Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Oj, Anna! Jag som tyckte det var nog jobbigt att vara själv med Moa i flera dygn när jag var frisk! Förstår att det känns tungt!

Idag har vi varit till Holmsund en sväng och köpt en jacka till Moa (via Blocket). Hon har en "dun"jacka, men när det är lite varmare brukar hon ha en tunnare jacka och fleecetröja under. Men hon måste ha tvärvuxit så den känns så trång med fleecen under, så då har vi varit på jakt efter en ny. Tyvärr är ju de typ av jackorna inte på rea så de jag har hittat har ju gått på runt 300 kr, så då kändes det mer lämpligt med 100 som vi betalade nu, för en nästan helt ny jacka. Den är rätt stor (strl 98) men med fleece under funkar det bra och den kommer nog sitta perfekt framåt våren.

Sen har vi varit på lite shoppingturer (det är vi nästan varje helg ) Jag hittade äntligen en vaxduk till Moas bord i hennes rum.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy
    Agneta:
    Hade du sålt din Orbitrek eller? Gillade du inte den? Jag antar att en motionscykel skulle kunna funka för min fot, men det är ju sååå tråkigt Skrikandes Men nån form av motion måste jag ju komma igång med

Vi har gjort en hel del affärer på Blocket, både köpt och sålt. Bra när man kan tjäna en liten slant

Har faktiskt sett Singing Bee ikväll, men gud vad besviken jag blev. Vilken otroligt kass produktion!!

Nä, nu gör jag som jag brukar istället; kryper ner i sängen med Stieg
  • Emeraldy

Camilla:
    Jag köpte från www.nailsbodybeauty.se Där är det fraktfritt om jag minns rätt.

Jag läser allt ni skriver, men jag har så himla fullt i huvudet just nu så jag orkar inte med mina vanliga mastodontinlägg

Kram på er alla.

• Emeraldy
    Sofia:
    Haha, kolla håret på vilken unge?? Min dotra ser ju också ut som ett troll Söta är de i alla fall!

Jag var ju hemma i stort sett lika länge som Camilla och var som bekant rätt nöjd med det Men faktiskt måste jag erkänna att det är rätt skönt att ha börjat jobba igen, trots att jag egentligen inte trivs med jobbet. Men jag känner mig piggare på nåt sätt, trots att jag är heltrött på kvällarna! Låter mysko, jag vet 
  • Emeraldy

Annika:
    Innan Moa började på dagis kunde hon lätt ha samma kläder flera dagar. Nu åker de i tvätten efter en dag, men jag är ändå positivt överraskad över hur lite hon skitar ner sig på dagis

• Emeraldy

Haha, Annica, ja, vi brukar ha rätt samma klädsmak när det gäller tjejerna Men Moa har mjukisbrallor och tröja ibland, hon med Men det är ju så sällan vi "klär upp oss" här hemma, så det känns trist att kläderna inte ska komma till användning. Därför brukar Moa ha även "finkläder" på dagis (hon har egentligen inga FINkläder, om ni fattar vad jag menar.

• Emeraldy

Sofia:
    Och jag som skulle ge allt för att Moa skulle få ha Viktors lockar

Nä, nu blir det duschen och sen sängen. Har fått nya Hus&Hem så ikväll blir det ingen Stickan

• Emeraldy

Här har vi en liten sjukling idag. Passar ju bra iom att vi ändå är hemma. Moa har varit lite hostig och snorig och inatt var hon väldigt varm. Hon är rätt gnölig nu på morgonen, så det är nåt som inte stämmer. Vi använder ju en sån här örontermometer, men den är ju inte tillförlitlig för fem öre. Tar man tempen flera gånger visar den ju helt olika. Tror å andra sidan inte att det skulle funka att ta tempen med nån annan termometer, så det är väl bara att göra som jag gör med mig själv; känna av läget. Jag kollar ALDRIG om jag har feber, det känner jag ju.

Så här blir det också lugna gatan idag. Kanske, kanske att jag går ner på stan en sväng. Skulle behöva nya skosnören

• Emeraldy
    Annica: Jo, Moa är rätt varm, men hon är på gott humör. Hon har också en väldigt jobbig hosta och snor som rinner. Hon sitter och ritar nu. Jag satte på en tecknad film åt henne, men hon är fortfarande helt ointresserad av TV

Sussie: Jobbigt att ha ont i foten. Håller tummarna för dig om jobbet!
  • Emeraldy

Annica:
    Jag tycker faktiskt att det är helt okej att Moa inte gillar TV Hon lär få sin beskärda del av TV-tittande i alla fall

Det är lite typiskt att det är pappa-öppet på ÖF på onsdagar när jag är ledig, annars hade vi nog varit där en del.

Moa blir mer och mer gnällig och är jättevarm nu, så pigg är hon inte, mitt lilla hjärta

Svar på tråden Mina goa vänner!