• Pasadena

För oss med barn som inte sover!!!

Britha skrev 2008-01-15 19:54:48 följande:
    Frågar igen, vi ska till barnpsykologen på torsdag för vårt första besök. Vad gör man där? Något man skall tänka på? Har fört sömn dagbok nu ett tag för att dokumtentera när och hur ofta han vaknar på nätterna, vad vi gör och hur mycket han sover på dagarna
    Jag upplever att det mest är för ens egen skull, att få prata av sig om sin oro. Jag har också fört sömnlogg men de var inte intresserade av det utan frågade rent allmänt hur många timmar min dotter sover/dygn, ungefär. Hoppas er psykolog är mer intresserad, bra och hjälpsam!
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-15 19:56:50 följande:
    Ingen mer som har pruttiga bebisar? Jag funderar som sagt om de får för mycket mat eller om det är nåt de inte tål.
    Min dotter är ockås pruttig vissa nätter. Inte VARJE natt men ändå rätt ofta. Haro ckså funderat i banorna kring allergi men då borde det väl märkas på andra sätt också? Idag hade hon iofs rödprickiga utslag över hela ansiktet men det var typ första gången och hon har inte fått nån utöver det vanliga i matväg..
  • Pasadena
    Fusion skrev 2008-01-15 20:12:25 följande:
    Efter att jag la lilla Anton inatt så tog det 30 minuter sen vaknade han och var som vanligt skrikig och gnällig från och till ända till klockan 3 sen somnade jag och min sambo tog över...Men den sömnen jag fick var otäck jag somna in som en klubbad säl jag sov så hårt att en bomb hade kunnat briserat i rummet utan jag hade vaknat , sambo rysta liv i mig klockan 10 och jag sa gud vad skönt att natten har varit lugn att Anton har sovit utan att skrika jo visst du sa hon han har skrikigt och levt om hela natten...antar att jag behövde den sömnen för så hårt som jag sov var många år sen...
    OJ men vad skönt att du fick sova.

Alltså man blir ju allvarligt oroad när de små inte kan få ro i kroppen och sova Varför varför liksom när de är sååå trötta och behöver sin sömn!
  • Pasadena

Alltså, är man knäpp om man går upp till grannen och berättar att man ahr ett barn som har svårt att sova och ber dem lägga av och borra kl 20 på kvällen? Igår väckte de min dotter var 15.e minut med borren och efter det var det omöjligt att få henne att sova djupt igen. Det låter som de håller på och ska borra ikväll igen, då blir jag TOKIG!

• Pasadena
    Fusion skrev 2008-01-16 00:09:34 följande:
    är det fel att sätta ut en annons med liten pojke snart 5 månader ges bort mot annonskostnad...Fy fan jag är så trött på det här jävla skriket nu så att ångrar att vi skaffade barn ångrar att jag har familj gud så lugnt och skönt det var förr när man var singel, tror fan jag ska bli det igen sälja hus och göra av med allt..Man blir ju precis fel ifrån till att han har sovit åtminstone 4 timmar i sträck varje kväll är vi nu nere i 1 timma sen så håller han på hela tiden..just nu ligger han och skriker ock skriker jag orkar inte bry mig han får ligga och skrika , ingen av oss orkar bry sig längre skrik bara så jag hoppas rösten försvinner gud så skönt det skulle vara..skulle bara vilja ta bilen och köra långt åt helvete och hoppas på att jag aldrig kommer hem igen ...fan vilka hemska ord , men vad gör man när tålamodet är under fotsulorna..
    Men guud, stackare! Låter inte klokt, jag förstår att ni är helt utom er! Jag kollade åldern på din son i andra tråden men det är nåt knas så jag vet inte när han är född men i år ialla fall? Han är nyfödd? Är det kolik? Har ni kollat om det är mer mat han behöver, dvs att bröstmjölken inte räcker till?

Hoppas ni fick sova mer sen!
  • Pasadena
    Mamasnest skrev 2008-01-16 08:48:22 följande:
    Fusion: Som människa har du rätt till alla känslor, däremot inte att göra vad som helst. Vi får bli arga och frustrerade helt enkelt.Lillan vaknade 3 ggr i timmen hela natten med start kl 22. Nu ska vi snart till Öppna förskolan, fattar intehur jag ska orka... Over and out
    OJ dags att återuppta kuren? Hon är väl frisk nu?
  • Pasadena

Ni som har barn kring året, har ni funderat på någon sömnmetod, tex shn?

• Pasadena

fusion, är ni säkra på att han får i sig tillräckligt? att han inte är hungrig alltså? det finns ju vissa barn som kan äta otroligam ängder och ändå vill ha mer?
    Förlåt, ni har säkert testat att ge mer mat, det var bara ett desperat tips från mig.

Om han skriker så, så tycker jag att det låter som han har ont nånstans? Min dotter skrerk också ett tag när hon var mindre men det var tydligt att det var pga övertrötthet men när hon somnade så sov hon iaf ett par timmar..

KRÄV att få honom allergistestad elelr testa nutramigen på apoteket?

• Pasadena

GRATTIS till alla Hjalmar på namnsdagen idag !

• Pasadena
    Fusion skrev 2008-01-16 10:36:44 följande:
    Visst är han övertrött , men han vill helt enkelt inte sova mer, ända gångerna han sover längre på dagen är om vi är iväg och åker bil eller springer runt i affärer då kan han sova både 3-4 timmar på en gång , men då rör det sig hela tiden och ljud runtomkring så det är väl det , men det funkar ju inte i längden att åka bil eller springa runt och handla varje dag..
    Jag är ute och går 1-3 ggr/dag för att min dotter ska sova. Tradigt värre men finns det ingen annan lösning så får man ta det. Jag skulle ialal fall, om jag var ni, testa att ut och gå ett par ggr/dag om han nu kan sova i vagnen. Det är ju toppen! Plugga in ipoden i öronen och gå långpromenader!
  • Pasadena
    Mamasnest skrev 2008-01-17 08:56:53 följande:
    Natten har varit hemsk igen. Alltså, jag kan nog räkna hur många timmar jag har sovit den sista veckan. Om någon överväger att sätta sig i situationen "ensam med tre barn" så avråder jag det starkt! I alla fall om det rör sig om längre tid än en vecka. I natt buffade jag en hysterisk bebis i 30 minuter men fick sedan ta upp henne. Vad gör man när varken ramsan eller buffandet tar på natten??? Det är ju aldrig problem att lägga henne, hon somnar på stört varje gång utan ett pip och då INTE vid bröstet eller med napp. JAg vet faktiskt inte vad jag ska göra längre.....
    Jag tror, eller det låter som att du inte är lika konsekvent längre? Ta inte illa upp nu för jag menar inget illa Men när maken din kommer tillbaka kan du köra på kuren igen och slipa ordentligt på attityden?!
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!