Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Usch, vad jag känner mig kass idag Först får eleverna mig att känna mig som världens sämsta lärare. Sen hämtar jag min dotter på dagis bara för att få känslan att jag betyder noll för henne

Jag får så dåligt samvete, för jag har noll tålamod med Moa när jag har såna här skitdagar. Det ska ju inte gå ut över henne... Hon är inne i en så himla jobbig period då hon gnölar, gnäller, skriker och gråter så fort nånting går emot henne. Nu när jag skulle lägga henne var det det ena med det tredje. Hon skulle ligga på madrassen, nej, i spjälsängen. Hon skulle ha dockan, nej, gosedjuret. Hon skulle ha min kudde, nej, sin egen osv osv. När jag till slut säger ifrån blir hon skitarg och ställer sig upp och skriker som en tok. Och det värsta är ju att jag ofta ger med mig när hon gör så där. Jag vet att jag gräver min egen grav, men fan, ibland ORKAR jag bara inte (Tur att man inte är ensamstående )

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy
    Anna och Sussie:
    Jag har sett de där jobben, men de kändes inte helt hundra. Jag är rätt kräsen Radiooperatörsjobbet lät iofs intressant, men då är det ju det där med dygnet runt-tjänstgöring, som jag vet att jag har svårt för (har jobbat skift förut och mådde inte bra rent fysiskt av de oregelbundna tiderna). Receptionistjobbet faller på att det är heltidsjobb under hela sommaren, vilket känns som ett riktigt nerköp att jämföra med nu när jag får vara ledig hela sommaren. Det är ju det positiva med lärarjobbet; arbetstiderna. Och sen gemensamt för bägge jobben; jag är pinsam kass på engelska Generad Positiv jag är va?

Camilla:
    Jag fortsätter hålla tummarna för dig tills rekryteringen är klar

Annica:
    Otäckt att Tindra tappade andan. Hoppas det blir bättre med humöret nu om ni slutar med Mollipect. Lycka till imorgon!

Sussie:
    Tyvärr är det ju så med assistenter; de behövs så otroligt mycket men det finns aldrig några pengar till det. Jag har förstått att det är väldigt ovanligt som jag har det i min klass; 15 elever och en assistent på heltid. Det är bara att tacka och ta emot. Blä, för människor som öppnar munnen i onödan Skrikandes

Sofia och Agneta:
    Jo, nog förstår jag att jag ska vara glad så länge Moa är nöjd på förskolan. Men mitt barnsliga ego skulle bli överlycklig om hon nån gång sprang fram och kramade mig när jag kommer! Men självklart vill jag inte byta mot att hon ska vara ledsen, huvva, vad jobbigt det skulle vara att lämna då

Om en timme kommer Magnus äntligen hem! Det har nog varit nyttigt för mig att få sakna honom lite Generad
  • Emeraldy

Jag skrev ju så lite i mitt förra inlägg, så jag kan ju lika bra fortsätta

Jag måste bara säga att jag är så stolt över mig själv när det gäller min bilkörning! Ni vet ju hur skraj jag varit för det. Nu kör jag ju flera gånger i veckan eftersom jag ska lämna och hämta Moa. Morgonrusningen genom stan är bra träning I morse blev det dock onödigt spännande. I korsningen Storgatan/E4:an var trafikljusen svarta Ni kan ju gissa er till kaoset, strax före 8. Men jag lyckades lirka mig fram helskinnad

Sen måste jag berätta om en jävlig grej som har hänt i min klass. Ni får ursäkta om jag skrivit det tidigare, jag minns inte om jag gjort det. Hur som helst, förra veckan var det en lek som spårade ur. En tjej hamnade underst i en hög av 5-7 killar. De sparkade på henne, knuffade henne och var allmänt råa. När hon började gråta stod de och hånskrattade. Vet ni vad deras försvar senare var? "Hon sa inte att vi skulle sluta" Är det så de ska resonera om 20 år när de har våldtagit en tjej?

• Emeraldy

Sofia:
    Hmm.. det är väl så, med jobb alltså... Men jag skulle ju så gärna vilja hitta ett hederligt kontorsjobb, och där är det ju i de flesta fall bra arbetstider. Och så får man resa till Sälen i fyra dygn och bli bjuden på allt

• Emeraldy

Suck, jag blir på så dåligt humör när jag inte får sova fast jag är ledig. Bra dagar kan ju Moa sova till 8, då hoppas man ju att de dagarna ska sammanfalla med att jag är ledig. Men inte då. I morse vaknade hon runt 6:30 och var på uruselt humör, var ju säkert trött men kunde inte somna om. Så det var bara att ta på sig lekhumöret och vakna till.

Så idag ska jag nog gå ner på stan och bränna jäääättemycket pengar som tröst

Ni kan ju gissa hur pappig hon är nu. Hon lät så söt i natt när Magnus hämtade henne när hon vaknade. Det var riktig förvåning i rösten när hon sa "Pappa?" Och i morse blev hon sååå ledsen när han skulle gå till jobbet.

Annica:
    Jag skulle ha tagit ett par snygga jeans och en snygg tröja. Jeans funkar i de flesta lägen, lite beroende på modell och skick givetvis.

• Emeraldy
    Camilla, det där jobbet hade jag inte sett! Jag som kollar Arbetsförmedlingens sida varje dag! Det lät ju jätteintressant, speciellt eftersom man inte behövde nån särskild utbildning. Ska läsa noggrannare ikväll när jag har mer tid. Men jag såg att sista ansökningsdag var imorgon!

Vi har varit på stan på förmiddagen. Köpte skärbrädor (jippie ) och en tröja till mig för halva reapriset. Sen gick vi och åt en näringsrik lunch, jag åt ost- och skinkpaj och Moa fick pannkakor med glass Nu sover tjorven så jag ska kolla igenom posten i lugn och ro.

När Moa har vaknat ska vi till Sussie och Conne en sväng
  • Emeraldy
    Agneta:
    Ja, det var synd Minns knappt när jag träffade Alice sist!

Camilla:
    Du är så duktig som tränar!

Appropå träning och kropp så hade jag faktiskt gått ner ytterligare 0,4 kg sista veckan Detta trots att jag kört bil nästan varje dag eftersom jag lämnat/hämtat Moa. Jag har jobbat på Hedlunda i en månad nu och på den månaden har jag alltså gått ner 1,8 kg

Idag efter Moa hade sovit åkte vi till Sussie och Conne. Conne är aningens mer intensiv än vad Moa är, så jag tror min lilla fegis blev lite rädd för stora läskiga Cornelia till slut

Ikväll har vi varit och handlat och ätit på Frasses. Moa fick alltså pannkaka med glass till lunch och skrovmål till middag Näringriktiga familjen

Nu lägger Magnus henne och jag ska gå och duscha.

Imorgon blir en seg dag, vi har en föreläsning på kvällen så jag kommer inte komma hem förrän 21. Tror dock att det kan bli intressant för det ska handla om barns Internet-vanor.
  • Emeraldy
    Sofia:
    Vi har ju faktiskt också börjat uppleva lite humör från vår annars väldigt lugna tjej, så jag förstår dig verkligen. Här är det så att det alltid ska busas. Framförallt när hon ska klä på sig för att gå ut. Då får man jaga henne runt hela huset för att lyckas sätta på en sko osv. När man till slut våldhåller henne för att överhuvudtaget komma iväg blir hon ju skitarg. Vi har ju också provat det klassiska "Nu går mamma/pappa" men då vinkar hon bara och bryr sig inte ett skvatt Och så är det väldigt mycket "kan själv"...

Nu ska jag fortsätta läsa sista Stieg Larsson (ni som ännu inte läst dem - gör det!) och sen ska vi lägga oss i sängen och se ett Prison Break-avsnitt

Natti!

Ps. Nån som vet om Melodifestivalen börjar nästa helg eller helgen därpå? När vi är hos Annika vet jag att det är en delfinal, men jag vet inte om det är första eller andra. Camilla, vet du?
  • Emeraldy

Jag kollade upp det själv Det drar igång nästa helg - våren är räddad

Åh, vad mysigt Vi ska förmodligen till Angsjön med husvagnen nästa helg. Myspys att kolla på Melodifestivalen i vagnen

Svar på tråden Mina goa vänner!