• StoraD

    ja, vi känner varann IRL

    Här hänger bara jag och min kompis Axelisa. det är nog inte så kul för andra att vara med.

  • Svar på tråden ja, vi känner varann IRL
  • axelisa

    Hej kompis!

    Nu är vi äntligen hemkomna och allt är fint. Jag är supertrött, men känner mig jätteglad. Förlossningen gick super, men inte riktigt som det var tänkt, eftersom att Nisse blev portad från förlossningen pga att han haft vinterkräksjukan och jag därför fick föda med min mamma... Låter inte så kul, men efter omständigheterna gick det jättebra. Min mamma var ättego och världens bästa stöd, eller nästbästa kanske, för jag hade ju hellre haft Nisse där... Neo var deppigt, inte kul att ligaa själv på en sjukhussal med en slö och sjuk bebis som ligger i solglasögon i en säng dygnet runt. Men nu är hon frisk, vi ska tillbaka för en rutinkontroll imorgon, för att vara på den säkra sidan.

    Jag antar att du kanske är på väg hem till Uppsala och familjen vid det här laget. Hoppas ni får en riktigt skön jul och att du verkligen unnar dig att vara ledig och vila upp dig. Grattis till mensen, skönt att du är tillbaka på banan igen!

    *Kram och hälsa Håkan*

  • StoraD

    ååh hej vännen! så kul att höra ifrån dig! jag tänkte ringa dig idag men så tänkte jag att ni nog ville ha lite space såhär första dagen hemma! stort grattis igen till lilla Klara!! ååh jag ser SÅ fram emot att få träffa henne! kan du inte skicka mig en bild?

    vilken vändning med din mamma istället för Nisse, men det låter ju som att det gick jättebra ändå, så glad jag blir att förlossningen gick så bra gumman! och så skönt att ni är hemma nu!

    stora kramar till er alla!

  • axelisa

    Hej kompis!

    Här är allt ok, även om jag inser att jag hade glömt hur trött man blir av att amma hela nätterna. Skönt att Nisse är ledig, så kan jag iallafall vila lite om dagarna.

    Jag inser nu att vi varken hunnit kläd granen eller slå in några julklappar, så jag måste föröska klämma in lite hederligt husmoderligt julstök mellan kvällsamningarna. Var är hushållerskan när man behöver henne???

    Jag ringde dig på mobben och lämnade meddelande idag, kanske har du hört det? Ring gärna om du har tid/lust, det vore kul att prata lite!

    Hoppas ni får en skön jul!

    Kramar till dig och Håkan!

  • StoraD

    GOD JUL till dig och hela familjen!!! 1000 kramar från mig och H!

  • axelisa

    Hej kompis!

    Hoppas ni får en bra nyårsafton!

    Vi ska bara vara hemma. Vi är supertrötta, så vi får väl se om vi pallar hålla oss uppe till tolvslaget. Det är inte så glammigt att vara tvåbarnsföräldrar...

    Kram och gott nytt år! Hälsa Håkan!

  • StoraD

    ååh det är inte så glammigt att vara inga-barns-föräldrar heller, vi ska bara på ngn fest här i stan, snart kommer sara hit på fördrink... men det blir säkert trevligt.

    så jättesöt lilla Klara är! tack för bilderna, kram på hela familjen och hälsa nisse o kidsen så gott!

  • StoraD

    hej igen! hoppas att det är bra med dig och kidsen!

  • StoraD

    hej igen vännen! hoppas att allt är bra med er! jag ringde igår kväll men ni var säkert borta eller upptagna, jag försöker ringa idag för att höra lite hur du mår och så! kram kram

  • StoraD

    hej igen, jag vet inte om du läser här, men jag tänkte säga att jag såklart lägger ut pengar för er till presenten till Åsa. Hur mkt tycker du är lämpligt att lägga/pers?

    hoppas ni mår bra och att Klaras mage är bättre. Själv har jag blivit helt förkyld, men annars mår jag bra!

    stor kram

  • axelisa

    Hej kompis!

    Jag tycker att en hundring per skalle är lämpligt, dvs 200 per par för de av oss som kommer med respektive. Tycker du det låter rimligt?

    Jobbigt att du har blivit förkyld. Här är allt ok, Klaras mage är dock inte tiptop, men har blivit något bättre tycker vi. Jag har ju slutat med mjölk nu, så vi håller tummarna för att det ska hjälpa.

    Idag går Axel på dagis, det känns egendomligt lugnt och tyst hemma efter att ha haft honom hemma på heltid i över två veckor. Nisse är ju hemma den här veckan också, så vi ska försöka passa på att vila och ta det lugnt medans vi kan.

    Må så bra och hoppas att förkylningen snart blir bättre!

    *Kram*

  • StoraD

    hej gumman! hoppas ni mår bra och att klaras mage blivit lite bättre!

    jag är ledsen att jag varit så dålig på att höra av mig, jag har inte mått så bra på sistone, men jag tänker på dig! kram kram

  • axelisa

    Hej kompis!

    Tråkigt att du inte mår bra. Jag finns här, så vill du prata är det bara att ringa! Ibalnd är jag ju upptagen i amningsträsket, men jag har en unge som sover rätt mycket mellan varven, så då kan jag alltid ringa tillbaks!

    Här är allt rätt lugnt, Klaras mage bökar lite, men har blivit mycket bättre, så det känns bra. Vi kommer dock inte på festen på lördag, vår lilla donna känns ännu lite för oförutsägbar för det tyvärr...

    Mina blödningar har skärpt sig och nu har jag bara lite mensvärk plus gammalt brunt blod (fräscht), vilket tydligen är helt normalt efter en metherginkur, så det känns skönt att allt förmodligen lugnat ner sig på blödningsfronten.

    Kramar tillbaks, och hoppas att du snart mår bättre. Vi görs gumman, tänker på dig!

  • StoraD

    hej kära du! skönt att blödningarna skärper till sig vännen, hoppas att mensvärken går över snart också.

    jo, jag misstänkte att ni inte skulle komma, men säg till om ni ändå vill vara med på presenten! jag antar att ni vill det? men så skönt att lilla Klaras mage är bättre ändå!

    och så farligt dåligt har jag inte mått! jag har bara haft lite mkt, 2 deadlines + jättemkt blödningar denna månad (av ngn anledning) och så mkt social activities, känns som att jag aldrig är hemma nu för tiden! men det är klart, man kan ju säga nej! Asch, det är ju bara att rycka upp sig, så fr.o.m idag så är allt bra igen har jag bestämt. 1 veckas gnäll är mer än nog!

    nästa vecka blir mkt händelserik, jag får berätta mer sen! men jag förstår inte när man ska hinna skriva den där avhandlingen!

    hoppas ni får en bra helg! kram kram

  • axelisa

    Hej igen

    Jovisst vill vi vara med på presenten! Jag skickade ett mail som svar på ditt mail för några dagar sedan om det, men det kanske inte har kommit fram? Vi är gärna med och jag kan ge dig pengar när vi ses alt. sätta över till ditt konto (kanske är det enklare?) närsomhelst!

    Må så gott, hoppas ni får trevligt på festen och att du får ta det lite lugnt i helgen!

    *Kram*

  • StoraD

    jag förstod det! men jag kan lägga ut, jag hoppas att vi ska kunna komma och hälsa på er en helg snart, vi vill ju så gärna träffa lilla Klara!!! (och er andra också såklart )

    aah jobb jobb jobb... bara att sätta igång nu då!

  • axelisa

    Hej kompis!

    Hoppas ni hade trevligt på festen igår. Vi var hemma med en ganska skrikig Klara och febrig Axel, så det var bra att vi inte hade anmält oss till festen...

    Här är allt ok, men lite slitigt i och med att Axel har feber och är supersnorig. Jag ber till Gud att han skall vara frisk tills på onsdag när Nisse börjar jobba, min dröm är nämligen inte att vara hemma heldagar med Klara och sjuk, gnällig Axel när Nisse bröjar jobba, blir helt matt vid bara tanken.

    Med mig är allt bra. Lite trött blir man ju, men annars ska jag verkligen inte klaga. Vänta bara tills Nisse börjar jobba, då blir jag nog gnälligare...

    Hoppas allt är bra med dig. Det verkar som om att du har det stressigt på jobbet. Hoppas du kan ta det lite lugnt och att du orkar fokusera på boken med stort A. Vill du förresten att jag ska läsa något, så hör bara av dig, min hjärna kan verkligen behöva lite intellektuell stimulans och det vore jättekul att se vad det är du skriver nu...

    Må så gott vännen, vi hörs!

    *Kram*

  • StoraD

    hej gumman!

    Joo jag hade jättetrevligt igår! jag satt med marias sambo och anette och henne kille och vi hade faktiskt riktigt kul.

    joo det är mkt på jobbet, men det är det ju alltid! Annars allt fint, men jag har sån otur med olika krämpor, helt galet är det! först min UVI som aldrig går över, sen feber, och nu har jag dels tandvärk + att jag nog brutit min lilla lilltå, den är helt blå och stor stackarn! men jag tror det går över, sånt där brukar gå över av sig själv. Jag brukar aldrig få krämpor, jag förstår inte vad som är fel!! jag inbillar mig säkert alltihop! Jag menar, räcker det inte med 3 mf på ett år?!! *gnäll gnäll* AAHHH jag är så klen! men som sagt, man ska inte klaga, då blir det värre!

    ojojoj, jaa då förstår jag att det är slitigt vännen! men jag hoppas blödningarna slutat iaf. Hoppas också att axel kryar på sig, men småttingarna är sällan sjuka så länge så förhoppningsvis mår han bättre till på onsdag. hur är klaras mage?

    nu måste jag röra på mig lite! kram kram vännen!

  • axelisa

    Hej vännen!

    Jobbigt med så mycket krämpor. Du har faktiskt mer otur än vad som är ok, det måste ju bara vända snart! Jag menar, hur ofta bryter man tån?
    Berätta om din händelserika vecka, I'm all ears!

    Försökte slå en signal till dig igårkväll. Ville bara säga hej och kolla läget, vi kan ju höras någon annan dag, när vi båda har tid!

    Här är allt kaotiskt. N jobbade sin första dag idag och jag var hemma med Klara OCH febrig, gnällig och totalt genomeländnig Axel. Han har typ gråtit sig igenom dagen, och min standardreplik har varit: - nej, inte nu, jag ammar Klara... Snacka om hårt storebrorsuppvaknande... Jag hade hoppats på att han skulle kunna vara frisk nu ett tag (både för min och hans skull) men icke, så det blir till att ha honom hemma imorgon också, och troligen på fredag. Det kommer att kännas som rena lyxen när jag får ha honom på dagis fem timmar om dagen (om han någonsin blir frisk förstås... )

    Nä, nu ska jag gå ner och kånka lite på Klara, N börjar nog bli lomhörd av allt skriket skulle jag tro...

    Må så gott kompis, vi hörs!

    *Kram*

Svar på tråden ja, vi känner varann IRL