Härligt, Vero! Så ska det vara - välja och vraka och trissa upp lönen.
Wow, Bimsan! Nu blev jag lite stressad, blir hårdträning här nu då
. Linnea känner igen de flesta bokstäverna och skriver en del av dem, men sätta ihop dem är svårare. Men hon kan i alla fall koppla begynnelsebokstäverna till olika namn och ord. T är morfar (Thomas), tumme, traktor etc. Och så blir hon överlycklig när hon ser en bokstav någonstans -"mamma, där är Emmas bokstav!!" Jag tycker att det är såå roligt att följa. Bebisar är ju dötråkiga när man tänker efter
Har inga tips på böcker, men vi har låtit Linnea leka lite med stora bokstäver i Word. Man skulle ju kunna göra en egen liten ordlista, kanske.
Fast treåringar har ju sina sidor de också. I kväll hade vi vårt första matgräl. Jag har haft som ambition att inte bråka om mat, men i dag gick det inte. Först grät och skrek hon för att hon fick för lite gröt. Så hon fick lite till. Nej, det var inte tillräckligt "jag vill ha mycket" skrek hon. Så då bytte jag tallrik med henne. Men det dög inte, så då fick hon tillbaka sin och var trumpet nöjd ändå. Mycket sylt skulle det vara på. Sen äter hon ingenting. Och gråter och skriker att hon inte vill ha. Då tog mammas tålamod slut. Så vi hade en gråtande flicka sittande vid bordet i trekvart för att hon skulle äta upp sin gröt. Vi kom in i köket med jämna mellanrum och förklarade att "säger man att man vill ha mycket, så måste man äta mycket också". Hon åt inget, men jag tror att budskapet gick fram. Blä, så tråkig avslutning på dagen.