Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Annica:
    I januari kommer den här nya FL-versionen gälla så det är väl lika bra att vänja sig, tänkte jag I dagsläget spelar det nog ingen roll vilken av sidorna du är inne på.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Men Agneta, vilken otur ni har! Hoppas ni får vara krya till jul i alla fall!

Håller på att försöka lära mig nya FL. Alltid jobbigt med nåt nytt

• Emeraldy

Vi har varit på akuten några timmar. Moa ramlade från en stol (skjutsade sig själv baklänges och föll bakåt) och slog huvudet rätt rejält. Först tänkte jag att det nog gick bra, men sen märkte jag att hon inte hade nån balans när hon gick, hon ramlade hela tiden. Så då ringde jag sjukvårdsupplysningen som rådde oss att åka upp. De ville inte heller att jag skulle lägga Moa för att sova, så det var ju lika bra att kolla upp det.

Det var ingen fara med henne och hon var helt som vanligt på akuten, men det känns ju ändå bättre att ta det säkra före det osäkra. Jag hinner alltid bli irriterad på akuten för att det tar sån satans tid, men sen när man träffar läkarna går det över, för de är verkligen jättebra där (de jag har träffat).

Har precis kommit hem och lagt henne. 13:45... Vi brukar ju inte låta henne sova efter 14:00 så vi får se hur den här kvällen kommer bli.

Camilla:
    Moa har ju också haft såna där perioder med sovtjorv. Jag vet inte riktigt vad man kan göra, i vårt fall är det just perioder, dvs det går över till slut Jag har också funderat många gånger på om hon inte behöver sova om dagarna, men jag tror inte vi är där riktigt än. Jag inbillar mig också att hon behöver dagsvilan när hon börjar på dagis.

Gud, vad sött med skridskor

Annica:
    Vi firar alltid jul på olika ställen med olika människor eftersom vi har fyra familjer. Därför har vi bestämt att uppesittarkvällen ska vara VÅR kväll, bara jag, Magnus och Moa. Vi kommer aldrig kunna skapa en jultradition för henne som ser likadan ut från år till år så därför ska vi i alla fall försöka skapa oss en uppsittarkväll-tradition

I år kommer vi vara hos morfar och hans fru på lördagen, med farfar och farmor på julafton och med mormor och andra morfar på juldagen. Det kommer bli "jul" varje dag med julklappsutdelning osv eftersom alla ju vill se när Moa öppnar paket Det känns faktiskt riktigt bra i år eftersom vi får träffa alla, även om det blir utspritt på flera dagar. Men hellre det än att flänga runt på julafton, det vill jag inte.

• Emeraldy

Här var det lugnt idag

Moa somnade runt 20:30 ikväll så det gick rätt bra ändå med tanke på att hon sov till 14:45 idag.

Vi kommer nog ta över henne till vår säng när vi ska gå och lägga oss. Känns lite bättre med tanke på att hon slog huvudet idag. Det är ju förmodligen ingen som helst fara, men jag skulle nog sova bättre om hon ligger bredvid oss.

Natten till idag sov hon ju hela natten i sin egen säng, och skulle hon göra det nu inatt skulle jag nog bli jätterädd att det hänt nåt!

Imorgon kanske det blir ÖF på förmiddagen. Det beror lite på när vi vaknar. Jag har ingen lust att ställa väckarklockan om Moa får för sig att ta sovmorgon

• Emeraldy
    Sussie:
    Har du fått din almanacka än? Jag fick mail nu att jag förmodligen får den imorgon. Spännande att se om den är så fin som jag hoppas
  • Emeraldy
    Sussie:
    Ja, det är det enda jag saknar från mitt jobb, julpresenten från klassen Nä, skämt åsido, men visst är det skoj att bli uppärksammad!

Imorse traskade vi iväg till ÖF bara för att konstatera att det var stängt. Kändes trist att gå hem igen så då hälsade vi på Magnus jobb en sväng. Tanterna där är ju så förtjusta i Moa

Sen gick vi ner på stan och köpte märkpenna till Moas kläder, bingolotter till uppesittarkvällen och en grej som man har när man gör fina paket (strimlar snören).

Nu sover Moa och jag sitter och väntar på posten och hoppas att min almanacka har kommit
  • Emeraldy

Haha, Sofia, så kan man ju också göra Fast den var svindyr, 55 spänn Finns säkert betydligt billigare, men jag orkade inte springa runt och leta. Det var strax innan lunchtid så jag ville skynda hem innan Moa somnade i vagnen

Jo, jag kände också så, att det var lika bra att köpa Bingolotter. Jag köper alltid (=en gång per år typ ) av Micke på stan, han är så trevlig

• Emeraldy

Usch, Camilla, hatar också att ringa! Lycka till!

Sussie:
    Ja, jag fick min också, jag är jättenöjd Den känns verkligen rejäl!

• Emeraldy

Hihi, Moa fick ett spelande julkort av gammelmormor idag. Gissa om det var populärt

Sussie:
    Kul för er att Anders fick upp lönen så bra!!

Svar på tråden Mina goa vänner!