Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

jag får inte ens in 50kr rabatten trots att jag inte utnyttjat den.

• charmmiss
    Snorky skrev 2008-02-25 16:16:14 följande:
    det måste vara över 200:- även efter 30%-rabatterna... annars dras inte 50:-
    ok, nu testade jag, tack för hjälpen.
  • charmmiss

jag tänkte beställa ett par leggings, men det finns 10 olika på hemsidan i olika prisklasser. Vill ha ett par tjocka som är som tajts, dvs inte genomskinliga.
    Någon som har köpt och kan rekommendera.

• charmmiss
    Line80 skrev 2008-02-28 21:48:39 följande:
    åh va snygg den va!! men det är gravid klänning va?
    ja, det är gravid klänning, men såg den i butiken och det såg inte alls ut som mamma klänning. Tänkte ha den nu när magen inte syns ännu som vanlig klänning och sen som mamma plagg.
  • charmmiss
    seSSa skrev 2008-02-28 23:37:58 följande:
    måste fråga om du inte har en Gina Tricot i närheten.. näst intill samma klänning sålde de ut för 29 kr fyndade 2 st, en till mig o en till lillsyrran.... ord.pris 199:- kila o kolla, kan aldrig skada
    tack för tipset, men här i gbg är det sällan man hittar några så bra fynd, gäller att isåfall vara ute första rea dagen. Annat var det när jag bodde I Örebro, där tycker jag jämnt man gjorde fynd, shoppar jämnt på mig en massa när jag åker dit.
    Men jag beställde klänningen igår tillsammans med ett par leggings, blev strax över 200kr, får se om jag hittar rätt storlek sen bara
  • charmmiss
    Peak skrev 2008-02-29 09:46:13 följande:
    och jag tycker tvärtom - hittar inget här i Örebro på rea utan det är bara i alla andra städer folk fyndar!
    Haha. skojar du eller, Örebro är ju bästa shopping staden, allt ligger ju i en armlängdavstånd oxå, toppen ju!

snorky- ja jämt menar jag ju och inte jämnt såklart

Nu väntar jag på massor av vårnyheter från Lindex.

Är det bara jag som säljer av dotterns kläder innan hon ens vuxit ur kläderna. Jag tröttnar så himla fort och vill köpa nytt hela tiden
  • charmmiss
    Snorky skrev 2008-02-29 11:04:17 följande:
    charmiss: Hehe... jag är också tvungen att sälja av innan de vuxit ur det annars svämmar garderoberna över! Egentligen känns det urdumt att göra så, men det är ju inte direkt bättre att låta det ligga i garderoben om man redan tröttnat! Jag borde rensa en sväng till!
    Ja det är ju helt sjukt hur mycket kläder en sån liten kan ha. Men jag tänker att man får ju oftast tillbaka de pengar man lagt ut, så det är ju inte världens förlust precis
    Och det som inte säljs (oftast mindre storlekar) skänker jag till öppna förskolan så det kommer till användning för någon annan, gillar inte att slänga.
  • charmmiss

kaordisk mamma- jag svarar dig här, vet att folk inte gillar snack i bildtrpden
    Min dotter är visserligen 16mån men har stl 80 nu på kläder. Hon har strl 18/19 nu, så jag tror det är ganska så olika det där med skostorlek.

• charmmiss
    JoiPoi skrev 2008-02-29 20:33:21 följande:
    charmiss: Oj,18/19 i skor, det va litet Min dotter är 16mån och har iof fortfarande 80 i vissa kläder men 20/21 i skor...
    haha, ja hon kommer nog efter mamma, jag har strl 35, men får oftast köpa 36 för det är nästintill omöjligt att hitta 35
  • charmmiss
    JoiPoi skrev 2008-02-29 20:47:41 följande:
    charmiss: Okej hihi... Men det är fint med små fötter!
    haha, ja allt är ju relativt, ja är ju inte stor själv
  • charmmiss
    Snorky skrev 2008-02-29 22:51:12 följande:
    MÄT fötterna! Det är superviktigt! Dessutom måste man mäta i princip alla skor man köper för samma storlek kan variera jättemkt beroende på märke. Vinterskor ska vara 1,5-2 cm för stora vid inköp och andra skor 1-1,5 cm för stora vid inköp. När skon bara är 0,5 cm större än foten är skon FÖR LITEN! Jättemånga går i för små skor, så det är viktigt att kolla upp. Jag har köpt hem en mätsticka, vilket är toppen, då kan man kontrollera då och då så att skorna är bra.
    var har du köpt mätstickan? försökte markera dotterns fot från häl till tå, men hon vill ju inte stå still, fick gå till wedins och mäta.
    Kom nu på annan bra shopping i Örebro, skor förstås, sist jag var där hade de 70 procent på alla skor i coop (lillån) köpte två par kavat skor till lillan, och två par bobux liknande tofflor.
  • charmmiss

Kavatfabriken visste jag att den låg där, syrran bor i Kumla men att de har utförsäljning hade jag ingen aning om, annonserar de i tidningen då eller hur vet man? Är ju trots allt i Ö-o varannan månad så då måste man ju nån gång göra ett besök
    Bobux kopiorna köpte jag för 30 kr/par, billigare än strumpor ju

• charmmiss
    Peak skrev 2008-03-03 09:55:51 följande:
    Var det länge sedan? Jag köpte de skinntofflorna som liknar Bobux på Coop i Marienberg när de sålde ut dem men det var i höstas tror jag! Skulle vilja ha fler, de var ju perfekta!! Jag ska till Kavat nå´n dag! Var inne på Wedins i helgen och tittade på ett par Kavat jag tyckte var fina - 499:- det tyckte jag var lite för mycket!!  Och jag har ju just flyttat till Kumla nu så nu har jag ännu närmare
    Det var för knappt två månader sen, då hade de 70% på skor i lillån. Köpte även kavat sommarskor och vinterkängor till nästa vinter.
    I marieberg hade de då halva rea, men bobux kopiorna var ju inte på rea så då var det ingen rabatt på dem, men ord p. är ju 99kr och det är ju billigt, köper ju mockasiner för 69kr de blir så varmt med dem, hon vill jämt ta av sig dem.
    Tycker alltid lillån har bättre erbjudanden. Gillar inte ens det nybyggda i marieberg.
    Och här i gbg har de aldrig några erbjudanden tycker jag.
  • charmmiss
    Snorky skrev 2008-03-03 10:47:09 följande:
    charmiss: Fast Lillån är ju såååå sunkigt!! Jag har börjat vänja mig för mkt vid Marieberg nu så jag inte alls vill åka till Lillån längre, fast att vi bor mkt närmare Lillån!
    haha, ja den ser ju likadan ut sen 80-talet då min pappa hade en butik i huset. Men jag tycker alltid man hittar mer där, speciellt köksprylar o så. Ska man handla mat föredrar jag den i marieberg
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2