så jag använder inte tvättmedel eller sköljmedel. har i några droppar eterisk olja i sköljningen för doft.

Annars gör jag ungefär som du
  • denna där
    Svar på #1560
    philmKarin skrev 2007-12-28 16:48:27 följande:
    tvätt-nötter vad är det ? Miljövänligt lr?
    Kolla in: Ni som testat tvättnötter.

det är nötter som innehåller saponin (typ såpa) som fungerar lika bra som tvättmedel. Helt organiskt och grymt ekonomiskt. Man behöver varken tvättmedel eller sköljmedel!
    jag har använt det nu i 1½ månad och jag har ingen avsikt alls att gå tillbaka till att tvätta med tvättmedel!
  • denna där

Idag fick jag tag på den rosa och lila djurbodyn på lindex *glad* Till dessa ett bar gröna velourbyxor!
    Nu har sonen alla djurbodysarna i alla färger

Sedan köpte jag en röd stjärnbody och en blå på rean!

Fin fin pojke kommer han bli!

Såg att någon frågade hur man tvättar den, är man osäker på om färger färgar av sig finns colourcatcher, en duk man lägger med kläderna som suger åt sig överflödig färg! Finns vid tvättmedlet i mataffären!

• denna där
    katarina118 skrev 2008-01-06 20:03:49 följande:
    den där rosa djurbodyn kan man ha den på en pojke oxå eller???
    Min son har den rosa på sig i bildtråden! Han har den lila också!
    han passar så bra i dessa färger att det vore löjligt att inte använda dom bara för att han är pojke!
  • denna där

Jag handlar ju en del på både pojk och flick baby och vanliga avdelningen då sonen är 80/86 nu. han börjar växa ur 80 så vi köper bara 86.

Kläderna från baby i storlek 86 är lika stora i pojk och flick utförande anser jag.
    Däremot tycker jag att lindex är ganska små i storlekarna överlag...
    Byxor är bra, men bodysar är små....men det kanske bara är jag...
    Sonen har 86 på bodysar men velourbyxorna med mudd har han 80 och dom är perfekta i storleken!

Kläderna från barn i storlek 86 skiljer sig rejält. 86 på barn/flick är små 86'or.
    86 på baby/pojk är större, en del tröjor där kan han inte ha då drunkar han...

• denna där

Jag vart ner på torget idag och där fanns velourhängslebrallorna i storlekarna 92 (är osäker men tror det), 98 och 104, 110.
    Dock inte på rea utan till ord. pris 129 kr.
    Det fanns ett par i storlek 86 också men dom är reserverade till en intravenös fylletös

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2