• jesslin

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

Jag fick furandantin för båda skulle jag tro, min bm brydde sig inte så mycket om just gbs. Men jag är penicllin och tetracyklinallegiker(vibramycin och likn) så det fanns inte så många val.

Sofia fröken busan nummer ett
  • jesslin
    Allies skrev 2008-01-07 23:06:15 följande:
    Jag förstår inte varför ni inte får samma penicillin som jag. Min sambos fd. svåger är gynekolog och han sa att den penicillinen var mycket bra för gbs samt andra urinvägsnfektioner. Och jag fick ju bort min efter första kuren. Cefadroxil Sandoz.
    Tror att förlossningen, gynaukten  och  min bm inte vågar skriva ut den till mig då jag är allergisk mot penicillin samt tetracykliner som doxyferm.
    Saxat från fass
    Om du är allergisk mot vanliga penicilliner ska du tala om detta för läkaren innan du börjar med Cefadroxil Sandoz.
    Jag vet inte om den är närbesläktad med tetracyklinet heller. Jag är ju inte läkare.

Än så länge har jag inte visat något denna gång men för att lugna mig fick jag remiss för odling med mig igår från mvc. Jag har haft en uvi med GBS(förra sommaren) sedan Sofia kom okt 04.
  • jesslin

Jag fick furandantin sammanlagt 21 v(inklusive långtidbehandling+hiprex som hjälpte mot uvi i all fall 8 v)) medans jag väntade Sofia. i v 38 fick jag avbryta för denna http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19810410000051&DocTypeID=7&UserTypeID=2
    Kändes väl inte helt ok att ta.