Nu blev jag glad! Var och handlade nyss och stötte ihop med en fd kollega på parkeringen som hastigast. Han inte få några detaljer, men hennes rektor hade visst varit på möte i fredags och nu backar kommunen lite. De tänker vänta med uppsägningarna tills förhandlingarna kring pensionsavgångarna är klara! Vilket egentligen är det självklara, men det fattade de ju inte tidigare...
I och med det här så förbättras min situation avsevärt. Jag vet inte exakt på vilken plats på listan jag ligger, men vi var tjugo på det första hemska mötet. Många, men inte alla, fick tider och de tiderna låg kronologiskt efter vilken plats vi låg på listan. Jag skulle tro att det var ca 15 som fick tider och min tid var sist av dem. Jag borde alltså ligga runt femtonde plats från slutet. Vi är 46-48 på listan totalt. Om tjugo får gå i pension så räddas jag alltså. Men det ska väl mycket till, kanske. Huvudsaken nu är att kommunen gett efter för några av våra krav och att vi känner att det händer NÅNTING som kan gynna vår situation.
Duktiga Simon
! Här kör vi med nattblöja och är inte på väg ifrån den än på ett tag, tror jag. Den är ofta väldigt blöt när vi vaknar på morgonen. Bajssituationen är bättre, tack och lov. Abbe bajsar fortfarande i blöja och han vill inte bajsa alls. Men numera är vi väldigt bestämda och så fort han visar minsta tecken på bajsnödighet så ska blöjan på. Och han går numera direkt och bajsar när den kommer på, så det är bara lite tjafs innan den ska på. Förhoppningsvis så kommer han snart på att det är trevligare att gå på toaletten, eftersom han inte riktigt gillar blöjan... Vi är bara tacksamma för att han bajsar och för att det funkar utan att han behöver bli sjuk och ha ont, så vi skiter (hehe...) faktiskt i att det är i blöjan det händer. Han lär inte bajsa i blöja när han börjar skolan
.
Åååååh, helg! Det är ju så mysigt! Vi åt smågodis (!!! det är inte varje dag i mitt viktväktarliv - mums!) och kollade på Let's Dance igår och ikväll ska vi mysa med tacos och kolla på film.
Jag testar silikonlinser. "Haha", sa min kompis, "får man jättestora ögon i dem?"
? Jag har blivit så irriterad i ögonen av vanliga linser på sistone, så jag kände att jag var tvungen att testa nåt annat. Silikonlinser släpper igenom mer syre och ska därför irritera mindre, men faktum är att jag känner av dem lite redan. Man ska egentligen kunna ha dem dygnet runt i trettio dagar, men jag har brytningsfel, så den ena linsen rekommenderas "bara" att man har sex dygn i sträck. Jag tycker det låter helt galet (för jag är ju van att ta ut och tvätta dem varje kväll och sen sova utan), så jag kör nog på som vanliga månadslinser. Hoppas de funkar i längden för mig, annars får jag nog lägga ner linsbärandet. Och det är ju så bekvämt att slippa glasögon jämt...