Snorky skrev 2008-01-31 20:47:43 följande:
ja, Neo hade ju lite försprång då för han vägde 2,8 och var 48 lång när han föddes. Men då tyckte man att han var minimal! Det roliga är att vi hade typ bara kläder i stl 56 till honom! Medans jag tyckte 56 var alldeles för stort till lillebror som vägde 3,4 och var 51 cm! hihi
Ja, vi hade mer eller mindre bara köpt 56 o 62 innan hon kom, för alla sa till oss "dom hinner aldrig ha 50 i princip, och så växer dom så fort så det är bara onödigt".
Där stod vi då helt utan kläder, var iväg till Mörby centrum för att försöka hitta lite kläder till henne någon dag innan vi skulle åka hem (lämnade in henne på salen) men där fanns bara jättelite stl 44 på H&M (frågade då på Lindex men hon skrattade och sa att stl 44 finns bara på damavdelningen!).
Så vi fick skicka familjemedlemmar till Babyland för att handla lite kläder så vi hade något att klä på henne när vi skulle åka hem!
På sjukhuset så hade hon så mycket maskiner så då var det bara mysiga filtar som gällde (vilket inte gjorde mig något då jag älskar filtar!).