• Rix

Hjälp mig med 70-tals DISCO!!!

Jag ska ha 70-tals disco till hösten -08. Behöver hjälp med tips och ideér om vad som MÅSTE vara med eller vad som vore kul.

-Mat
    -Dryck
    -Musik
    -Lekar????
    -Dekorationer
    -Kläder, frisyrer

Funderar på att bjuda på korv med bröd och tillbehör, pucko???
    Då skulle man kunna skicka ut "save the date" kort med korv med bröd på bild.

Jag har tidigare haft en fest med jultema och detta året hade vi bröllop och folk frågar redan om det blir en fest nästa år med.

Hjälp mig, vill ha en dunder-fest!!!!!!!!!

• Svar på tråden Hjälp mig med 70-tals DISCO!!!
  • Me o Mike

Hmm va skoj det låter!! Men korv m bröd och pucko accosierar jag med 80-talet.
    Och lekar?! Hmm VILL du verkligen ha det?? Vill inte låta sur o tvär men det är det VÄRSTA jag med många vet när jag går på fest..
    Musik kan du ju köpa/bränna HUUUR mycket som helst.. Just 70-tal är ganska tacksamt!

• Rix

Det kanske är 80- tal med pucko men korv med bröd???
    Vill ha enkel mat detta året som helst kan ätas på stående fot och ändå mättar för en del åker långt.
    Är fruktcoctail 70 tal?????

Lekar kan vara bra att ta till om det blir trist. Lekte en lek på en fruhippa på jobbet nyss.
    Alla satt i en ring och fick ett kort ur en blandad kortlek och sen drogs de kort som var kvar och var det hjärter fick alla med hjärter flytta ett steg åt höger osv osv till slut satt 3-4 personer i knät på varandra. Det gäller att komma tillbaka till sin plats igen. Gillar inte heller lekar men denna var riktigt kul.

• lurv

Åhhh va najs!

Ändra korv med bröd till Korv, pommes och räksallad med en Pucko till.

Dryck då var Cola och Fanta samt fruktsoda. Prpsi hade ännu inte lanserats i Sverige men fanns att köpa utomlands.

I drinkväg så var det Gröna hissen, Geting, San Fransisco och Martini bl a som serverades. Viner som fanns å var bl a Vino Tinto och Cote du Langedoux (osöker på stavningen).

Musik var ju disco! BeeGees var stora då! Det var ju då som Saturday night fever samt Grease kom. Donna Summer, Anita Ward, Baccara, James Brown och en hel massa andra. Ofta kan man ju bland billiga CD skivor hitta Hitssamlingar från olika årtal då får du ju alla hitsen på en skiva.

Lekar som jag tänker på ihop med 70-talet är ju sanning och konsekvens samt ryska posten.

Dekorationer var serpentiner och ballonger samt stora blommor gjorda av silkespapper.

Kläder: Utsvängda jeans eller byxor, ju vidare byxben ju häftigare var man. Skjorta eller blus med långa kragsnibbar och utanpå det en T-shirt. Likaså en liten chic silkepolo under en skjorta på tjejer var helt rätt. På fötterna så fanns det antingen platådojjor, näbbkängor, Tramps eller mot slutet 70-talet naturfärgade träskor med traktorsula som användes ihop med raggsockor. Frisyrer var page på tjejer eller småkrullig pudelpermanent. Fly på killar och mikronfrillor var också rejält inne.

• Me o Mike

Snittar är ju enkelt.. Och kanske lite mer matigt än bara fruktcoctail?

Rix skrev 2007-12-10 08:17:21 följande:
    Det kanske är 80- tal med pucko men korv med bröd???Vill ha enkel mat detta året som helst kan ätas på stående fot och ändå mättar för en del åker långt. Är fruktcoctail 70 tal?????Lekar kan vara bra att ta till om det blir trist. Lekte en lek på en fruhippa på jobbet nyss. Alla satt i en ring och fick ett kort ur en blandad kortlek och sen drogs de kort som var kvar och var det hjärter fick alla med hjärter flytta ett steg åt höger osv osv till slut satt 3-4 personer i knät på varandra. Det gäller att komma tillbaka till sin plats igen. Gillar inte heller lekar men denna var riktigt kul.
  • Dino78

Kläder är ju utsvängda jeans och färglada grejer, tunikor var ju inne på den tiden. Tips är att se nån film från 70-talet så ser man verkligen hur det såg ut
    Musik är ju det lättaste, gloria gaynor, diana ross, sister sledge, abba, ottaman, village people....
    mat...ja, dom åt väl ungefär som vi gör idag? Korv och makaroner kanske

DIF i själ och hjärta
  • toy

The hustle är ju ett måste! I inbjudan kan du skriva att alla ska lära sig dansen och så kör ni stenhårt på festen... Gärna flera gånger under kvällen/natten och så fort man hör låten så ska alla rada upp sig och så kör ni, hur kul som helst speciellt in på småtimmarna.

• lurv

Missade maten sorry

Räkcocktail till förrätt och banansplit alternativt friterad camenbert med hjortronssylt till efter rätt. Varmrätt så var det lövbiff med pommes och bearnaisesås även pizzan och hamburgaren kom på 70-talet.

• Me o Mike

FAN va kul!! Får jag komma på din fest!?!?!

• Rix

BANANASPLIT!!!! JAAAAAAAAAAAAAAAA

Toy, har redan börjat träna på dansen.

Blir jobbigt att göra pommes til 70 personer, puh

• lurv
    Rix skrev 2007-12-10 08:32:49 följande:
    Discokulor???
    Helt klart! Kan du dessutom fixa ett dansgolv som blinkar i rött, grönt, gult och blått så är du helt rätt ute!
  • Rix

Det finns såna ljusorglar som inte är så dyra runt 500:- Får nog nån sån och så kulor?

Kan man göra discokulor själv eller var kan man köpa det?

• Shadilly
    Rix skrev 2007-12-10 09:19:50 följande:
    Det finns såna ljusorglar som inte är så dyra runt 500:- Får nog nån sån och så kulor?Kan man göra discokulor själv eller var kan man köpa det?
    Jag tror man kan hyra discokulor av sådana som hyr ut annan partyutrustning, och är det utan motor borde det väl inte svida alltför mycket i plånboken...
  • ÄngelBängel

Curry och ananas var också hett, nytt och exotiskt på matfronten Hawaiipizza till alla?

Eller så satsar då på tidigt 70-tal, gröna vågen och bjuder på linsgryta med ekologiskt råris. Fast då får du ju skippa diskodängorna och satsa på prog och kampmusik istället

• Rix

Nån som vet var man kan hyra discokulor och ljusorglar i närheten av borås, ulricehamn, jönköping??

• Fluffguf

Gud vad roligt, jag vill också komma Jag har aldrig varit på nån riktig temafest...

• Rix

Ingen som har mer tips om 70 talsfester? Måste finnas nån som haft eller varit på nån för dom var poppis ett tag.

Svar på tråden Hjälp mig med 70-tals DISCO!!!