• Mamasnest

För oss med barn som inte sover!!!

michiara skrev 2008-01-09 08:58:01 följande:
    Nej nu måste det ju vända snart tycker jag. Men vilken tur att inte du blivit sjuk ännu då!! Nu har jag pratat med HC ang sjukskrivning så en läkare ska ringa upp mig under fm. Men nu känns det så fjantigt liksom..bli sjukskriven pga att hon inte sover.. Känns som jag struntar i hela iden. Vad ska jag säga när hon ringer? jag tror att jag kommer hänvisa henne till läkaren på barnhab om hon har några funderingar så kan de prata istället
    Jag kan helt inte bli sjuk nu och det vet min kropp!

Det är väl inte fjantigt att bli sjukskriven för att man inte sover! Hade dina sömnlösa nätter berott på dig själv hade du inte sagt så va? Klart att du ska få vila upp dig, vem vinner på att du alltid är trött? Se till att bli sjukskriven och soooooov!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    michiara skrev 2008-01-09 09:06:32 följande:
    nej då hade jag bett att få sömnmedicin men du har alldeles rätt..men jag tänker på hon som inte blev sjukskriven här i tråden, läkare kanske inte tycker att det är så allvarligt med barn som inte sover?
    Läkare är livrädda att sjukskriva personer nu eftersom FK kanske ändå inte godkänner sjukskrivningen och då kommer patienterna tillbaka och gråter till läkaren. JAg tror att man får visa på sina egna symptom som uppkommer pga sömnbristen för att få igenom det, att bara säga att man är trött funkar nog inte. Vi här i tråden skulle sjkuskriva folk direkt pga sömnbrist eftersom vi vet hur det är, men tyvärr tror jag inte att läkarna ser på det på samma sätt.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Pasadena skrev 2008-01-09 09:22:15 följande:
    Kram till alla sömnlösa! Vi har också sovit som krattor men iaf några sammanhängande timmar..Mmasnest, nädu jag hade åkt in. Kräkts i 30 timmar! Vad tycker de att du ska vänta på, att hon blir uttorkad?
    Som tur är så kräks hon inte efter varje gång hon har ätit utan bara då och då. Dessutom lyckas jag få henne att behålla vatten som jag ger 1 msk var 15:e minut. Det känns inte ens som magsjuka om jag ska vara ärlig, då borde ju dessutom vi andra också kräkas?!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Pysselgalningen skrev 2008-01-09 10:01:04 följande:
    Mamasnest: det kan mycket väl vara magsjuka. Min lillasyster blev magsjuk och fick inte ens behålla vatten, men ingen annan vart sjuk, varken hennes kompisar eller resterande personer i hushållet.
    Hur länge kräktes hon?
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Parrelation??? Är inte det när man tar varsitt barn och försöker se till att få tillräckligt med sömn så att man kan rycka in och hjälpa den andra om han/hon inte fått sova? En sådan parrelation har vi och den är underbar!

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Jessica82 skrev 2008-01-09 15:03:57 följande:
    mamasnest- fick syn på ditt inlägg om att barnet kräkts i 30 tim.måste bara ge dig ett tips på att stå på dig och åk in.. min sån kräktes i 4 dagar och sjukvården tyckte vi skulle avvakta.. när vi äntligen fick en tid när jag tjata mig till en så visade det sig att pojken hade öron inflamation och inflamationen hade spridit sig i kroppen. något i magen var så svälld att det helt enkelt inte fick plats med något i magsäcken.. efter lite antibiotika så slutade han kräkas och sovnätterna fungerade igen som det skulle.hoppas att det inte är något annat än magsjuka men vad jag vill säga med detta är att stå på dig och begär en läkartid
    Oj oj oj vad otäckt.
    Jag tror att det börjar lugna sig lite nu. Nu kommer det andra vägen men hon behåller det ett tag i alla fall.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Alltså snart sätter jag mig ner och grinar. Så fort jag tror att ungarna håller på att friskna till så blir de sjuka igen. Sonen såg så pigg ut tidigare men när jag tog tempen så var den 39,6 än. Lillan kräktes innan jag la henne så nu sover hon på tom mage. Vad fan gör man??? Jag kan ju inte ta med hela bunten till sjukhuset heller. Hopas att jag får sova i natt igen, jag antar att jag borde väcka lillan och få i henne vätska, men hoppas att de andra sover.
    Ursäkta mitt gnäll men jag stupar snart.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Lillis05: Jag tänker också lite som du angående ålder på barnet osv. Jag avvaktade med lillan pga just detta men när hon vid halvåret sov sämre och sämre blev jag livrädd att hon skulle bli som storasyter. Min mellantjej sover ganska bra nu men det har precis vänt och hon är 2 år. Bara för några månader sedan sprang jag upp med henne mer än lillan på nätterna och jag är fortfarande rädd att det ska börja igen. Lillan har aldrig krånglat så mycket med sömnen som storasyster gjorde och jag var så lycklig när vi låg på BB och hon sov 2 timmar i stöten, lyx!
    För oss har det alltså handlat mer om skräcken att lillan ska bli som storasyster än hennes "sömnproblem", hon kanske hade börjat sova bättre av sig självt om vi hade väntat. Med mina erfarenheter vågade jag inte chansa...

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Pasadena: Alla barn är olika och bara du känner ditt barn bäst. Dessutom har vi vuxna olika behov att sömn och fungerar inte du pga sömnbrist är du ingen bra mamma.
    Jag  tror att Lillis mer syftar på alla de mammor man ser här på FL som klagar över att deras nyfödda vaknar ett par gånger varje natt eller inte sover till kl 10 på morgonen. Det finns mååååånga av dem här på FL.
    Vi vill ha dig kvar, du har ju massor av bra idéer att bolla med oss!

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Josefine85 skrev 2008-01-10 09:10:09 följande:
    Mja, min son e ju inte heller så värst gammal. MEN, jag stannar kvar och suger i mej all info och tips och råd.
    Nej, din son är ju yngre än min dotter. Flera timmar!!!
    Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!