Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Glömde berätta att jag fick en julklapp av Sagolika igår; presentkort på 400 kronor Ja, tack, sa jag

Här blir det också Bingolotto ikväll (vi spelar en gång om året )

Blow KissStor julpuss till er alla!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy
    Camilla:
    Jo, tyvärr är det ju rätt dyra grejer där. Men mycket fint och vad jag inbillar mig, av bra kvalitet. Igår sålde vi bl a två dockskåp á 2000 kronor...

Saknar dig också, Linda!

Krya på dig, Sofia!

Natti!

• Emeraldy

Hej på er alla

Här fick vi en lång sovmorgon dag och hittills har vi bara njutit tillsammans i vår lilla familj. Ätit en smaskig grötlunch med goda skinkmackor. Jag har precis tagit ett långt bad. Ska göra mig i ordning och sen när Moa vaknar ska vi gå till farfar. Där vankas det glögg till att börja med, sen god mat och givetvis tomte med spännande paket.

Farmor ska också vara med och hon hade köpt nåt nytt Melodifestival-spel med DVD så det blir säkert nån skönsång framemot natten

God jul på er alla!

• Emeraldy

Hej på er alla!

Här är vi alla tre rätt less på både tomtar och julmat efter tre dagars firande Moa har också fått flera fina julklappar, allt från leva om-leksaker till kläder, både roligt och praktiskt. Håller dock med om att det har blivit lite för mycket. När hon har öppnat nåt som hon har tyckt har varit roligt, har ju resten av paketen varit ointressanta.

Moa har varit lite avvaktande mot tomten (tomtarna) men framförallt på julafton var hon i sitt esse. Då hjälpte hon tomten att dela ut varenda klapp - hon sprang fram och tillbaka mellan oss alla som en skottspole

Vi ska strax iväg till min mormor som fyller år idag.

• Emeraldy

Puh, nu har jag tid att sitta ner och andas ut

Här har det verkligen varit full fart i flera dagar; Magnus säger att han är mer slut på än efter en arbetsvecka

Nu är det i alla fall lugn och ro. Vi har ätit pizza och plockat med julklapparna; skruvat upp Moas mätticka på väggen, monterat hennes spis osv.

Anna:
    Jag skulle också vilja ha presentkort på tatuering - det skulle jag behöva! Har velat tatuera mig i flera flera år, men får ju aldrig tummen ur arslet Oxens tecken tyckte jag var en bra grej eftersom både du och Thea är oxar Själv har jag ju ett motiv, det handlar som sagt bara om att få det gjort

Sussie:
    Låter jättemysigt med en loveweekend

Jag (vi) fick massa bra julklappar, men allra gladast blev jag nog över Stieg Larsson-trilogin (boknörd som jag är )

Fick även presentkort och lite pengar så jag hoppas komma mig ut på en liten shoppingrunda snart.

Imorgon ska jag till frissan och slinga håret och klippa mig. Mina föräldrar kommer hit och är med Moa då, Magnus jobbar.

Annika:
    Hoppas ni får kul ikväll!

• Emeraldy
    Agneta:
    Du skrev att du hade fått en stegräknare, det fick jag med. En Walking Style 2. Jag har för mig att det var en sån du ville ha, fick du en sån (eller liknande)? Det står hur som helst att man inte ska ha den längst upp på byxorna, i linningen, vet du varför? Jag menar, om den funkar att ha hängande runt halsen, borde ju det mesta gå

Har inte riktigt kommit fram till var/hur den är skönast att ha...

Känns i alla fall peppande. Hoppas att jag kommer mig för att gå fram och tillbaka på jobbet, det borde ju generera en del steg. Bara det att jobba på en skola igen lär ju ge en hel del mer vardagsmotion jämfört med vad jag fått hemma med Moa
  • Emeraldy

Agneta:
    Haha, ja, det blir en himla massa jobb efter jul, håller med

Jo, min stegräknare ska visst också vara nån "värsting", så jag hoppas den håller vad den lovar Låter enkelt att ha den runt halsen, men det är ju inte alltid så snyggt  Hmm... får prova mig fram några dagar och se vad som är smidigast.

Nu ska jag gå och lägga mig med Stieg Larsson

• Emeraldy

Shit, vad snygg du blev i lugg, Annika (Jaja, du var fin förut också )

Jag har varit hos frissan på förmiddagen och fräschat upp håret lite, men ni ser nog ingen skillnad Möjligtvis frisör-Anna

Jag började läsa första Stieg Larsson-boken igår och den verkar precis så bra som alla har sagt, jättekul

Jag har precis provat ringa rektorn på Hedlunda, ville passa på när Moa sover, men givetvis svarar hon inte Fundersam Jag kommer tacka ja till jobbet, känns inte som jag har nåt val. Och det blir nog bra det här... Alla andra är så positiva och försöker få mig att se allt som kan bli bra.

Appropå Moa och sova så tyckte jag så synd om henne i morse. Hela helgen har ju varit helknäpp med sovtider. Hon har somnat runt 23-tiden och sovit halva förmiddagen (skönt för oss ) På eftermiddagarna har hon sovit en liten snutt här och där när vi har gått med barnvagnen eller kört bil, men det har varit korta stunder och vi har alltid tvingats väcka henne.

Nu försökte vi ställa tillbaka tiderna, så igår somnade hon runt 20:30. I morse var jag tvungen att väcka henne vid 8 och hon var sååå trött!! Trodde aldrig jag skulle få liv i henne. Hon är ju extremt lättväckt i vanliga fall, men i morse kändes det som jag hade kunnat fälla en bomb i sovrummet utan att hon skulle bry sig. Stackarn, får aldrig sova ordentligt.

Nu har rektorn ringt, hon såg väl att jag hade ringt. Åh, allt känns bara bättre och bättre! Hon är verkligen jättetrevlig, rektorn, känns så avslappnat att prata med henne. Tyvärr ska hon sluta som rektor nu, men hon kommer vara kvar ett tag för att skola in den nya rektorn.

Hur som helst; nu är jag lärare igen. Börjar 7 januari, eleverna kommer den 8:e. Tjänsten är på 75% = suveränt tycker jag! Kommer vara ledig på onsdagar. Hmm... vad mer kan jag säga... Ja, det känns så bra som det går i alla fall

• Emeraldy

Glömde kommentera förut. Sofia: Jag tyckte Melodifestivalspelet var riktigt kul faktiskt! Bra blandning mellan lätta frågor och några som var riktigt svåra (och då vågar jag nog påstå att jag kan mycket om Melodifestivalen!). Och vi fick inte en enda fråga om After Dark eller Nanne

Annika:
    Jo, det känns som det är mycket positivt med jobbet faktiskt! Blir nog bra det här

Svar på tråden Mina goa vänner!