• lollypop

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Första tråden blev en stor hit!!!

Så därför startar jag nu uppföljningstråden...

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  

Så gamla som nya... HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:28:23:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:29:54:
    Länkar till de gamla trådarna...

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24597691.html

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24898225.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 09:18:48:
    OBS!!!
    Länk till NYA bildtråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27551883.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2
  • Snorky
    charmmiss skrev 2008-02-29 23:24:41 följande:
    Kavatfabriken visste jag att den låg där, syrran bor i Kumla men att de har utförsäljning hade jag ingen aning om, annonserar de i tidningen då eller hur vet man? Är ju trots allt i Ö-o varannan månad så då måste man ju nån gång göra ett besök Bobux kopiorna köpte jag för 30 kr/par, billigare än strumpor ju
    Kavat har fabriksförsäljning Öppet vardagar 14-18 tror jag det är... dock stängt under semesterveckorna på sommaren. Jag tycker inte det är superbilligt där, men de har jättestort utbud, typ alla modeller o färger etc Ca 30% billigare mot ord. pris i butik. Sen har de andrahandssortering... typ texten uppåner el. något annat skönhetsfel, och då kan man fynda rejält. Men då måste man ju ha lite tur också! Lättare dock att hitta flickskor än pojkskor på andrahandsorteringen tycker jag. Jag brukar åka dit när jag inte lyckats fynda nåt o barnen behöver skor, då blir det iaf lite billigare än att köpa kavat i butik!
    Pax har bara utförsäljning 2 ggr per år och då i Bista industriområde... det annonseras inte utan är lite "hemligt"... men alla snackar ju så det är alltid tokmkt folk där ändå!
    Jo, bobux-kopiorna köpte jag ett par när det var halva priset och sen ett par på 75%... så de var ju tokbilliga! Riktigt skinn ändå! 
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • msuse

nu finns ingen molnoverall kvar i allum..tack för tipset! är så glad..!

• solida
    Snorky skrev 2008-02-29 22:47:42 följande:
    solida: hehe... du har blandat ihop oss! Jag sa att jag enbart märker ytterkläder och INGET annat, förutom extrakläderna som ligger på hyllan är märkta. Sen var det någon annan som märkte allt UTOM ytterkläderna för att hon skulle sälja de vidare. Jag tänker lite som dig att kläder man tar av sig och är dyrare är sånt som är en fördel att de är märkta. Om sonens strumpor råkar försvinna bryr jag mig inte i... tröjan o byxorna tar han ju ändå inte av sig... bara om han råkat kissa på sig o då stoppar de de i en påse direkt o hänger på hans krok. Men ytterkläderna... overall, jacka, överdragsbyxor, vantar, mössor, regnkläder, skor, stövlar är märkt för det känns som det kan hamna lite varstans och om han tappar bort det kan han ju inte gå ut. Skulle han mot alla odds tappa bort tröjan så har han extra i sin låda. På sonens dagis är det nästan bara vi som har pop-kläder! Så det är nog lite olika från förskola till förskola.
    Hi hi, ja jag mindes inte riktigt hur det var... Men jag tänkte på er iallafall när jag slet mitt hår i förtvivlan.
    På de förskolor jag har jobbat har det alltid varit otroligt vanligt med polarn-kläder. Men sen bor jag i Stockholm också och här finns det ju pop-butiker i varje gathörn. Ocvh de har ju sånt bra rykte, som att deras kläder (särskilt ytterkläderna) är de enda som håller barnen varma och glada. Då verkar föräldrarna tro att barnen går miste om nåt om de inte får pop-kläder.

Jag är ute efter gympaskor till sonen, i stl 22-23 nånting. Är det nån som har nåt bra tips. Har kollat lite på din sko men där var de rent förskräckliga med antingen rosa glitter eller spiderman. *ryser*
  • Squeezetoy

Ååh, har coop bobux-kopior! Då måste jag ju åka till coop ngn dag och kolla. Är typ aldrig till coop om jag inte ska köpa nappar/pipar till aventflaskorna eftersom de är billigare där än på babyproffsen plus att babyproffsen bli mer omväg om jag ska dit också. De säljer tyvärr inte avent på ICA.

På skopunkten här hade de jättebra mätstickor. De var ungefär som skjutmått och var jätteenkla att mäta foten med. Sen hade de andra stickor som var enkla att stoppa ner i skorna och mäta längden på dom. Men efter att ha läst ett gummistöveltest från i somras konstaterade jag att jag nog ska lägga lite mer pengar på stövlarna. De rekommenderade bl a tretorn som en bra stövel och eftersom det trillade in reklam från granngården häromdagen med 20% på bla barnskor och stövlar ska jag dit eftersom de har tretorn. Måste i alla fall dit och köpa myrmedel.

Var inne på dinsko igår och hittade jättefina rådis-skor, men jag vågade inte köpa än, väntar lite längre så är det lättare att få rätt storlek eftersom det var sommarskor.

• Alexa
    msuse skrev 2008-02-29 23:42:05 följande:
    nu finns ingen molnoverall kvar i allum..tack för tipset! är så glad..!
    Varsegod..
  • villhasyskon
    solida skrev 2008-03-01 07:50:43 följande:
    Hi hi, ja jag mindes inte riktigt hur det var... Men jag tänkte på er iallafall när jag slet mitt hår i förtvivlan. På de förskolor jag har jobbat har det alltid varit otroligt vanligt med polarn-kläder. Men sen bor jag i Stockholm också och här finns det ju pop-butiker i varje gathörn. Ocvh de har ju sånt bra rykte, som att deras kläder (särskilt ytterkläderna) är de enda som håller barnen varma och glada. Då verkar föräldrarna tro att barnen går miste om nåt om de inte får pop-kläder. Jag är ute efter gympaskor till sonen, i stl 22-23 nånting. Är det nån som har nåt bra tips. Har kollat lite på din sko men där var de rent förskräckliga med antingen rosa glitter eller spiderman. *ryser*
    Och det var jag som inte märkte overallen Jag har dock märkt varenda plagg utom den, skor, vantar, mössa, mockasiner, byxor, ja tom strumpor. Personalen har särskilt bett om att vi ska märka kläderna ordentligt just för att slippa såna situationer som du beskriver. Men overallen vet jag att hon är ensam om + att hon är så pass gammal att hon kan hitta den själv om de skulle ha vikarier. Och det är inte en POP, bor också i Stockholm och hon är nog den enda som inte har Reima eller POP

Angående skor så tycker jag tyvärr att neutrala skor, utan krusiduller och glitter och annat krafs, ofta är dyra, ett par typ Eccogympadojjor för flera hundra kan ju kännas lite saftigt.
    Storasyster 2005 och Lillebror 2007
  • havre

Var är alla idag då???
    På vasaloppet??

Halloj!!!!Flört

• Känslan

Tänkte höra med er som köpt Bamse regnstället.Är de bra?Stora i storleken?Jag har en son på snart 9 månader som har 80 i storleken och tänkte passa på att köpa ett till hösten (nu när det finns rabatter) då han börjar dagis,kan stlk 86 passa på höft tror ni?

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2