• mejram

Svetlanas Fanclub

Nej, mumu, jag ser det inte heller, annars hade jag ju helt klart trott att du rökt på

Pejo, har du testa "seaband" - akupressurband som man har runt handlederna för att minska illamående? Jag har två vänner som använt det och varit hjälpta av det. Finns på apoteket.

Foff - det verkar som att ordspråket "en olycka kommer sällan ensam" stämmer väl just nu. Kram till dig.

Min mormor är installerad i sitt nya boende och hon verkar trivas - jätteskönt. Personalen verkar bra och är snabba att rätta till fel. Det blir nog toppen för henne där på "hemmet".

Och jag har sagt upp mig från studier och styrelseuppdrag nu, vilken lättnad. Inget dåligt samvete på kvällen när man bara vill halvsova i soffan. Nu är det familjen i fokus ett tag framöver.

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • mejram

Hoppas verkligen att det fortsätter att utvecklas åt rätt håll, mumu! Skönt att de inser sina brister.

Helgmys, chips, sen middag, hela familjen hemma. Den avmattade stormen viner runt knutarna och hemmet är nystädat.... mår rätt bra nu faktiskt

Hälsade på min mormor i dag och hon repar sig otroligt bra after sin(a) stroke. Och det märks att hon blir så glad när vi kommer. Linnea kör hårt med henne

Nattblöja - har vi nog ett par år till som det ser ut nu....

Linser - jag är så sugen på att göra en laseroperation, men är lite feg (och snål)... Och så får man ju inte göra den när man är gravid eller ammar. Men silikonlinser kanske skulle vara värt att testa. Har så svårt att tänka mig att man klarar av att ha dem inne i en hel månad bara, jag blir ju torr i ögonen efter halva dagen med mina endagslinser. Det låter liksom för bra för att vara sant.

• mejram

I dag planerade vi en utedag i solen. Minipizzor, varm choklad, frukt, filtar - allt som behövs för en lyckad pcknick. "Jippi - ja, jag vill åka på picknick". Väl framme vid skogen började tjatet om mat. Vi förklarade att vi måste hitta en mysig plats att sitta på först. "Men här är mysigt" - på parkeringen, jo, tjena... Vi hittade ett fårstall (heter det så?) som var jättespännande att gå in i, men det var läskigt att klappa fåren. Och till sist hittade vi en mysig plats i solen och picknickade allt vad vi orkade. Sen skulle vi gå och geocachea lite och då började gnället, "jag kan inte gå, jag orkar inte, jag har en sticka i fingret...." Gnäll, gnäll, gnäll heeeela tiden. Man hade god lust att säga åt henne att vara tacksam att hon fick se skog över huvud taget. När vi så var på väg till bilen igen och jag började bli rejält kissnödig - DÅ börjar ungen leka och klättra i träd och kasta kottar.....suck

Sen lite mys i soffan hemma. Att kolla på Ronja rövardotter med en treåring är som att starta en papegoja "varför är det Ronjas pappa?, varför gör pojken så?, varför tar Mattis saker?, varför, varför, varför" Hur länge ska detta varför hålla på? Jag börjar bli smått tokig på att förklara varför folk bor i sina lägenheter och varför bussen står stilla och varför...

• mejram

Pust, Bimsan, ska ni inte flytta till Norrland i stället, så ni får lite lugn och ro? Även om kanske inte just bäddsoffan i sig var en så farlig grej, så förstår jag frustrationen över alla dessa mängder med småsaker, någon gång rinner bägaren över.

• mejram

Nä, det läste jag inte. Jag gav upp när flodvågen kom. Vad hade du för kreativ idé då, Bimsan?

• mejram

Åh, kan du inte skicka över lite studiemotivation, Vero? Det låter så roligt när andra studerar, varför måste jag tappa sugen?

Vab i dag - ögoninflammation. Det är rätt skönt att sitta här hemma i snöstormen och ta det lugnt en dag

• mejram

Grattis Foff!! Ja, liiite avundsjuk är jag faktiskt på fast jobb och villa, men gift är jag och bil har jag och snart två barn och trettio har jag visst fyllt, ja......

Lite  förkylning på gång här också, tror jag. Det bränner lite i halsen och ögonen är trötta. Bara jag inte åker på Linneas ögoninflammation, även om den nu var väldigt lindrig.

Jag måste också till en optiker. Mina glasögon havererade i förrgår, ena "näsplattan" eller vad sjutton de kan heta sprack och ramlade av. Så de är lite obekväma just nu med metallfästet direkt mot näsan. Man får liksom trycka över dem lite åt det hela hållet. Jag kanske kan tejpa lite, förresten.... Nej, jag får nog pallra mig iväg till optikern, finns inget som ser så fattigt ut som tejpade glasögon, även om det bara är maken som ser mig i dem.

Pejo - oj, vilka frågor. Ungefär som på flyget när man ska till USA: är du terrorist? Har du en bomb i bagaget? Undrar om de som lever så verkligen svarar ärligt? Jag fick ingen sån föreläsning, det enda hon kollade var om jag visste var jag kunde hämta hem livsmedelsverkets rekommendationer eftersom de inte hade några broschyrer kvar. Och så sa hon att fiskrekommendationerna nog kommer att ändras, eftersom det är bättre att äta lite giftig fisk än att inte äta fisk alls. Vilket i efterhand förvånar mig lite, för de får väl inte säga emot rekommendationerna även om de personligen tycker att de är uppåt väggarna tokiga?

Fru H - jag har ett par såna killar i en klass, som fortfarande efter två år håller på att testa mig. Och det i särklass effektivaste sättet att få dem att sluta är att helt ignorera dem - då är det inget roligt att jävlas. Så kör på med din taktik.

• mejram

Ja, du Pejo - BF 23 juli, sen får någon annan räkna veckor, för det kan inte jag hålla i huvudet.

• mejram

Jo, jag har varit inne och gjort en sån uträkning ett par gånger, men sen går ju veckorna och inte kommer jag ihåg om det var tolv eller femton.... Har faktiskt skrivit in veckorna i kalendern nu, men man kan ju inte dra fram den så fort någon frågar.

Vad jag vet är att jag inte känner ett dugg nu. Är nog inbillningsgravid... Ruskigt dålig kondis har jag fått om nu det är ett symptom.

• mejram

Nä, länka. Jag ska inte belasta stackars FL med såna krångligheter. Jag kanske ska ta och ändra min signatur i stället.

Sitter och väntar på magsjuka. Linnea var lite lös i magen i eftermiddags och det går någon variant på dagis. Hoppas, hoppas att hon klarar sig, vill INTE ha det.

Svar på tråden Svetlanas Fanclub