Inlägg från: Full av förhoppning |Visa alla inlägg
  • Full av förhoppning

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

sorry nu gör jag säkert fel som gör detta och oroar en massa i onödan, men jag känner att jag måste.... för detta stötte jag på i min jakt på solskenshistorier med prematurbebisar och GBS

http://www.familjeliv.se/krypin/linjo82/presentation.php

Hennes flicka var 4 månader....

Snälla Elias kämpa. Stanna kvar!
  • Full av förhoppning

Nej då gör ni rätt i att inte läsa hennes historia.

Vill bara klargöra att jag lade in den för att jag känner inte att någon kan sitta och säga att inget händer om det inte hänt de närmsta dagarna, inget annat.
    För så är det tyvärr inte även om det är EXTREMT ovanligt.

Men för er ska det såklart gå bra!

• Full av förhoppning

ca 30% av alla gravida kvinnor har någon gång under graviditeten GBS. ca 50% av kvinnorna smittar sina barn, men endast ca 1% av dem blir sjuka eller värre... men i nästan alla fall går det bra ändå även om de blir sjuka. Bara de kan hålla koll på bebisen och identifiera infektionen så tidigt som möjligt.

• Full av förhoppning

Lunginflammation, hjärnhinneinflammation och blodförgiftning i extrema fall. Men oftast vad jag förstår är det lunginflammation. Man ska ha koll på andningen.

Kan tillägga att Amanda som var 4 månader är den enda jag någonsin hört talas om som fått infektion så sent. Så det är EXTREMT ovanligt.

• Full av förhoppning

nej det är mycket bättre att stoppa huvudet i sanden och inte låtsas om det...... men inte så lätt kanske.
    Vet inte hur det är med snitt och antibiotika... ska höra med läkaren i morgon på ronden.

• Full av förhoppning
    Nalle Puh73 skrev 2008-03-04 18:27:20 följande:
    Ingan som kan eller vill svara på mina funderingar? Ska träffa BM imorgonbitti då hon ringde och sa att jag börjat på äggvita i urinet m.m så hon ville kolla upp mig. Tänkte om jag då ska kräva att dom kollar GBS eller om man automatiskt gör det när man skickar urinprovet på labb.
    jag är ledsen men jag tror inte att någon här vet vad de kollar efter på labb, så det är nog därför ingen har svarat.... för säkerhets skull får du nog be att de kollar specifikt för gbs.
  • Full av förhoppning

De har aldrig skickat urinprov till nåt labb förrän jag Bönade om ett GBS prov för att det sved när jag kissade så jag vet inte.

• Full av förhoppning

man kan ha det på livmodertappen och i ändan, och om man har det väldigt kraftigt så syns det i urinen.

• Full av förhoppning

Om det syns i urinen så betyder det att man har det extra kraftigt.

Skrev lite längre upp, man kan ha det på livmodertappen och i ändan, och om man är kraftigt koloniserad (har höga antal bakterier) så syns det i urinen

• Full av förhoppning

då finns en ökad risk för att smitta barnet vid förlossningen ja, men det är därför du ska få antibiotika intravenöst vid förlossningen.

Jag fick cefadroxil efter min sista odling, och det tog batkerierna ur urinen så nu har jag det "bara" på livmodertappen.

Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten