• kaslin

    Blödde en vecka innan mens,gravid..

    Nu är det så att många säger att nidblödning är bara en liten droppe på en dag,min kompis till mig trodde att hon hade fått nidblödnung hon skull ha mens den 4 dec,precis en vecka efter äl o innan mens så fick hon rosa i pappret,

    Men tyvär så blev rosan mera röd o så blödde hon som mens i 5 dagar som vanligt en vecka innan mens..

    Men efter mensen slut eller vad det nu va så började hon må konstig precis efter 4:DE dec då hon skull ha sin mens,

    hon började må illa,det började gunga under fötterna som om hon skull vara full sa hon illamåendet o konstant kissnödig..

    Hon ringde mig idag o sa att hon har fått ett stort ++++++++..

  • Svar på tråden Blödde en vecka innan mens,gravid..
  • SandraSandra
    Dexxi skrev 2007-12-14 09:38:24 följande:
    Jo det är klart. Men jag tror ändå inte det var en nidblödning utan att det berodde på nåt annat...
    Okej. Men hon hade ju faktiskt varit hos en bm för att kolla upp det, och det var ju hon som hade sagt att det nog var en nidblödning, hon hade ju även sagt att det kan förekomma att vissa blöder mer. Men du kanske är barnmorska själv, eller kanske till och med läkare?? Tänkte eftersom att du verkar kunna det här med nidblödning bättre än vad en som jobbar inom området gör.
  • frulindgren

    Hej på er!
    Jag har tänkt tanken ang nidblödning så här: att har man mycket och kraftig mens , får byta skydd flera gånger varje dag i 2-3 dagar, kan man då inte ha en nidblödning som är som en normal mens hade varit.
    Och har man en mer normal mens då man inte blöder så mycket kanske man får den där nidblödningen som är liten. Jag vet inte bara tänkt att det kanse kan vara så, då alla är olika. Jag har fått veta att jag har tjocka slemhinnor och därför antar jag blöder väldigt mycket vid mens.

    Kaslin: jag har gått och hoppats att jag har haft det som din vän , att jag hade en mer kraftig nidblödning men det var bara mensen som bestämmde sig för att komma i v4 istället för v5 som den har gjort efter ett MF i sommras , så nu är det nya tag och hoppas att den håller sig till v4 hedan efter oxå. Kramar till dig och din vän!

  • nyfiken och otålig

    Underbar tråd, ger mig lite hopp, även fast jag vet att det inte är sannolikt att jag är gravid.

    Idag på dag 31 efter förra mensen, fick jag en blödning, vilket jag tror är mens, som inte riktigt kommit igång än. Det var först lite rött men nu bara lite brunt. Jag blev jäääätteledsen, visste inte att jag skulle reagera så, men det gjorde jag.
    Hoppas gör man alltid, fast jag måste tänka logiskt.

    Nidblödning? Är det när ägget fäster eller? Hur länge brukar det dröja efter ÄL? Känner att jag har lite dålig koll på detta. Tacksam för svar från er som vet!

  • frulindgren

    Hej nyfiken och otålig!
    Vad jag har hört så kan man få nidblödning 7-10 (eller längre) dagar efter äl. Det är när ägget fäster i livmodern som denna blödning kan uppstå.

    Visst är det hemskt när man inte får det man så gärna vill det där plusset , men våran tid kommer oxå...och då ska jag bara njuta.

  • smurfen08

    Även om jag precis haft mens och hoppades på att vara gravid trots det så tackar jag för inlägget. Ger ändå lite hopp till nästa gång kanske... Jag tycker alltid man letar efter sådana här trådar att läsa om men aldrig ser dem så tack...

    grattis till din kompis!

  • nyfiken och otålig

    Okej, det visar sig nog de närmsta dagarna. Antingen ökar blödningen eller så avtar den...
    Du har rätt, vår tid kommer. Jag har ju redan en underbar dotter, men jag vill så gärna att hon ska få ett syskon.


    frulindgren skrev 2007-12-14 14:35:58 följande:
    Hej nyfiken och otålig!Vad jag har hört så kan man få nidblödning 7-10 (eller längre) dagar efter äl. Det är när ägget fäster i livmodern som denna blödning kan uppstå.Visst är det hemskt när man inte får det man så gärna vill det där plusset , men våran tid kommer oxå...och då ska jag bara njuta.
  • kaslin

    HEJ ALLA!!

    Ja,precis jag skrev detta just att det finns hopp om att man kan vara gravid när det uppstår en sån blödning,

    Och ja bm sa att det kan vara en nidblödning att det kan före komma,läste härom dagen i näte för nyfikenhetens skull om blödningarna och där berättade oxå en kvinna att hon hade nidblödning i 5 dagar som en mens fast en vecka innan bim...

    ville bara ge lite ljus till dom som hoppas på en liten till inklusive mig själv,vi är inne i andra försöket nu,
    när vi blev gravida med våran dotter på 8 månader tog jag bara ut spiralen o blev gravid samma månad.

    Men nu har jag fortfarande lite oregelbunden mens o långa cyklar o vet att det är jobbigt för oss alla som försöker när man inte exat vet sin cykel..

    Att det finns hopp,sen tyvär så finns det såna här på fl som tror sig veta o kunna av allt som har med nidis eller äl att göra..

  • Guardian Angel

    hej!

    OJ!jag fick också precis en sådan blödning förra helgen(en vecka innan mens)och har gått och undrat varför jag blödde en vecka innan mensen...
    jag ska ha mens idag...hjälp tänk om......

  • Dexxi
    SandraSandra skrev 2007-12-14 10:36:38 följande:
    Okej. Men hon hade ju faktiskt varit hos en bm för att kolla upp det, och det var ju hon som hade sagt att det nog var en nidblödning, hon hade ju även sagt att det kan förekomma att vissa blöder mer. Men du kanske är barnmorska själv, eller kanske till och med läkare?? Tänkte eftersom att du verkar kunna det här med nidblödning bättre än vad en som jobbar inom området gör.
    SUCK.....nej men man kanske får ha åsikter utan att man måste vara en expert eller?? Jag tycker oavsett vad denna BM säger att det låter konstigt...det är bara min ÅSIKT.
    ♥ BF 31:e mars 2008 ♥
  • kaslin

    Guardian Angel skrev 2007-12-17 10:09:08 följande:


    hej igen!jag tycker att det här var ett bra inlägg!nu vet jag varför jag blödde en vecka innan mens...jag plussade idag!!
    en jätte grattis till dig
  • nyfiken och otålig

    Hur mycket blödde du? Hade du ont, som mensvärk? Mycket?

    Grattis förresten!!!

    Guardian Angel skrev 2007-12-17 10:09:08 följande:


    hej igen!jag tycker att det här var ett bra inlägg!nu vet jag varför jag blödde en vecka innan mens...jag plussade idag!!
  • Sweetie1

    Jag blödde oxå lite för två dagar sen tror jag va 4 el 5 dagar från äl och nu är det helt borta har bim den 24.

    Jag läste på en sida på nätet att man kan få nidblödnin allt från 3-8 dagar från äl.. men det står ju så olika..

    Nu är det bara att vänta och se..

  • Guardian Angel

    Hej nyfiken och otålig!

    jag blödde så mycket som jag gör normalt vid mens den första dagen,andra dagen var det mer sparsamt och sen gick det över till bruna flytningar.Jag hade även ont i magen som kraftig mensvärk.Det här höll på i sammanlagt 5 dagar.
    jag ska vell också säga att det var rent blod jag blödde och inte som man blöder vid mens.

    jag hade inte någon sådan här blödning när jag blev gravid med första barnet.
    Att bli gravid nu var inte något som jag och min sambo planerade...men jag är ändå jätte glad för det här plusset!!!

  • Charlotta71

    Stort grattis till Guardian Angel,
    Själv hade jag ÄL enligt stickan i fredags och "körde järnet" i helgen. Är det någon som varit gravid och ändå haft utslag på stickan? I dag visade stickan att jag inte hade ÄL.

  • nyfiken och otålig

    Guardian Angel,

    Men.......det är ju precis som med mig. Första dan blödde jag, fast kanske inte så mycket som jag brukar, fast jag hade skiitont i magen. Nu har det avtagit markant, inte ont heller. Vad tror du? Ska man våga testa?

  • kaffemedmjölk

    Shit jag fick min mens för tidigt förra månaden och den brukar va som en klocka! Har lite gravsymptom nu men det hoppas jag är från bara ett par veckor tillbaka... my god!

Svar på tråden Blödde en vecka innan mens,gravid..