• Anonym

Sertralin?

Hej.

Jag har fått medicinen sertralin utskrivet för min deprission och panikångest. Undrar lite om någon har erfarenhet av den och i såna fall vilken?

tacksam för svar.

• Svar på tråden Sertralin?
  • Anonym (lycklig)

jag har sertralin sedan flera år och kommer förmodligen ha den hela livet. är det nåt särskilt du undrar över?

• Anonym

nä inte direkt... skönt att höra att någon är nöjd med dem. ska tillbaka i januari för att stämma av, så är jag missnöjd då kommer jag få byta sort. har ätit dem i en vecka nu och det känns ok, inte så mycket biverkningar, lite illamånde och allmänt lite kryp i kroppen... då jag har problem med ångest så blir den värre såhär i början men det är bättre än vad jag hade väntat mig med det oxå...
    Hade/har du mycket biverkningar av dem?

• Anonym (lycklig)

jag har haft lite olika mediciner innan, men sertralin är verkligen den som fungerar för mig. det är ju så olika hur man reagerar på substanser. med sertralin känner jag mig som mig själv, dvs jag lever varken i lyckorus eller deppiga dalar. jag kan vara ledsen och sorgsen utan att det drar ner mig och det känns väldigt skönt. några biverkningar har jag faktiskt inte haft förrutom öronsus.

• Anonym (förstår...)

Hej!
    Jag har också sertralin.
    Fick den medicinen för ett
    år sen när jag gick in i väggen.

• Anonym (Hanna)

Hej! Jag äter också Sertralin. Jag har ätit Citalopram i nästan ett år, men försökte byta för att jag inte kunde få orgasm. Sertralin är bättre, men det är fortfarande "svårt". Förutom det mår jag bra av den!

• Anonym (me2)

jag äter också setralin och de har hjälpt mig mycke bra,men till dig TS så undrar jag varför ni ska ha uppföljning redan efter 2 v? De kan ta 1 månad innan den gör sin rätta effekt.
    Början när jag åt dom så kände jag mig påtänd o de såg ut så på mina ögon me,de va obehagligt men de gick över efter 2 v. Är de någon av er som har börjat me 50mg o trappat upp dosen senare? och hur kände du/ni i sånna fall att ni behövde högre dos?

• Anonym (lycklig)

jag har en dos på 100 mg och började på 25, sen 50, 75 och sen 100. om man behöver en högre dos märker man först efter en period med medicinen, men min läkare sa med en gång att jag behövde en högre dos. jag har förstått att vissa kan känna sig "påverkade" eller se "påtända" ut av medicinen, men för mig så fungerar det så att jag blir normal och kan fungera som jag ska av medicinen.

• Anonym (me2)

började du känna dig låg igen eller? därför du fick en högre dos?
    Anonym (lycklig) skrev 2007-12-16 23:27:00 följande:

jag har en dos på 100 mg och började på 25, sen 50, 75 och sen 100. om man behöver en högre dos märker man först efter en period med medicinen, men min läkare sa med en gång att jag behövde en högre dos. jag har förstått att vissa kan känna sig "påverkade" eller se "påtända" ut av medicinen, men för mig så fungerar det så att jag blir normal och kan fungera som jag ska av medicinen.
  • Anonym (lycklig)

nej, jag trappade upp långsamt för att biverkningarna skulle bli så få som möjligt. från 0-100 mg tog det bara ett par veckor men sen har jag haft samma dos i flera år.

• Anonym

ja jag vet inte varför vi ska ha det så tidigt men det blir ca en månad som jag har hunnit äta dem när jag ska dit igen. Än så länge känns det bra för mig, men blir akut illamånde ibland och det kryper i kroppen emellanåt... hoppas det släpper om ett tag. jag började med en 25 mg i fem dagar och nu äter jag 50 mg. Tack för alla svar, skönt att veta att det finns dem som är nöjda...

Svar på tråden Sertralin?