• mejram

Svetlanas Fanclub

Grannfrun är ME&I försäljare, så jag kan nog smita in till henne på privatvisning. Mne jag tvivlar på att det är något jag vill ha. Är fortfarande lite negativ till att betala så mycket för barnkläder, även om det är bättre kvalitet. Jag sparar nog de pengarna tills det tjatas om Canada Goose-jackor och pumaskor och gucciväskor och...

Tvåan på gång, BF 23 juli 2008
  • mejram

Pejo - Jag kommer gäääärna till Skåne!!! Helst inte kring 23 juli för att inte krocka med förlossning. Annars föder jag i och för sig gärna på MAS igen

Är genomförkyld, så någon simning blir det inte tal om i dag. Jag som verkligen behöver röra på mig, jag med. Kondisen är lika med 0 just nu.

Det kommer så många roliga kommentarer från Linnea hela tiden så man önskar man hade en bandspelare på jämt. Häromdagen var jag i färd med att hjälpa henne på med kläderna för vi skulle ut. Det gick visst lite för fort, för hon sa "nej, lugna ner dig, mamma, jag kan själv!". Oooops, är man en stressad småbarnsförälder??

• mejram

Hej Edma! Kul att se dig igen Och GRATTIS till graviditet. Då är vi tre på jäsning nu om jag räknat rätt. Och ungefär samtidigt också.

Visst är det skönt att det börjar våras. Eller, i morse var det flera minus och vacker rimfrost ute, men det är i alla fall ljust när man går hemifrån och ljust när man går hem. Det gör gott i själen.

Vi har fått en dotter som tappat öronen. Vi börjar faktiskt fundera på om hon hör dåligt på allvar. För varenda gång man säger något så svarar hon "va", eller "vad sa du", eller "jag hörde inte". Och det gäller inte bara tråkiga saker utan allt man säger. Sen i vissa fall är det så jättetydligt att hon väljer att inte lyssna och bara pillar med annat i stället. Det kan jag köpa som trots, men detta "va", hela tiden börjar bli lite oroväckande faktiskt. Måste be dem vara lite uppmärksamma på dagis och kolla om hon hör lika dåligt där.

• mejram

Ja, det där att hon "köper sig tid" för att fundera eller memorera orden ordentligt kan mycket väl vara en förklaring. Förskolan har inte märkt något. Men å andra sidan så tror jag att de pratar rätt tillrättalagt där och det händer inte så mycket konstiga saker, så Linnea känner igen allt som sägs där. Här hemma diskuteras ju allt mellan himmel och jord, inte så lätt att hänga med i svängarna då.

Underbart väder i dag. Tog en långpromenad hem från jobbet i dag, efter att ha förberett morgondagens hjärtövning. Textiltryck på en stor duk - alla barn ska få trycka ett eller fler hjärta. Kommer nog att bli fint.

• mejram

Lost eller Grey's, Grey's eller Lost......Fundersam

Dagens I-landsproblem

• mejram

Japp, nu blir det popcorn Och det blir nog Grey's, för Lost går i repris på måndagar och då kan man se det då, men Grey's går i repris på söndagar och då är det alltid full rulle med annat. Eller så får man damma av videon som förr i tiden, eller ladda ner som nuförtiden, eller bara skita i allt och läsa en bra bok i stället...

• mejram

Är det inte effektivt att följa tre serier som går samtidigt, då? Fast Dubbat kan man väl se på svt Play, så det behöver man ju inte spela in.

Ska ner till brorsan i helgen och på styrelsemöte på söndag. "Då kan du ju låna vår nya bil", säger svägerskan glatt. Tackar och tar emot, de har ägt den i tre dagar. Eller så vill de ha mig som försökskanin innan de kör den själva.

Jo79 - då har vi samma BF nu då!  Får väl se om mitt datum står sig efter UL den 25:e.

• mejram

Maken kom hem med blommor och parkeringsböter, så det blir väl plus minus noll här

• mejram
    Jag kan tipsa alla som vill göra aktieaffärer om vad man INTE ska köpa. För nedåt är vart det barkar med mina penningar. Men som sagt, jag har en gång bestämt mig att det får bära eller brista, vi klarar oss utan de pengarna, men det skulle ju vara trevligt om de växte lite. Sen var väl inte förra våren helt rätt läge att bli aktieintresserad och investera, man skulle fått det rycket nu i stället och handlat lite billigare. Men akta er vilken börshaj jag kommer bli när jag är mammaledig

Linnea har ett konto i FSB som farmor startat, men det tänkte vi flytta över till Parex och i alla fall få några procents ränta.

Och glömde ju säga GRATTIS till FruH. Då får du ha riktigt sportlov nu då

Hoppas det blåser över fört, Pejo. Magsjuka är verkligen pest.
  • mejram

07.30 vaknar hemma hos brorsan
    08.00 tar lite färskpressad äppeljuice till tidningen
    08.15 Linnea vaknar
    08.30 frukost
    09.30 bilen till mormor och morfar
    10.30 förmiddagsfika
    11.00 sandlådan
    11.30 promenad till posten
    13.00 lunch
    14.30 bilen till tåget
    17.30 Stockholm C, möter upp maken på MAX där det blir familjemiddag, Linnea äter några pommes och dricker ett glas mjölk. "Ont i magen, mamma"
    18.00 Toa på MAX, kommer ingenting
    18.15 Tunnelbana hem
    18.17 Spya på hela Linnea och tunnelbanegolvet och min mockajacka och...
    18.18 Panikartat rotande efter våtservetter, plastpåse och näsdukar i resväskan (tack och lov att vi var på resande fot och förkylda med ett stort lass näsdukar)
    18.50 nervös bussfärd hem från tunnelbanan, plastpåse redo
    19.00 alla kläder inklusive stövlar in i tvättmaskinen och mor och dotter in i duschen
    20.00 sagor i kräkförberedd säng

åksjuka, matförgiftning eller kräksjuka lär väl framtiden utvisa....
    Maken har sjukskrivit sig i morgon, misstänkt bihåleinflammation.
    Själv sitter jag och hoppas på att jag får vara frisk ett tag nu, men jag blir väl sjuk lagom till sportlovet.

Rollspel har varit en höjdare här ett tag, oftast är Linnea mamma och alla andra är diverse barn. Men senaste veckan är det bokstäver som gäller. Hon känner igen en massa bokstäver nu och vi har namn på nästan hela alfabetet i bekantskapskretsen (svägerskan har Q - jippi!!). Morfar hittade en låda med plastbokstäver i källaren som han hade till kreativt filmskapande på 60-talet, perfekt att träna ord med. Så Linnea gick och delade ut rätt bokstav till oss alla. Helt otroligt så fort hon lärde sig det, på bara ett par dagar. Får se hur länge intresset håller i sig.

Svar på tråden Svetlanas Fanclub