• Pasadena

För oss med barn som inte sover!!!

Josefine85 skrev 2008-01-13 16:20:18 följande:
    TÄNK att det är KUL nästan JÄMT!Nu har prinsen börjar bli förkyld, å då kan ni ju gissa hur underbara våra nätter är. Snorig och rosslig är han stackarn :(  Kan ev vara så att tänderna upptill börjar komma..Jag säger nog upp mej snart!!Han somnade inte förrns 22.30 igår kväll. Han som vanligen somnar mellan 19-20. Det är synd om honom. Han är pipig och gnällig HELA dagarna och han kräver STÄNDIG underhållning. Ser att jag missat en del snack här.. Theralen, Omgega3 & tavegyl... Nån som har lust för en snabb resumé? Jag gick tillbaka några sidor i tråden, men hitta inte ? :(På tisdag ska vi träffa barnläkaren. Hoppas hon har något vettigt att komma med.
    Theralen =lugnande?/sömndroppar? (är inte säker på vilket riktigt men nåt sånt)
    omega3=fiskleverolja, ges i kapslar till barn över 1 år och tar bort udden av rastlösheten, kan verka lugnande.
  • Pasadena

Vår bvc-läkare sa att han kunde skriva ut sömnmedel (vet dock ej om det var theralen han menade) när V är 6 månader. Bu har vi bytt bvc och ny läkare som vi ska träffa om en vecka så får vi se vad han säger. Jag vill dock INTE ge sömnmedel i första taget (lägger ingen värdering i vad andra gör, har full respekt för era val!. Iså fall testar jag hellre SHN först. Visst min dotter vaknar allt från 5 till 10 ggr/natt men hon är RELATIVT lättomsövd (just nu). Det är dagarna som är värst tycker jag. Då är det ett h**te att få henne att somna. Likaså nattningen. Då vaknar hon varannan minut i en halvtimma och sedan var 30:e minut i ett par timmar (i värsta fall).

Och på tal om det undrar jag om fler har samma problem, dvs att barnet somnar men vaknar igen efter 2 min, somnar om igen(efter hjälp) men vaknar efter 2 min och håller på så i typ en halvtimma innan hon/han somnar in en längre stund för natten? SÅÅ frustrerande!
    Har aldrig hört förut att barn somnar/vaknar stup i ett, de flesta verkar somna in och somnar för gott en längre stund?

• Pasadena

Mamasnest, oj hoppas ni hittar tillbaka till den goda sömnen, kör på med ramsan så ska du se att ni kommer tillbaka. Har hört det förut att kuren kan få bakslag vid sjukdom så du gör inget fel!

Vad läskigt med branden! Hoppas de har ordentlgia säkerhetsanordningar??

• Pasadena

Jag ska ALDRIG mer skriva att våra nätter är okej. I två nätter har hon vaknat varje eller varannan timme, bökar i sängen, vrider och vänder sig åt alla håll, gnäller och gnyr. JAG BLIR TOKIG! ÄR så trött så jag ser syner snart. Så här kan vi inte ha det, hon är helt mörk under ögonen. Och JAG MED!

Jag längtar efter att börja kura henne så vi kan få sova nån gång!

• Pasadena
    Mamasnest skrev 2008-01-15 08:38:29 följande:
    Här har natten varit hemsk! Lillan har vaknat så många gånger att jag tappat räkningen. Sedan kl 4 i morse har jag varit helt vaken.Hela natten har jag legat och retat mig på folk som hävdar att barnet inte har sömnproblem utan att det är föräldrarna som har problem med att hantera barnets sömn. Lillan har gråtit och skrikigt hela natten för att hon varit så trött men inte kunnat sova, skulle det då inte vara hennes problem?? Sedan vi klev upp har hon också gnällt och inte orkat leka, mitt eller hennes problem eller bådas? Tvååringen blev väckt flera gånger i natt och var också gnällig i morse, är det hennes problem eller ligger problemet kanske i lillans sömn? 11-åringen grät nästan vid frukosten eftersom han vaknat av lillan hela natten, ska jag säga till honom att hon inte har sömnproblem utan att det är omgivningen som har problem att hantera det? Nu ska vi snart gå till Öppna förskolan vilket mina barn älskar (Ja, "el skåpet" man leker där) men kommer de att orka leka något? Vi har varit sjuka och suttit inne i flera veckor och igår när vi äntligen kunde gå till Öppnis så var 2-åringen salig av lycka. Röding: Jag vet inte om du följer tråden och ser det här men gör du det så skulle jag uppskatta om du kunde kommentera mitt inlägg istället för att bara kasta in påpekanden utan att följa upp dina svar som du får.
    Lider med dig och jag ligger också och ältar sånt där mitt i natten när jag är så trött, lillan gnäller av trötthet och på dagarna är så trött så hon knappt orkar äta eller leka och är bara grinig. Är det hennes problem, ska jag bara sitta med armarna i kors och klappa på huvet och säga, det löser sig nog nån dag, strunta i att hon inte orkar nånting och tvinga med henne på saker?. NEJ JAG SKULLE INTE TRO DET. Jag blir så irriterad på det där bjäffset så jag vill slå nån i skallen. Kanske skulle avreagera mig på grannen ovanför som fick för sig att borra med slagborren kl 20,15, 20,30 och 21 igår så att lillan vaknade (hon som sov som bäst ju då!!) och jag fick buffa och försöka få henne att somna om medan han borrade och hamrade. IDIOT!

Sorry mitt sura inlägg men jag är TRÖTT
  • Pasadena

Anna Wahlgren menar att kl 4 till 6 är det vargtimman som spökar. Kan nog stämma, här är det också tjo och tjim runt den tiden. Blää

• Pasadena
    siabellon skrev 2008-01-15 09:20:54 följande:
    kl fyra o en-två timmar framåt är värsta tiden här också.MEN!Gud förlåt oss men igår körde vi 5mm.........Eg hade vi inte tänkt det men när han vaknade efter sina vanliga 4o min o inte pappan får ta honom o natta om (jag skulle äntligen duscha för dagen -19.30!) så sa vi att nu kör vi. Pappan försökte få honom att somna om i säkert en halvtimme(i famn som vanligt) men tillslut stoppade han om honom i sin säng o sa godnatt o så gick han ut......gick in till honom var 3-4e min o sa samma sak o efter 40 min sov han. men det var de längsta minutrarna i vårt liv. men har sovit jättebra inatt! bara vaknat ett par tre ggr för att äta o snabbt somna igen. känns som evigheter sen det var så sist.vi ska prova det här nu o se om det funkar.
    Hoppas att ni får sova nu då och framförallt lillkotten!
  • Pasadena

el skåpet,
    en enda kommentar till dig:
    vilken trist attityd du har mot oss föräldrar som gör det bsäta för våra barn. Jag är så himla trött på att folk tror att man är stissig eller nervös eller på annat sätt orsakar sitt barns sömnproblem. Vissa barn kan helt enkelt inte sova, så enkelt är det och inte ens en filbunke till morsa/farsa skulle hjälpa.

Ge oss sömnslösa lite andrum här och lägg ner att ifrågasätta vårt föräldraskap.

• Pasadena

Applemum, ursäkta att jag tjatar Men upplever du inte att du väcker H när du bekräftelseramsar?

• Pasadena
    KAN vi sluta svara på inlägg från folk som inte har nåt i tråden att göra? Det tar bort fokus tycker jag och jag tror dessutom inte att någon av oss trötta mammor egentligen orkar argumentera mot någon som inte förstår hur vi har det?
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!