Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Anna:
    Jag köper mycket grejer på Body Shop. Just läppstift har jag dock ingen koll på därifrån, men jag har köpt en del annat där och fått bra hjälp! På Åhlens jobbade det en tjej för några år sen som var bra, men nu är det ju bara gamm-kärringar som jobbar där Hemlis (på parfym-sminkavdelningen).
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Morgon på er

Här har jag varit hurtig och städat nu på morgonen, skönt att ha ett fint hem att komma till på söndag

Börjar fundera på om det är tredagars-febern Moa råkat ut för? Hon har ju inte haft den. Det är tredje dagen idag hon har hög feber. Visst "ska" det komma nåt utslag på kroppen sen?

• Emeraldy

Nej, idag är hon rätt pigg, och det hade hon varit igår också. Det var först framemot kvällen igår som hon blev väldigt trött. Hon är ju iofs rätt snuvig och hostig också, så det kanske bara är en vanlig förkylning. Fast då brukar hon iofs inte få feber... Nåja, det är väl bara att avvakta och se

Var det ikväll ni skulle på Mora Träsk?

• Emeraldy
    Camilla:
    En av tjejerna i klassen vill t om byta skola eftersom hon känner sig så utsatt och hennes pappa var med i skolan igår så jag pratade givetvis mycket med honom. Jag kunde verkligen känna hans smärta. "Hon är ju mitt allt, jag blir som en grottmänniska när nån gör henne illa" sa han. Och oj, vad jag förstår honom. Jag känner som så, att Moa får ha all dyslexi/dyskalkyli och andra svårigheter som finns - bara hon har vänner

Annika:
    Japp, vi drar iväg med husvagnen. Magnus fick kämpa hela kvällen igår med att få loss den, men det gick till slut. Ska bli så mysigt Vi följer tyvärr inte med på Mora Träsk. Moa skulle kanske gilla det, men jag inbillar mig ändå att hon är lite för liten.
  • Emeraldy

Annica:
    Jag ger dig det råd jag själv borde ta till mig; Går och prata med nån! Det är verkligen jätteskönt att få lätta sitt hjärta för en utomstående som man inte behöver känna nåt dåligt samvete gentemot. Kram på dig!

• Emeraldy

Jag tror att kuratorerna på Vårdcentralen är gratis, kostar i alla fall inte mycket. Annars finns ju psykologstudenterna som har gratis mottagning.

• Emeraldy

Camilla:
    Haha, ja, som lärare vet jag ju hur jobbigt det är för de elever som har inlärningssvårigheter, så självklart önskar jag att Moa får lätt där också

Ja, jag vet inte vad det är, att det ska vara så svårt att ta tag i det här med att prata med nån! Jag har ju gjort det en gång och vet ju hur bra jag mådde av det!

• Emeraldy

Åh, hoppas det fortsätter vara så här fint väder hela helgen Me löv husvagnslivet Moa sover så jag håller på att packa in grejerna. När den inte har använts på ett halvår är det en del saker som ska stuvas in!

• Emeraldy

Ooooh, jag är ute på lite hal is nu känns det som. Jag har skickat iväg veckobrevet till föräldrarna, som jag gör varje fredag, men idag var jag inte lika positiv som tidigare. Jag känner att måttet är rågat och att föräldrarna måste få veta sanningen, hur tråkig den är. Har redan fått ett telefonsamtal och två mail... Jag förutsätter ju att alla föräldrar vill att deras barn ska ha det bra i skolan, men tyvärr är det inte alls som ser sitt eget barns roll i det hela.

Svar på tråden Mina goa vänner!