Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten
Skiver in mig. Ännu har jag inte fått det i denna gravidteten. men med min dotter hade jag fem uvi alla med gbs. Långtidsbehandlad på olika sätt. men Sofia klarade sig bra.
Skiver in mig. Ännu har jag inte fått det i denna gravidteten. men med min dotter hade jag fem uvi alla med gbs. Långtidsbehandlad på olika sätt. men Sofia klarade sig bra.
raskan. jag gick på furandantin i 10 v. i v 38 fick jag uvi igen, suck. Sofia vägde 3325 g och var 50 cm lång. Född 54 min efter bf.
trasken. skönt att du blev tagen på allvar. Jag fick min första uvi behandlad(i v 11) men ingen sade något om gbs. fick läsa om det i journalen sedan. Sedan en v 13 och i v 15, sedan långtidsbehandling med hiprex fram till v 28 då var det kört igen. sedan 10 v furandantin tills v 38 då fick jag erymax i en vecka, sedan furandantin igen. antiobiotika vid förlossning och sedan en mån efter också. Fick ett återfall föra sommaren Men nu väntar jag på att det ska krångla igen, är i v 12 nu. men inga sd med Sofia tack och lov.
raskan. nej, kände någon i v 20, sedan bara veckan innan igångsättningen, alltså i v 39. men denna grav har jag kännt sd redan en gång, men det var inte uvi då.
stockholm.
wahlentina. Håller tummarna, håll tummarna att jag också slipper. Jag hade fem uvi mned Gbs med Sofia. i v 20 hade jag ätit 3 kurer furandatin, sedan fick jag hiprex(surdödande medel) som hjälpte tills v 28, efter det lågdos furandatin fram till v 38 då var det kört igen. Då blev det erymax i en vecka, efter det furandantin fram till förlossningen och en mån efter också. På förlossningen fck jag påminna dem att jag skulle ha antibotika, har för mig det sattes in 3-4 h innan hon kom.
Åkte dit förra sommaren, då fick jag en uvi. Nu är jag i v 12.
Blir lite orolig, bara akollat förgbs en gång, ksa till mvcläkaren på måndag, tror ni jag kan be dem kolla min urin?
live. Jag käkade tre kurer under v 11-16 och sedan förebyggande från v 20-28, efter det åt jag först en kur samt sedan en om dagen fram till v 38 då jag fick erymax en vecka. Efter det furandatin igen fram till bf(och en månad efter) Sofia föddes fullt frsik. Inte så stor kanske 3325 g(och 50 cm lång)dagen efter bf. Hoppas det kan lugna dig lite.
Jag fick också vänta på min antibiotika en 3-4 h efter de tog vattnet när jag födde Sofia. Men jag hade väl furandatinkruen kvar i kroppen tack och lov.
en glad tjej. nej, jag vet. och de hade ju koll på mig.