• Tuttie

Just nu är det mest plast och kyrka  o mat.
    VI kommer nog inte göra maten själva, tar nog FÖR mycket tid. Speciellt iom att jag (nog) vill göra tårtan själv.
    Vi kommer bli runt 43 vuxna + ev barn om alla tackar ja. Men jag räknar inte in barnen i maten för dom kommer inte äta det iaf utan det blir nån mer barnvänligmat.

Ja kul med Bröllop!

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Tuttie

Plast =Plats

Läs

• Tuttie

Läs bloggen för allternativen

• Tuttie

Igår natt kräktes Cornelia som sagt och jag ringde ju BVC o hörde vad domt yckte hon dom tyckte jag skulle ringa barn. Så då var det bara vänta på ny tid att bli uppringd på. Barn tyckte sen att vi skulle gå via VC så då fick jag lov att göra det o vänta in ny tid att bli uppringd på. O efter prat med VC så fick vi tid på Måndag. Men vi sk afara upp o väga henne idag kl 13,00 för hon har gått ner en del.. Armarna är så taniga idag...

Så vi får se.

I natt sov hon då lungt men på snudd att bli uttorkad då hon inte äter nått nästan. Hon kissade inte på 12 timmar trots vatten,vätskeersättning... Men iom att hon är pigg så skulle vi avvakta tyckte Sjukvårdsupplysningen...

• Tuttie

Annika:  Ja lite chipsär ju ide kanske, för så kanske hon lägger på sig liiiite oxå O så saltet. Men visst  det påverkar en så mycket. 
    Cornelia fick somna i sin säng igår sen bar vi över henne till oss  o då var hon alldelles spak  o bara liksom slö så då vart jag lite orolig så jag skunde inte sova.. Tror inte det berodde på att hon bara ville sova för hon var vaken en sund men orde liksom inte prata  eller så Så jag skunde inte somna då. Utan man lyssnar ju hela tiden. Men tillslut somnade vi  men jag sov oroligt o petade lite i henne  o väckte henne några gånger för att hon skulle få väskeersättning..   O nu har hon ätit 1  macka , lite fil, ett halvt äpple, ett halvt  päron. o ber om mat hela tiden men sen petar hon bara i maten...

• Tuttie

Annica. Snöar det? Inte här iaf.

Annika: Glömde nej hon har ingen feber.

• Tuttie
    mysia skrev 2008-03-06 10:40:47 följande:
    Jaa,det har vräkt ner snö här hela morgonen. Men nu verkar det ha lugnat ner sig. Jag bor kanske på fel sida om stan eller nåt
    Har då inte sett nått sen vi klev upp :-d
  • Tuttie

Här har vi duschat ,skönt.  Cornelia blir som som ett ilsketroll när man tvättar hennes hår.Det gillar  hon inte. Men det går fort över.

Nu går hon o styr sin dockvagn o har bäddat ner dockan o står man i vägen  så säger hon tut tut backen.. Tycker det är så charmigt med allt dom lär sig på dagis, (liksom snappar upp från andra barn,) som det och när hon sätter klisterlapparna från frukten på näsan *skratt*

Annika: ja hoppas det.

• Tuttie

*stor kram till dej sofia*

• Tuttie

Annika: Tut tut i backen.. Det är så dom säger på dagis när man åker i backen.. Så man inte åker på någon.

Milla: Så känner jag oxå. Jag vill att det ska bli en bra kväll för oss och våra nära o kära.

• Tuttie

Annika: Åh vilka fina bilder. Såg riktigt grant ut.

Idag har vi varit o lämnat in våran vagn på service , suffleten är paj så vi fick en lånevagn, en Brio. Oj vad skön den är att köra. Är nog en sådan som du har Agneta, en ligg/sttvagn. Sån vill jag ha när nästa bebis kommer.

Idag är ingen munter dag, känner mig alldelles matt redan innan begravningen imorgon. Känns verkligen tungt att jag ska se henne för att ta ett sista farväl.  men jag har önskat det och tror jag behöver det .Så jag hoppas jag gör rätt.  Åker ner imorgon och hem på lördag.

Om ni vill ha filmtips i helgen så se "när mörkret faller" den berör ordentligt. Kom 2006.

Sen har vi nog fått tag på en gratis lokal till Bröllopsmiddagen, vilket känns kul då kan man lägga dom pengarna på nått annat istället. Sen funderar vi på om vi ska flytta det från vintern 29 till sommarn 08 Vi får se. Känns lite roligare med sol.

Orkar inte skriva mer nu. Sköt om er så hörs vi på lördag.

• Tuttie

Från vintern 09 till sommarn 09 så om ca 1½ år ungefär...

Vi får se.

• Tuttie

Annika: Ja det är Andra chansen på lördag!

• Tuttie
    Emeraldy skrev 2008-03-08 19:28:22 följande:
    Hej på er alla Haha, Sofia: Magnus sa att han trodde han såg Peter, men han (Magnus alltså) blev nog så förvånad att se Peter just där på Teg, så det var nog därför han var lite "stroppig" Vi har haft två underbara dagar med lilla familjen. Igår tog vi en biltur till Vindeln. Vi funderar ju på att vintercampa där så vi ville kolla läget lite.Idag har vi varit hos farmor mest hela dagen. Vi funderar mer och mer på att "renovera" husvagnen, och eftersom farmors karl äger Svenska Dynor, som gör husvgnsinredningar så känns det ju rätt lämpligt  Vi fick se prov på nya dynor som vi skulle vilja ha, plus nya gardiner, mattor och överkast. Skulle också vilja ha en formsydd bäddmadrass istället för att bädda med sittdynorna som vi gör idag.Vi köpte också en vardagsrumsmatta av dem (de säljer såna också). En svart och vit, jättesnygg såklart Så nu vill jag köpa svartvita gardiner också Annika:Härliga bilder Tror säkert att Nellie tycker det är jobbigt efter resan med tidsomställning och allt, det är säkert därför hon är så "konstig".Ikväll tror jag tyvärr på Androla, men jag hoppas, hoppas, hoppas på Nordman som har en helt fantastiskt bra låt!!! Ska nog ringa och rösta för första gången eftersom de tävlar mot just Carola och Andreas. Tycker för övrigt att det där systemet är lite orättvist. Tycker de borde tävla mot alla, som i delfinalerna.
     kollade ni pris även åt oss?

Nu är jag hemma igen. Det var en fin men väldigt enkel begravning. Dock vet jag inte om jag gjorde rätt som gick in o tittade på henne. Ser hennes ansikte framför mig hela tiden när hon ligger där i kistan...   Hon såg liksom uppsvälld ut men ändå ihopkrympen.. Svårt att förklara. Hade nog inte känt igen henne om jag bara såg henne utanvidare... Nu visste man ju så man kunde ju se vissa likheter men väldigt olik sig.

Men men nu är det gjort iaf och det är skönt.

Sen träffade jag En kompis, Pernilla. Super skoj. Vi åt gott och snacka skit hela kvällen o hela dagen idag. Kul.
  • Tuttie

Annica:
    Fick frågan idag om jag var intresserad av att jobba som personlig assisten , sovande natt. Jag har tackat nej men jag tänkte på dej. Man skulle maila Agneta@athena-omsorg.se
    Eller ringa henne  0730-555165 . Vet inte alls hur mycket tid det är men du kan ju alltid höra av dej till dom o kolla läget!

GE det ett försök!

• Tuttie

Annica. En kvinna vet ingen ålder eller så. Men maila o fråga.

Svar på tråden Mina goa vänner!